Tantárgy kódja
RP1213L
Tantárgy neve
Modellértékű cigány/roma oktatási programok Magyarországon
Kredit
3
Félévi követelmény
Gyakorlati jegy
Féléves órszám
10 + 0
Elmélet
+ Gyakorlat
Ajánlott félév
4
Cél angol
To introduce teachers to promote the social inclusion of Roma
education policy guidelines and the specific pedagogical practice known results. To prepare them for their own.
school educational practice.
Tartalom angol
Analysis and interpretation of rights conferred by the Minority Education Act 2003. Multiculturalism and
Roma knowledge society. Segregation of Roma pupils at a primary school education. The Roma pupils
pedagogical problems. The IPR education program guidelines: self-learning ability
development, developing creativity through arts complex programs, communication skills
development. The importance of teaching tolerance on social life. A nice house pedagogy, Edelény
example, Szolnok Example characteristics, and educational practices is further developed.
Számonkérés
gyakorlati jegy
Számonkérés angol
term grade
Irodalom
Csepeli György - Neményi Mária: A toleranciára nevelés esélyei. Educatio 1999/nyár
Havas Gábor – Liskó Ilona: Szegregáció a roma tanulók általános iskolai oktatásában. In: Kutatás közben
Budapest, FKI 2005
Kende Ágnes: A roma gyerekek oktatási integrációja alulnézetből. Mozgó Világ Online 2008/ március 04.
Labodáné Lakatos Szilvia – Romsits Anita: Utak a cigány gyermekekhez. Kisebségkutatás 2004/4
Lázár Péter: A Kedves-ház pedagógiája – Egy pedagógiai irányzat körvonalai életképekben. Soros Oktatási
Füzetek 1998
Nagy Mária: A cigány tanulókkal kapcsolatos pedagógiai problémák a pedagógusképzésben. Új Pedagógiai
Szemle 2002/ november
Irodalom angol
Csepeli György - Neményi Mária: A toleranciára nevelés esélyei. Educatio 1999/nyár
Havas Gábor – Liskó Ilona: Szegregáció a roma tanulók általános iskolai oktatásában. In: Kutatás közben
Budapest, FKI 2005
Kende Ágnes: A roma gyerekek oktatási integrációja alulnézetből. Mozgó Világ Online 2008/ március 04.
Labodáné Lakatos Szilvia – Romsits Anita: Utak a cigány gyermekekhez. Kisebségkutatás 2004/4
Lázár Péter: A Kedves-ház pedagógiája – Egy pedagógiai irányzat körvonalai életképekben. Soros Oktatási
Füzetek 1998
Nagy Mária: A cigány tanulókkal kapcsolatos pedagógiai problémák a pedagógusképzésben. Új Pedagógiai
Szemle 2002/ november
Tantárgyfelelős intézet kódja
API
Tantárgyfelelős oktató
Bodnárné dr. Kiss Katalin