Tantárgy kódja
CK1112L
Tantárgy neve
A gyakorlatvezetői attitűdök formálása
Kredit
6
Félévi követelmény
Gyakorlati jegy
Féléves órszám
0 + 20
Elmélet
+ Gyakorlat
Ajánlott félév
1
Cél
A tantárgy felkészít a gyakorlóhelyi mentori feladatok ellátására. Az elméleti ismeretek áttekintését és átgondolását követően a résztvevők egyéni, páros és csoportmunkában szituációs gyakorlatok segítségével bővítik a megszerzett ismereteiket. A saját intézményükre vonatkozóan készítik el a feladatokat, így készülnek fel a gyakorlóhelyi mentori feladatok ellátására.
Cél angol
This course prepares for mentor duties with an intern. After reviewing the theory of the subject, the students will extend their skills by using situation-practice exercises alone, in pairs or in groups. They prepare for mentor work by making their assignments related to their own institution.
Tartalom
Szakmai együttműködés és kommunikáció szinterei. Vezetési- és szervezetfejlesztési kompetenciák megismerése és fejlesztése. Mentori terv készítése. Az egyéni különbségeknek megfelelő, konstruktív értékelési formák elsajátítása. A hallgatói/kezdő csecsemőgondozó és kisgyermeknevelő reflektivitás szakszerű, korszerű eszközökkel történő kialakítása, fejlesztése; humanisztikus szemlélet, megfelelő szakmai identitás, a személyes kompetenciák és kompetenciahatárok felismerése, tudatos kezelése, önreflexió. A másság elfogadása, tiszteletben tartása. Az adott szakterületen korszerű, jó gyakorlatok bemutatása. A hallgató/kezdő csecsemőgondozó és kisgyermeknevelő szakmai szocializációjának támogatása.
Tartalom angol
The fields of professional cooperation and communication. Leading- and developmental skills. Preapation of a mentor plan. Learning the constructive evaluation methods with the consideration of individual differences. Development of reflectivity of beginner childcare professionals, humanistic atitude, appropriate professional attitude, identification and conscious treatment of self-competences and the frontiers of competencies, self-reflection. Tolerance of difference. Demonstration of modern practices of the field. Promotion of the integration of beginner childcare professionals into the professional environment.
Számonkérés
Gyakorlati jegy
Számonkérés angol
Term grade
Irodalom
Gordon, Thomas (1989): TET - A tanári hatékonyság fejlesztése. Budapest, Gondolat Kiadó
Kelman, Herbert C. (1997): A szociális befolyásolás három folyamata. In. Lengyel Zsuzsanna (vál.): Szociálpszichológia. Budapest, Osiris.
Lannert Judit (2004): Hatékonyság, eredményesség, méltányosság. Új Pedagógiai Szemle, 12.
Ritoók Pálné- G. Tóth Mária(1989): Pályalélektan. Szöveggyűjtemény. ELTE BTK egyetemi jegyzet. Tankönyvkiadó Budapest.
Irodalom angol
Gordon, Thomas (1989): TET - A tanári hatékonyság fejlesztése. Budapest, Gondolat Kiadó
Kelman, Herbert C. (1997): A szociális befolyásolás három folyamata. In. Lengyel Zsuzsanna (vál.): Szociálpszichológia. Budapest, Osiris.
Lannert Judit (2004): Hatékonyság, eredményesség, méltányosság. Új Pedagógiai Szemle, 12.
Ritoók Pálné- G. Tóth Mária(1989): Pályalélektan. Szöveggyűjtemény. ELTE BTK egyetemi jegyzet. Tankönyvkiadó Budapest.
Tantárgyfelelős intézet kódja
API
Tantárgyfelelős oktató
Vassné dr. Figula Erika