Főoldal > 2016/2017. tanév > Iskolai konfliktusok és megoldásuk pszichológiai elvei

Tantárgy kódja

PSX1103L

Tantárgy neve

Iskolai konfliktusok és megoldásuk pszichológiai elvei

Kredit

5

Félévi követelmény

Vizsga

Féléves órszám

10 + 0
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

1

Cél angol

To develop the skills of practicing teachers to recognise, analyse and manage conflicts at school. Improving tolerance and social skills by gathering constructive problem solving methods and learning professional communication practice.

Tartalom angol

The roots and parties of conflicts and classifying conflicts at school setting. Conflict managing strategies. Interpreting conflicts, methods of analysing conflicts, spotting signs of conflicts. Creating a conflict map. Interpreting conflicts in transactionalist perception. Devising case analysis, managing and prevention schemes. Correlation between educator attitudes, parenting styles and conflict management techniques.

Számonkérés

kollokvium

Számonkérés angol

examination

Irodalom

• Győryné Beregszászi Sára – Szatmáryné Balogh Mária (1994): Feszültségek és iskolai konfliktusok az iskolában. Kossuth Egyetemi Kiadó, Debrecen • Járó Katalin (1999): Hatalmaskodók és kiszolgáltatottak az osztályban-viselkedésmódok nehéz helyzetben. In.: Járó Katalin (szerk.): Játszmák nélkül - Tranzakcióanalízis a gyakorlatban. Osiris, Budapest 479-527. • Kósáné Ormai Vera (1984): A pedagógus és a nehezen nevelhető gyermek. Tankönyvkiadó, Budapest • Magyar Judit (1999): Pedagógusok és szülők-avagy ki fél kitől. Járó Katalin (szerk.): Játszmák nélkül - Tranzakcióanalízis a gyakorlatban. Osiris, Budapest, 437-451. • Szamosi Judit (1999): Felvértezve a rendbontók ellen. In: Járó Katalin (szerk.): Játszmák nélkül - Tranzakcióanalízis a gyakorlatban. Osiris, Budapest, 406-417.

Irodalom angol

• Győryné Beregszászi Sára – Szatmáryné Balogh Mária (1994): Feszültségek és iskolai konfliktusok az iskolában. Kossuth Egyetemi Kiadó, Debrecen • Járó Katalin (1999): Hatalmaskodók és kiszolgáltatottak az osztályban-viselkedésmódok nehéz helyzetben. In.: Járó Katalin (szerk.): Játszmák nélkül - Tranzakcióanalízis a gyakorlatban. Osiris, Budapest 479-527. • Kósáné Ormai Vera (1984): A pedagógus és a nehezen nevelhető gyermek. Tankönyvkiadó, Budapest • Magyar Judit (1999): Pedagógusok és szülők-avagy ki fél kitől. Járó Katalin (szerk.): Játszmák nélkül - Tranzakcióanalízis a gyakorlatban. Osiris, Budapest, 437-451. • Szamosi Judit (1999): Felvértezve a rendbontók ellen. In: Járó Katalin (szerk.): Játszmák nélkül - Tranzakcióanalízis a gyakorlatban. Osiris, Budapest, 406-417.

Tantárgyfelelős intézet kódja

API

Tantárgyfelelős oktató

Dr. Pauwlik Zsuzsa Orsika

Ekvivalencia

PS8154