Tantárgy kódja
PSX1109L
Tantárgy neve
A köznevelési intézmények hatékonysága
Kredit
3
Félévi követelmény
Gyakorlati jegy
Féléves órszám
0 + 10
Elmélet
+ Gyakorlat
Ajánlott félév
1
Cél angol
The students familiarize themselves with the indicators of effectiveness of the institutions, measurement options, and the evaluation methods of student and teaching work. By the practice-oriented thinking and quality-conscious behavior they adequately perform their duties quality in their institution. Deepen their professional-pedagogical reflective thinking by modern interpretation of effectiveness.
Tartalom angol
Define concepts: effectiveness, efficiency, effectiveness, quality of education, the role of quality in the changing socio-economic micro- and macro-environment. Historical overview and international panorama of the 21st century. The quality management, monitoring, measurement, evaluation role of in educational process. The teacher as a key factor in efficiency and quality.
Számonkérés
gyakorlati jegy
Számonkérés angol
term grade
Irodalom
tät von Schule. Ein kritisches Handbuch. Peter Lang Internationaler Verlag der Wissenschaften, Frankfurt am Main-Berlin-Bern-Bruxelles-New York-Oxford-Wien
Horn Dániel-Sinka Edit (2006): A közoktatás minősége és eredményessége. In: Halász Gábor-Lannert Judit (szerk.): Jelentés a magyar közoktatásról 2006. Országos Közoktatási Intézet, Budapest 341-375.
Mártonfi György (2005): Vélemények az eredményességről és a hatékonyságról. Iskolakultúra, 12. 75-84.
Márton Sára (2008): Minőség és minőségbiztosítás az autonóm iskolában. Élmény ’94 Bt, Nyíregyháza
Mollenhauer, Klaus (2003): Szocializáció és iskolai eredmény. In: Meleg Csilla (szerk.): Iskola és társadalom. Szöveggyűjtemény. Dialóg Campus Kiadó, Budapest-Pécs 129-146.
Irodalom angol
tät von Schule. Ein kritisches Handbuch. Peter Lang Internationaler Verlag der Wissenschaften, Frankfurt am Main-Berlin-Bern-Bruxelles-New York-Oxford-Wien
Horn Dániel-Sinka Edit (2006): A közoktatás minősége és eredményessége. In: Halász Gábor-Lannert Judit (szerk.): Jelentés a magyar közoktatásról 2006. Országos Közoktatási Intézet, Budapest 341-375.
Mártonfi György (2005): Vélemények az eredményességről és a hatékonyságról. Iskolakultúra, 12. 75-84.
Márton Sára (2008): Minőség és minőségbiztosítás az autonóm iskolában. Élmény ’94 Bt, Nyíregyháza
Mollenhauer, Klaus (2003): Szocializáció és iskolai eredmény. In: Meleg Csilla (szerk.): Iskola és társadalom. Szöveggyűjtemény. Dialóg Campus Kiadó, Budapest-Pécs 129-146.
Tantárgyfelelős intézet kódja
API
Tantárgyfelelős oktató
Dr. Márton Sára Katalin
Ekvivalencia
PS8232, PSX1106