Tantárgy kódja
FR1111L
Tantárgy neve
Egyéni bánásmód, differenciált tanulásszervezés
Kredit
3
Félévi követelmény
Gyakorlati jegy
Féléves órszám
0 + 15
Elmélet
+ Gyakorlat
Ajánlott félév
1
Cél
Olyan korszerű didaktikai szemlélet megalapozása illetve erősítése, amely lehetővé teszi az eltérő képességű gyermekekkel való differenciált bánásmód alkalmazását a tanulási-tanítási folyamatban. A kurzus célja, hogy ismerjék az átlagtól eltérő képességű tanulók iskolai eredményességét befolyásoló tényezőit, fejlesszék és bővítsék módszertani kultúrájukat az egyéni bánásmód alkalmazása érdekében.
Cél angol
Establishing a modern didactic approach and strengthen that allows the
application of differential treatment of children with different abilities in the teaching-learning
in progress. The course is intended to recognize students' different abilities of the average school
factors affecting the effectiveness, develop and expand the methodological culture
In order to apply individual treatment.
Tartalom
Fogalmi tisztázás: Szegregáció, integráció, inklúzió, egységesség és differenciálás értelmezése, történeti beágyazottsága, megvalósításának irányzatai. Az átlagtól elérő tanulói körök. A differenciált tanulásszervezés klasszikus formái (csoport munka, páros munka, egyéni munka) és új formái (kooperatív és projekt oktatás). Az adaptív iskola eszméje. Az esély, esélyteremtés és megoldásmódjai- a második esély iskolák. Az iskolai kudarc, lemorzsolódás nemzetközi kitekintésben. Az IKT alkalmazási lehetőségei a differenciált tanulásszervezésben.
Tartalom angol
Conceptual clarification: Segregation, integration, inclusion, unity and differentiation
interpretation of historical embeddedness, implementation trends. The average student reaching
circles. Differentiated learning classical forms of organization (group work, pair work,
individual work) and new forms (cooperative and project learning). The idea of adaptive school. The
chance of creating chances and megoldásmódjai- second-chance schools. The school failure,
dropout international outlook. ICT application possibilities of differentiated
learning organization.
Számonkérés
gyakorlati jegy
Számonkérés angol
term grade
Irodalom
Kagan, S. (2001): A kooperatív tanulás. Önkonet Kft, Budapest.
Kopp E. - Ollé J. - Zágon B. (2008): Tanórai differenciálás. Educatio Társadalmi Szolgáltató
Közhasznú Társaság, Budapest.
Kővári I.. – Bogáthné Erdődi J. (2010): Projektpedagógia. Segédlet a kompetencia alapú
Felsőoktatás módszertani megújulásához. Nyugat-magyarországi Egyetem.
M. Nádasi M. (2003): Projektoktatás. Oktatásmódszertani Kiskönyvtár V. Gondolat Kiadói
Kör, Budapest.
M. Nádasi M.: (2010): Adaptív nevelés és oktatás. Magyar Tehetségsegítő Szervezetek
Szövetsége.
Irodalom angol
Kagan, S. (2001): A kooperatív tanulás. Önkonet Kft, Budapest.
Kopp E. - Ollé J. - Zágon B. (2008): Tanórai differenciálás. Educatio Társadalmi Szolgáltató
Közhasznú Társaság, Budapest.
Kővári I.. – Bogáthné Erdődi J. (2010): Projektpedagógia. Segédlet a kompetencia alapú
Felsőoktatás módszertani megújulásához. Nyugat-magyarországi Egyetem.
M. Nádasi M. (2003): Projektoktatás. Oktatásmódszertani Kiskönyvtár V. Gondolat Kiadói
Kör, Budapest.
M. Nádasi M.: (2010): Adaptív nevelés és oktatás. Magyar Tehetségsegítő Szervezetek
Szövetsége.
Tantárgyfelelős intézet kódja
API
Tantárgyfelelős oktató
Dr. Baracsi Ágnes Erzsébet