Főoldal > 2016/2017. tanév > A köznevelési intézmények hatékonysága

Tantárgy kódja

PSX1109L

Tantárgy neve

A köznevelési intézmények hatékonysága

Kredit

3

Félévi követelmény

Gyakorlati jegy

Féléves órszám

0 + 10
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

1

Cél angol

The students familiarize themselves with the indicators of effectiveness of the institutions, measurement options, and the evaluation methods of student and teaching work. By the practice-oriented thinking and quality-conscious behavior they adequately perform their duties quality in their institution. Deepen their professional-pedagogical reflective thinking by modern interpretation of effectiveness.

Tartalom angol

Define concepts: effectiveness, efficiency, effectiveness, quality of education, the role of quality in the changing socio-economic micro- and macro-environment. Historical overview and international panorama of the 21st century. The quality management, monitoring, measurement, evaluation role of in educational process. The teacher as a key factor in efficiency and quality.

Számonkérés

gyakorlati jegy

Számonkérés angol

term grade

Irodalom

tät von Schule. Ein kritisches Handbuch. Peter Lang Internationaler Verlag der Wissenschaften, Frankfurt am Main-Berlin-Bern-Bruxelles-New York-Oxford-Wien  Horn Dániel-Sinka Edit (2006): A közoktatás minősége és eredményessége. In: Halász Gábor-Lannert Judit (szerk.): Jelentés a magyar közoktatásról 2006. Országos Közoktatási Intézet, Budapest 341-375.  Mártonfi György (2005): Vélemények az eredményességről és a hatékonyságról. Iskolakultúra, 12. 75-84.  Márton Sára (2008): Minőség és minőségbiztosítás az autonóm iskolában. Élmény ’94 Bt, Nyíregyháza  Mollenhauer, Klaus (2003): Szocializáció és iskolai eredmény. In: Meleg Csilla (szerk.): Iskola és társadalom. Szöveggyűjtemény. Dialóg Campus Kiadó, Budapest-Pécs 129-146.

Irodalom angol

tät von Schule. Ein kritisches Handbuch. Peter Lang Internationaler Verlag der Wissenschaften, Frankfurt am Main-Berlin-Bern-Bruxelles-New York-Oxford-Wien  Horn Dániel-Sinka Edit (2006): A közoktatás minősége és eredményessége. In: Halász Gábor-Lannert Judit (szerk.): Jelentés a magyar közoktatásról 2006. Országos Közoktatási Intézet, Budapest 341-375.  Mártonfi György (2005): Vélemények az eredményességről és a hatékonyságról. Iskolakultúra, 12. 75-84.  Márton Sára (2008): Minőség és minőségbiztosítás az autonóm iskolában. Élmény ’94 Bt, Nyíregyháza  Mollenhauer, Klaus (2003): Szocializáció és iskolai eredmény. In: Meleg Csilla (szerk.): Iskola és társadalom. Szöveggyűjtemény. Dialóg Campus Kiadó, Budapest-Pécs 129-146.

Tantárgyfelelős intézet kódja

API

Tantárgyfelelős oktató

Dr. Márton Sára Katalin

Ekvivalencia

PS8232, PSX1106