Tantárgy kódja
PSX1103L
Tantárgy neve
Iskolai konfliktusok és megoldásuk pszichológiai elvei
Kredit
5
Félévi követelmény
Vizsga
Féléves órszám
10 + 0
Elmélet
+ Gyakorlat
Ajánlott félév
1
Cél angol
To develop the skills of practicing teachers to recognise, analyse and manage conflicts at school. Improving tolerance and social skills by gathering constructive problem solving methods and learning professional communication practice.
Tartalom angol
The roots and parties of conflicts and classifying conflicts at school setting. Conflict managing strategies. Interpreting conflicts, methods of analysing conflicts, spotting signs of conflicts. Creating a conflict map. Interpreting conflicts in transactionalist perception. Devising case analysis, managing and prevention schemes. Correlation between educator attitudes, parenting styles and conflict management techniques.
Számonkérés
kollokvium
Számonkérés angol
examination
Irodalom
• Győryné Beregszászi Sára – Szatmáryné Balogh Mária (1994): Feszültségek és iskolai konfliktusok az iskolában. Kossuth Egyetemi Kiadó, Debrecen
• Járó Katalin (1999): Hatalmaskodók és kiszolgáltatottak az osztályban-viselkedésmódok nehéz helyzetben. In.: Járó Katalin (szerk.): Játszmák nélkül - Tranzakcióanalízis a gyakorlatban. Osiris, Budapest 479-527.
• Kósáné Ormai Vera (1984): A pedagógus és a nehezen nevelhető gyermek. Tankönyvkiadó, Budapest
• Magyar Judit (1999): Pedagógusok és szülők-avagy ki fél kitől. Járó Katalin (szerk.): Játszmák nélkül - Tranzakcióanalízis a gyakorlatban. Osiris, Budapest, 437-451.
• Szamosi Judit (1999): Felvértezve a rendbontók ellen. In: Járó Katalin (szerk.): Játszmák nélkül - Tranzakcióanalízis a gyakorlatban. Osiris, Budapest, 406-417.
Irodalom angol
• Győryné Beregszászi Sára – Szatmáryné Balogh Mária (1994): Feszültségek és iskolai konfliktusok az iskolában. Kossuth Egyetemi Kiadó, Debrecen
• Járó Katalin (1999): Hatalmaskodók és kiszolgáltatottak az osztályban-viselkedésmódok nehéz helyzetben. In.: Járó Katalin (szerk.): Játszmák nélkül - Tranzakcióanalízis a gyakorlatban. Osiris, Budapest 479-527.
• Kósáné Ormai Vera (1984): A pedagógus és a nehezen nevelhető gyermek. Tankönyvkiadó, Budapest
• Magyar Judit (1999): Pedagógusok és szülők-avagy ki fél kitől. Járó Katalin (szerk.): Játszmák nélkül - Tranzakcióanalízis a gyakorlatban. Osiris, Budapest, 437-451.
• Szamosi Judit (1999): Felvértezve a rendbontók ellen. In: Járó Katalin (szerk.): Játszmák nélkül - Tranzakcióanalízis a gyakorlatban. Osiris, Budapest, 406-417.
Tantárgyfelelős intézet kódja
API
Tantárgyfelelős oktató
Dr. Pauwlik Zsuzsa Orsika
Ekvivalencia
PS8154