Főoldal > 2016/2017. tanév > A nevelési gyakorlatok vezetése, a hallgatói munka értékelése

Tantárgy kódja

CK1213L

Tantárgy neve

A nevelési gyakorlatok vezetése, a hallgatói munka értékelése

Kredit

5

Félévi követelmény

Gyakorlati jegy

Féléves órszám

0 + 20
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

2

Cél

A továbbképzésben résztvevők megismerkednek a gyakorlatok vezetésének pedagógiai követelményeivel, a gyakorlatvezető alapvető feladataival. Betekintést nyernek a hallgatói tevékenység értékelésének újszerű eljárásaiba, eszközeibe, módszereibe, konkrétan a portfólió készítés elméleti és gyakorlati kérdéseibe, az ön- és társértékelés hallgatói kompetenciákat fejlesztő lehetőségeibe. A hallgatói tevékenység, gyerekekre gyakorolt hatásának folyamatos elemzése, értékelése hozzájárul mind a gyakorlatvezető, mind a hallgatók reflektív gondolkodásának fejlődéséhez.

Cél angol

Participants will learn about the the educational requirements of practices management and about the basic tasks of leadership. Gain insight into novel processes and methods of evaluation the student activity, specifically the practical and theoretical aspects of portfolio preparation, and into the opportunities to develop self- and co-evaluation competencies of students. The continuous analysis and evaluation of the impact of student activities on children, contribute both the drivers and the students' reflective thinking development.

Tartalom

A gyakorlatvezető és a hallgató feladatai a gyakorlat végzése során. A tevékenységek koherenciája. A reflexiók szerepe a pedagógiai tevékenységben. Reflektív napló és készítésének fázisai. A reflektív gondolkodás kialakítása, fejlesztése, módszerei (önjellemző/önismereti kérdőívek, vita, saját tevékenység, videóra rögzített foglalkozások előre megadott szempontok szerinti elemzése). A portfólió készítésének célja, követelményei, típusai, helye a pedagógiai tevékenység értékelésében, az értékelés szempontjai. Pedagógiai, kommunikációs, konfliktuskezelési kompetenciák fejlesztése. Hospitálási feljegyzések, jegyzőkönyvek, naplók elemzése. Pedagógiai esetelemzések, esettanulmányok. Konzultációk helye és jelentősége a gyakornok szakmai kompetenciáinak fejlesztésében.

Tartalom angol

Tasks for teaching assistant and student during the practise. The coherence of activities. The role of the reflections in educational activity. How to prepare a reflective diary. Development and methods of reflective thinking (Self-report / self-questionnaires, discussion, amalyse of videotaped workshops). The aims, requirements, types and location of portfolio and, aspects of evaluation. Development of education, communication and conflict management skills. Analysis of classroom notes, reports, diaries. Education case studies. The significance of the consultations in development of professional competencies of the trainee.

Számonkérés

gyakorlati jegy

Számonkérés angol

term grade

Irodalom

Deli István (1994): A gyakorlatvezetés pedagógiája. Segédkönyv CSVM TFK, Kaposvár. Falus Iván-Kimmel Magdolna (2003): A portfólió. Gondolat Kiadó, Budapest Fáyné dr.Dombi Alice (2011): Pedagógiai esetmegbeszélés. Szegedi Tudományegyetem, Szeged Rózsáné Czigány Enikő, Aggné Pirka Veronika (2014): A gyakorlati képzés füzete. Eötvös Kiadó, Budapest Szivák Judit (2014): Reflektív elméletek, reflektív gyakorlatok. Eötvös Kiadó, Budapest

Irodalom angol

Deli István (1994): A gyakorlatvezetés pedagógiája. Segédkönyv CSVM TFK, Kaposvár. Falus Iván-Kimmel Magdolna (2003): A portfólió. Gondolat Kiadó, Budapest Fáyné dr.Dombi Alice (2011): Pedagógiai esetmegbeszélés. Szegedi Tudományegyetem, Szeged Rózsáné Czigány Enikő, Aggné Pirka Veronika (2014): A gyakorlati képzés füzete. Eötvös Kiadó, Budapest Szivák Judit (2014): Reflektív elméletek, reflektív gyakorlatok. Eötvös Kiadó, Budapest

Tantárgyfelelős intézet kódja

API

Tantárgyfelelős oktató

Dr. Márton Sára Katalin