Főoldal > 2016/2017. tanév > Médiagazdaságtan (NYÚ)

Tantárgy kódja

KMB2576

Tantárgy neve

Médiagazdaságtan (NYÚ)

Tantárgy angol neve

Media Economy

Kredit

4

Félévi követelmény

Vizsga

Heti óraszám

3 + 0
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

5

Cél

A szakirányt választó hallgatók általános képet kapjanak a médiapiac általános helyzetéről, megismerjék a nyomtatott sajtó gazdasági sajátosságait, törvényszerűségeit. Legyenek képesek értelmezni a médiumok gazdaságban betöltött szerepét, valamint azokat a tendenciákat, amelyek a XXI. század médiaiparát jellemzik.

Tartalom

A médiapiacok vizsgálatának kiinduló pontja a médiatermékek - az újságok, a magazinok, a rádió- és televízió-műsorok, internet - sajátosságainak számbavétele. A médiagazdaság általános elemzése után részletesen foglalkozunk a nyomtatott sajtó gazdasági sajátosságaival. A nyomtatott sajtó gazdálkodása ­ nyomtatott sajtó története, technológiai fejlődése ­ lapok fajtái és csoportosítása ­ lapok iránti kereslet (lapok olvasottsága, példányszáma, auditálása) Lapok előállításának költségei ­ szerkesztőség felépítése, működése ­ nyomdai technológiák, költségek ­ a terjesztés fajtái és költségei A piaci szerkezet és verseny ­ országos és a regionális újságok piacának szerkezete ­ magazinok piacszerkezete ­ állami szabályozás és önszabályozás

Tantárgyfelelős intézet kódja

GTI

Tantárgyfelelős oktató

Dr. Magyar Zoltán