Főoldal > 2016/2017. tanév > Egyéni bánásmód, differenciált tanulásszervezés

Tantárgy kódja

FR1111L

Tantárgy neve

Egyéni bánásmód, differenciált tanulásszervezés

Kredit

3

Félévi követelmény

Gyakorlati jegy

Féléves órszám

0 + 15
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

1

Cél

Olyan korszerű didaktikai szemlélet megalapozása illetve erősítése, amely lehetővé teszi az eltérő képességű gyermekekkel való differenciált bánásmód alkalmazását a tanulási-tanítási folyamatban. A kurzus célja, hogy ismerjék az átlagtól eltérő képességű tanulók iskolai eredményességét befolyásoló tényezőit, fejlesszék és bővítsék módszertani kultúrájukat az egyéni bánásmód alkalmazása érdekében.

Cél angol

Establishing a modern didactic approach and strengthen that allows the application of differential treatment of children with different abilities in the teaching-learning in progress. The course is intended to recognize students' different abilities of the average school factors affecting the effectiveness, develop and expand the methodological culture In order to apply individual treatment.

Tartalom

Fogalmi tisztázás: Szegregáció, integráció, inklúzió, egységesség és differenciálás értelmezése, történeti beágyazottsága, megvalósításának irányzatai. Az átlagtól elérő tanulói körök. A differenciált tanulásszervezés klasszikus formái (csoport munka, páros munka, egyéni munka) és új formái (kooperatív és projekt oktatás). Az adaptív iskola eszméje. Az esély, esélyteremtés és megoldásmódjai- a második esély iskolák. Az iskolai kudarc, lemorzsolódás nemzetközi kitekintésben. Az IKT alkalmazási lehetőségei a differenciált tanulásszervezésben.

Tartalom angol

Conceptual clarification: Segregation, integration, inclusion, unity and differentiation interpretation of historical embeddedness, implementation trends. The average student reaching circles. Differentiated learning classical forms of organization (group work, pair work, individual work) and new forms (cooperative and project learning). The idea of adaptive school. The chance of creating chances and megoldásmódjai- second-chance schools. The school failure, dropout international outlook. ICT application possibilities of differentiated learning organization.

Számonkérés

gyakorlati jegy

Számonkérés angol

term grade

Irodalom

Kagan, S. (2001): A kooperatív tanulás. Önkonet Kft, Budapest. Kopp E. - Ollé J. - Zágon B. (2008): Tanórai differenciálás. Educatio Társadalmi Szolgáltató Közhasznú Társaság, Budapest. Kővári I.. – Bogáthné Erdődi J. (2010): Projektpedagógia. Segédlet a kompetencia alapú Felsőoktatás módszertani megújulásához. Nyugat-magyarországi Egyetem. M. Nádasi M. (2003): Projektoktatás. Oktatásmódszertani Kiskönyvtár V. Gondolat Kiadói Kör, Budapest. M. Nádasi M.: (2010): Adaptív nevelés és oktatás. Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége.

Irodalom angol

Kagan, S. (2001): A kooperatív tanulás. Önkonet Kft, Budapest. Kopp E. - Ollé J. - Zágon B. (2008): Tanórai differenciálás. Educatio Társadalmi Szolgáltató Közhasznú Társaság, Budapest. Kővári I.. – Bogáthné Erdődi J. (2010): Projektpedagógia. Segédlet a kompetencia alapú Felsőoktatás módszertani megújulásához. Nyugat-magyarországi Egyetem. M. Nádasi M. (2003): Projektoktatás. Oktatásmódszertani Kiskönyvtár V. Gondolat Kiadói Kör, Budapest. M. Nádasi M.: (2010): Adaptív nevelés és oktatás. Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége.

Tantárgyfelelős intézet kódja

API

Tantárgyfelelős oktató

Dr. Baracsi Ágnes Erzsébet