Tantárgy kódja
FR1212L
Tantárgy neve
A fejlesztés alternatív megoldásai
Kredit
2
Félévi követelmény
Vizsga
Féléves órszám
6 + 0
Elmélet
+ Gyakorlat
Ajánlott félév
2
Cél
Olyan korszerű didaktikai szemlélet megalapozása illetve erősítése, amely lehetővé teszi az eltérő képességű gyermekekkel való differenciált bánásmód alkalmazását a tanulásitanítási folyamatban. A kurzus célja megismertetni a hallgatókat az átlagtól eltérő képességű tanulókkal való bánásmód történeti (reformpedagógia) hagyományaival, mai „jó gyakorlataival”.
Cél angol
Establishment of modern didactic approach that enables
application of differential treatment of children with different abilities tanulásitanítási
in progress. The course is designed to acquaint the students than the average
treatment of disabled pupils history (education reform) traditions and contemporary
"Good practices".
Tartalom
Reformpedagógia koncepciók az egyéni bánásmódról. Hazai jó gyakorlatok az integráció, inklúzió, hátránykezelés témakörében, így például: tanoda programok, roma-integrációs programok, hátránykompenzálás és adaptivitás az iskolában.
Tartalom angol
Education Reform concepts for individual treatment. Domestic best practices of integration,
Inclusion, negatively topic of management, including: study hall program, Roma integration
programs, hátránykompenzálás and adaptivity in school.
Számonkérés
kollokvium
Számonkérés angol
examination
Irodalom
Bognár M. (2011): Dobbantó az FSZK Dobbantó projektje. Fogyatékos Személyek
Esélyegyenlőségéért Közalapítvány, Budapest.
Torda Á. (szerk.) (2008): Utolsó padban... Egy program utóélete. Educatio Társadalmi
Szolgáltató Közhasznú Társaság, Budapest.
Fejes J. B. (2014): Mire jó a tanoda? Esély, 26. 4. sz. 29–56.
L. Ritók N. (2008): Projektpedagógia a hátrányos helyzetű tanulók oktatásában. Egy
sikeres példa: Európa-projekt Berettyóújfalun. Educatio Társadalmi Szolgáltató
Közhasznú Társaság. Budapest.
Vojnitsné Kereszty Zs. – Kókayné Lányi M. (2008): Könyv a differenciálásról. Educatio
Társadalmi Szolgáltató Közhasznú Társaság, Budapest.
Irodalom angol
Bognár M. (2011): Dobbantó az FSZK Dobbantó projektje. Fogyatékos Személyek
Esélyegyenlőségéért Közalapítvány, Budapest.
Torda Á. (szerk.) (2008): Utolsó padban... Egy program utóélete. Educatio Társadalmi
Szolgáltató Közhasznú Társaság, Budapest.
Fejes J. B. (2014): Mire jó a tanoda? Esély, 26. 4. sz. 29–56.
L. Ritók N. (2008): Projektpedagógia a hátrányos helyzetű tanulók oktatásában. Egy
sikeres példa: Európa-projekt Berettyóújfalun. Educatio Társadalmi Szolgáltató
Közhasznú Társaság. Budapest.
Vojnitsné Kereszty Zs. – Kókayné Lányi M. (2008): Könyv a differenciálásról. Educatio
Társadalmi Szolgáltató Közhasznú Társaság, Budapest.
Tantárgyfelelős intézet kódja
API
Tantárgyfelelős oktató
Dr. Baracsi Ágnes Erzsébet