Tantárgy kódja
CV2011L
Tantárgy neve
Kommunikáció- konfliktuskezelés
Kredit
4
Félévi követelmény
Gyakorlati jegy
Féléves órszám
0 + 12
Elmélet
+ Gyakorlat
Előkövetelmény
CV2010L
Ajánlott félév
2
Cél
A hallgatóknak meg kell ismerniük azokat a kommunikációs helyzeteket, mely leendő szakmájukban kiemelkedő helyet foglal el. A tréning lehetőséget nyújt a bőséges élmény és tapasztalatszerzésre, kihasználva a csoportos forma előnyeit. A saját konfliktusmegoldó stratégia feltárása, megismerése, és ezáltal előnyeinek és hátrányainak megfogalmazása a probléma-megoldó folyamatban. A hallgatók technikákat kapnak a hatékony konfliktusmegoldáshoz.
Tartalom
Kommunikáció fogalmának értelmezése, fontossága a csoporttagok életében A saját verbális kommunikáció jellemzőinek feltárása, fejlesztés irányainak meghatározása. Verbális kommunikáció fejlesztése (ismerkedés, kapcsolatépítés terén). Verbális kommunikáció fejlesztése (figyelmes hallgatás, értő figyelem, én-üzenet megfogalmazása, igazi üzenet kihallása, konfrontáló én-üzenet, közléssorompók). Verbális kommunikáció fejlesztése (hatékony kommunikáció konfliktushelyzetben, a konfliktus fogalmának definiálása, saját konfliktusok feltérképezése, reakciók konfliktushelyzetben, konfliktusmegoldó stratégiák ismertetése). Nonverbális kommunikáció fejlesztése (arc- mimika, tekintet). Nonverbális kommunikáció fejlesztése (testtartás, térközszabályozás). Nonverbális kommunikáció fejlesztése (gesztusok). Konfliktusmegoldásban kívánatos kommunikációs készségek gyakorlása.
Tantárgyfelelős intézet kódja
API
Tantárgyfelelős oktató
Vassné dr. Figula Erika