Főoldal > 2016/2017. tanév > A gyakorlatvezetői attitűdök formálása

Tantárgy kódja

CK1112L

Tantárgy neve

A gyakorlatvezetői attitűdök formálása

Kredit

6

Félévi követelmény

Gyakorlati jegy

Féléves órszám

0 + 20
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

1

Cél

A tantárgy felkészít a gyakorlóhelyi mentori feladatok ellátására. Az elméleti ismeretek áttekintését és átgondolását követően a résztvevők egyéni, páros és csoportmunkában szituációs gyakorlatok segítségével bővítik a megszerzett ismereteiket. A saját intézményükre vonatkozóan készítik el a feladatokat, így készülnek fel a gyakorlóhelyi mentori feladatok ellátására.

Cél angol

This course prepares for mentor duties with an intern. After reviewing the theory of the subject, the students will extend their skills by using situation-practice exercises alone, in pairs or in groups. They prepare for mentor work by making their assignments related to their own institution.

Tartalom

Szakmai együttműködés és kommunikáció szinterei. Vezetési- és szervezetfejlesztési kompetenciák megismerése és fejlesztése. Mentori terv készítése. Az egyéni különbségeknek megfelelő, konstruktív értékelési formák elsajátítása. A hallgatói/kezdő csecsemőgondozó és kisgyermeknevelő reflektivitás szakszerű, korszerű eszközökkel történő kialakítása, fejlesztése; humanisztikus szemlélet, megfelelő szakmai identitás, a személyes kompetenciák és kompetenciahatárok felismerése, tudatos kezelése, önreflexió. A másság elfogadása, tiszteletben tartása. Az adott szakterületen korszerű, jó gyakorlatok bemutatása. A hallgató/kezdő csecsemőgondozó és kisgyermeknevelő szakmai szocializációjának támogatása.

Tartalom angol

The fields of professional cooperation and communication. Leading- and developmental skills. Preapation of a mentor plan. Learning the constructive evaluation methods with the consideration of individual differences. Development of reflectivity of beginner childcare professionals, humanistic atitude, appropriate professional attitude, identification and conscious treatment of self-competences and the frontiers of competencies, self-reflection. Tolerance of difference. Demonstration of modern practices of the field. Promotion of the integration of beginner childcare professionals into the professional environment.

Számonkérés

Gyakorlati jegy

Számonkérés angol

Term grade

Irodalom

Gordon, Thomas (1989): TET - A tanári hatékonyság fejlesztése. Budapest, Gondolat Kiadó Kelman, Herbert C. (1997): A szociális befolyásolás három folyamata. In. Lengyel Zsuzsanna (vál.): Szociálpszichológia. Budapest, Osiris. Lannert Judit (2004): Hatékonyság, eredményesség, méltányosság. Új Pedagógiai Szemle, 12. Ritoók Pálné- G. Tóth Mária(1989): Pályalélektan. Szöveggyűjtemény. ELTE BTK egyetemi jegyzet. Tankönyvkiadó Budapest.

Irodalom angol

Gordon, Thomas (1989): TET - A tanári hatékonyság fejlesztése. Budapest, Gondolat Kiadó Kelman, Herbert C. (1997): A szociális befolyásolás három folyamata. In. Lengyel Zsuzsanna (vál.): Szociálpszichológia. Budapest, Osiris. Lannert Judit (2004): Hatékonyság, eredményesség, méltányosság. Új Pedagógiai Szemle, 12. Ritoók Pálné- G. Tóth Mária(1989): Pályalélektan. Szöveggyűjtemény. ELTE BTK egyetemi jegyzet. Tankönyvkiadó Budapest.

Tantárgyfelelős intézet kódja

API

Tantárgyfelelős oktató

Vassné dr. Figula Erika