Főoldal > 2016/2017. tanév > Iskolai tanítási gyakorlat

Tantárgy kódja

VKM9000

Tantárgy neve

Iskolai tanítási gyakorlat

Tantárgy angol neve

Teaching Practice

Kredit

3

Félévi követelmény

Gyakorlati jegy

Heti óraszám

0 + 3
Elmélet + Gyakorlat

Előkövetelmény

VKM1001 (5 féléves képzésben VKM1101 is)

Ajánlott félév

2 (5 féléves képzésben 3 v 4)

Cél

A megszerzett szaktudományi és szakmódszertani ismeretek gyakorlatban történő alkalmazása.

Cél angol

The application of the got expertise and academic specialisation methodology knowledge happening in practice.

Tartalom

A csoportos iskolai gyakorlatra heti 1 alkalommal 3 órában 5 fős csoportokban kerül sor. Ez a hármas egység a tanítást, az óraelemzést és a következő órára való felkészülést foglalja magában. A kurzus két szakvezetői bemutató órával kezdődik, amelyet a hallgatókkal közösen elemeznek, majd előkészítik a következő órát. A félév során a szakvezető által meghatározott sorrendben folyamatosan tanítanak a hallgatók. Az óra elemzésében és a következő órára való felkészülésben minden hallgató részt vesz. A tanítás, az elemzés, és az óravázlat a félévi értékelés alapja. Minden csoportnapra minden hallgatónak óravázlatot kell készíteni, amit a szakvezető értékel. A csoportnapokon a tantárgy módszertanosa képviseli a felsőoktatási intézményt. Az önállóan megtartandó 15 órát a csoport tagjai a csoport szakvezetőjénél teljesítik az év elején megállapított sorrendben. Naponta legfeljebb két órát tarthat a hallgató. Minden órára tanítási tervezettel kell a hallgatónak készülnie, és minden megtartott órát elemzés követ, amit a szakvezető irányít. A szakvezetőnek ügyelni kell arra is, hogy lehetőleg sokféle órát tartson a hallgató. (Új ismeret szerzése, gyakorlás, ellenőrzés, ismétlés stb.) Az osztályzás alapja az óratervezet minősége és a tanítási tevékenység. (Szakmai ismeretek, módszerek, munkaformák, tanári attitűdök stb.) Az iskolai gyakorlatokat az egyik szakból általános iskolában (5-8. osztály), a másik szakból középiskolában (9-12. osztály) kell teljesíteni.

Tartalom angol

The students teach at the order defined by the head of team in the course of the half-year continuously. The clock takes all parts keeping silent in his analysis and preparing for the next clock. The teaching, the analysis, and the lesson-plan the basis of the half-yearly assessment. It is necessary to prepare a lesson-plan, which the head of team values, for everything listening to a group day on all of them.

Számonkérés

gyakorlati jegy

Számonkérés angol

term grade

Irodalom

A NAGY GYIK KÖNYV – Kézikönyv a vizuális neveléshez. Aula Kiadó Budapest, 1997.  Trencsényi László (szerk.): Világkerék. Komplex művészetpedagógiai projektek az Iskolafejlesztési Központ gyűjteményéből. Budapest, 1991. OKI – IFA  Bodóczky István: Vizuális nevelés II. Feladatgyűjtemény és tanári kézikönyv a 7-12. évfolyamok számára. Helikon Kiadó, Budapest, 1998.  Bodóczky István (szerk.): Vizuális művészeti projektek az oktatásban. MIE Módszertani füzetek Budapest, 2002.

Irodalom angol

A NAGY GYIK KÖNYV – Kézikönyv a vizuális neveléshez. Aula Kiadó Budapest, 1997.  Trencsényi László (szerk.): Világkerék. Komplex művészetpedagógiai projektek az Iskolafejlesztési Központ gyűjteményéből. Budapest, 1991. OKI – IFA  Bodóczky István: Vizuális nevelés II. Feladatgyűjtemény és tanári kézikönyv a 7-12. évfolyamok számára. Helikon Kiadó, Budapest, 1998.  Bodóczky István (szerk.): Vizuális művészeti projektek az oktatásban. MIE Módszertani füzetek Budapest, 2002.

Tantárgyfelelős intézet kódja

API