Főoldal > 2016/2017. tanév > Terepgyakorlat

Tantárgy kódja

FR1324L

Tantárgy neve

Terepgyakorlat

Kredit

6

Félévi követelmény

Gyakorlati jegy

Féléves órszám

0 + 20
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

3

Cél

A fejlesztőpedagógiai tevékenység ellátásához szükséges elméleti és gyakorlati ismeretek elmélyítése, alkalmazása. A gyakorlati tevékenységük tapasztalataira építve a képzés során a hallgatók felkészülnek a fejlesztőpedagógus munkakör, illetve az intézményhez kapcsolódó speciális feladatok ellátására.

Cél angol

Applying and intensify the acquired theoretical and practical knowledge which are important to the developmental educator profession. Builded to the practical activity and experience, during the course, the students prepare for the developer educator profession and the implementation of special tasks which linking to the institutions.

Tartalom

A hallgatók gyakorlóterepen egyéni hospitálást teljesítenek, óvodai, illetve iskolai fejlesztőcsoportban. Feladatuk hospitálási napló készítése (a foglalkozás menetének leírása, a gyermekek jellemzése, az alkalmazott fejlesztési módszerek felsorolása, alkalmazásuk indoklása). Ezt követően egyénileg vezetnek foglalkozásokat, a képző intézmény által kijelölt vagy választott intézményben, amelyre otthoni munka formájában előzetesen felkészülnek és benyújtják annak részletes dokumentációját.

Tartalom angol

The students in the training ground making personal observations in developer groups of kindergartens and schools. Their task to make observation report (description of the process of the developing occasions, presentation of the characteristics of children, listing of the developing methods and justification of the appliance). After that, the students lead personal courses in the practicing place appointed by the university, or they freely chosen. For this activity the students prepare previously, independently at home and they submit this papers before they start their fieldwork.

Számonkérés

Gyakorlati jegy

Számonkérés angol

Term grade

Irodalom

Fejlesztő pedagógia (Diszlexia különszám) 1999/4-5. sz. Meixner I. (1998): A dyslexia prevenció, reedukáció módszere. BGGYTF, Budapest. Porkolábné Balogh Katalin (1992): Kudarc nélkül az általános iskolában. Alex-typo Bt., Budapest. Szautner Jánosné Szigeti G. (2014): A tanulási zavarok korrekciója kisiskoláskorban II., Marketing Műhely Kft., Szolnok.

Irodalom angol

Fejlesztő pedagógia (Diszlexia különszám) 1999/4-5. sz. Meixner I. (1998): A dyslexia prevenció, reedukáció módszere. BGGYTF, Budapest. Porkolábné Balogh Katalin (1992): Kudarc nélkül az általános iskolában. Alex-typo Bt., Budapest. Szautner Jánosné Szigeti G. (2014): A tanulási zavarok korrekciója kisiskoláskorban II., Marketing Műhely Kft., Szolnok.

Tantárgyfelelős intézet kódja

API

Tantárgyfelelős oktató

Jeneiné Novák Erzsébet