Főoldal > 2016/2017. tanév > Iskolaelőkészítő fejlesztő tevékenység

Tantárgy kódja

FR1217L

Tantárgy neve

Iskolaelőkészítő fejlesztő tevékenység

Kredit

2

Félévi követelmény

Gyakorlati jegy

Féléves órszám

0 + 9
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

2

Cél

A hallgató ismerje meg az iskolaérettség kritériumait. Az iskolaérettség vizsgálatába betekintést nyerjen. Tisztában legyen a részképességek vizsgálatával és az iskolai beválásra való hatásaival. Képessé váljanak a tünetekhez megfelelő vizsgálóeljárás kiválasztására. Ismerjenek meg minél több fejlesztő játékot, eszközt, módszert. Képesek legyenek egy fejlesztő foglalkozást megtervezni, megvalósítani.

Cél angol

The concept of school readiness and its criteria. Students gain information on the examination of school readiness. They learn the examination of early signs of learning disorders. The learn developmental games, tools and methods. They have to able to organize the process of development.

Tartalom

Az iskolaérettség feltételei. Az óvodás kor jellemzőinek ismerete. Részképességek, gyengeségek és az iskolai teljesítmény összefüggései. A Fonológiai tudatosság teszt, GMP teszt megismerése, elemzése. Fejlesztő foglalkozás felépítése.

Tartalom angol

Basic conditionals of school readiness. The main characteristics of preschoolers. Weaknesses of the learning process. Fonology awareness and GMP test. The developmental process.

Számonkérés

Gyakorlati jegy

Számonkérés angol

Term grade

Irodalom

Petőné Honvári J. (2014): A hallás és olvasás utáni szövegértés különbségeinek vizsgálata egy negyedikes osztályban. Új Pedagógiai Szemle 2014/9-10. 58-68. Gyarmathy É. (1998): A tanulási zavarok terápiája. Új Pedagógiai Szemle, 48. évf. 1998. 12. sz. 75-87. Ranschburg J. (2012): Pszichológiai rendellenességek gyermekkorban. Saxum Kiadó Kft., Budapest. Ranschburg J. (2002): A világ megismerése óvodáskorban. OKKER Kiadó, Budapest. Kelemen L. (szerk) (2002): Képességmérés az óvodában I. DEHPFK Gyakorló Óvodájának kiadványa, Poliforma Kft, Hajdúböszörmény.

Irodalom angol

Petőné Honvári J. (2014): A hallás és olvasás utáni szövegértés különbségeinek vizsgálata egy negyedikes osztályban. Új Pedagógiai Szemle 2014/9-10. 58-68. Gyarmathy É. (1998): A tanulási zavarok terápiája. Új Pedagógiai Szemle, 48. évf. 1998. 12. sz. 75-87. Ranschburg J. (2012): Pszichológiai rendellenességek gyermekkorban. Saxum Kiadó Kft., Budapest. Ranschburg J. (2002): A világ megismerése óvodáskorban. OKKER Kiadó, Budapest. Kelemen L. (szerk) (2002): Képességmérés az óvodában I. DEHPFK Gyakorló Óvodájának kiadványa, Poliforma Kft, Hajdúböszörmény.

Tantárgyfelelős intézet kódja

API

Tantárgyfelelős oktató

Dr. Pauwlik Zsuzsa Orsika