Tantárgy kódja
KMB2576
Tantárgy neve
Médiagazdaságtan (NYÚ)
Tantárgy angol neve
Media Economy
Kredit
4
Félévi követelmény
Vizsga
Heti óraszám
3 + 0
Elmélet
+ Gyakorlat
Ajánlott félév
5
Cél
A szakirányt választó hallgatók általános képet kapjanak a médiapiac általános helyzetéről, megismerjék a nyomtatott sajtó gazdasági sajátosságait, törvényszerűségeit. Legyenek képesek értelmezni a médiumok gazdaságban betöltött szerepét, valamint azokat a tendenciákat, amelyek a XXI. század médiaiparát jellemzik.
Tartalom
A médiapiacok vizsgálatának kiinduló pontja a médiatermékek - az újságok, a magazinok, a rádió- és televízió-műsorok, internet - sajátosságainak számbavétele. A médiagazdaság általános elemzése után részletesen foglalkozunk a nyomtatott sajtó gazdasági sajátosságaival. A nyomtatott sajtó gazdálkodása nyomtatott sajtó története, technológiai fejlődése lapok fajtái és csoportosítása lapok iránti kereslet (lapok olvasottsága, példányszáma, auditálása) Lapok előállításának költségei szerkesztőség felépítése, működése nyomdai technológiák, költségek a terjesztés fajtái és költségei A piaci szerkezet és verseny országos és a regionális újságok piacának szerkezete magazinok piacszerkezete állami szabályozás és önszabályozás
Tantárgyfelelős intézet kódja
GTI
Tantárgyfelelős oktató
Dr. Magyar Zoltán