Tantárgy kódja
EE1109L
Tantárgy neve
Személyiségfejlesztő (kommunikációs) tréning
Kredit
3
Félévi követelmény
Gyakorlati jegy
Féléves órszám
0 + 10
Elmélet
+ Gyakorlat
Ajánlott félév
3
Cél angol
Giving a helping hand to making a substantive method which attentive to the pupils opportunities and skills, and build upon their strength.
During the treatment of personality mobilize the human self-cure power and build upon their self-component.
Tartalom angol
The essence of the course can be summarized by the following fields, leaned on pedagogic and psychological basic constructions:
A) Problems of the education and educability in schools.
B) The place and roles of the group in the personality development.
C) Crisis and its elaboration.
D) Developmental trainings possibilities in schools.
Számonkérés
gyakorlati jegy, házi dolgozat készítése, kiselőadás tartása
Számonkérés angol
term grade, home assignment, presentation within the lesson
Irodalom
Bagdy Emőke-Telekes József: Személyiségfejlesztő módszerek az iskolában. TK, Bp. 1988., Watzlawik-Weakland-Fisch: A problémák keletkezésének és megoldásának elvei. Gondolat, Bp. 1990., Gáti Ferenc: Gyermekvédelem az iskolában. TK, Bp. 1982., Zsidi Zoltán: Hagyjuk sorsára? Magatartászavar fiatalkorban. Nemzeti TK, Bp. 1997., Adelheid Stein: Válságok és feldolgozásuk a szociálterápiás szerepjáték segítségével, különös tekintettel az élet értelmét, célját érintő krízisek.
Irodalom angol
Bagdy Emőke-Telekes József: Személyiségfejlesztő módszerek az iskolában. TK, Bp. 1988., Watzlawik-Weakland-Fisch: A problémák keletkezésének és megoldásának elvei. Gondolat, Bp. 1990., Gáti Ferenc: Gyermekvédelem az iskolában. TK, Bp. 1982., Zsidi Zoltán: Hagyjuk sorsára? Magatartászavar fiatalkorban. Nemzeti TK, Bp. 1997., Adelheid Stein: Válságok és feldolgozásuk a szociálterápiás szerepjáték segítségével, különös tekintettel az élet értelmét, célját érintő krízisek.
Tantárgyfelelős intézet kódja
API
Tantárgyfelelős oktató
Szatmári Ágnes