Tantárgy kódja
ADM2213
Tantárgy neve
Korszerű tanulási, tanítási és oktatási módszerek a felnőttképzésben
Tantárgy angol neve
Modern Learning, Teaching Methods in the Adult Education
Kredit
5
Félévi követelmény
Vizsga
Heti óraszám
2 + 1
Elmélet
+ Gyakorlat
Ajánlott félév
2
Cél
A hallgatók megismerik a felnőttképzés során egyre inkább előtérbe kerülő nem formális és informális önirányított tanulás alapvető eljárásait, betekintést nyernek egymástól térben és időben eltávolodó virtuális tanulási-tanítási szituációkba, az itt alkalmazható módszerek sajátosságainak megismerése réven képessé válnak a felnőttképzésben hatékony, eredményes és professzionális tanulásszervezésre a legmegfelelőbb módszerek és módszerkombinációk megválasztásán és alkalmazásán keresztül. Megismerik az infokommunikációs technológiák oktatásban való felhasználási lehetőségeit.
Cél angol
In this subject the students study the new methods in Adult Education.
Tartalom
A gyakorlatorientált képzés hatékonyságát növelő hallgató/tanulói projektmunka. Az infokommunikációs eszközök felhasználási lehetőségei a felnőttoktatásban. Mobilkommunikációs eszközök. ITS (Intelligent Tutoring System) rendszerek a tananyag individualizálásában. A CBT (Computer Based Training) és a WBT (Web Based Training) alkalmazásának lehetőségei a felnőttképzésben. Power Point segítségével készített prezentációk lehetőségei a tanulásirányításban és az önálló tanulásban. A prezentációval szemben támasztott követelmények. Az egyén tanulási motivációjának kialakulását segítő tanulási környezet. A tanuló- és tanulás-centrikus oktatás.
Tartalom angol
Effektive methods (self-directed, active, experiental, collabortive, narratíve). Online Learning. Mobile communications technologies for adult learning. (m-learning) ITS (Intelligen Tutoring System, CBT (computer Baseg Training) WBT (Web Based Training). Methods for presentations: PPT, Prezi, Develop for presentations skills
Számonkérés
kollokvium
Számonkérés angol
examination
Irodalom
Benedek András-Koltai Dénes-Szekeres Tamás-Vass László (2008): A felnőttképzés módszertani kérdései. NSZFI Budapest. Csoma Gyula(2005):Andragógiai szemelvények. Bevezetés a felnőttképzés tanulmányozásába. Nyitott könyv, Budapest. Koltai Dénes-Lada László(2006): Az andragógia korszerű eszközeiről és módszereiről. Nemzeti Felnőttképzési Intézet, Budapest. Kraiciné Szokoly Mária(2004): Felnőtképzési módszertár. Új Mandátum Kiadó, Budapest. N. Nádasi Mária (2003): A projektoktatás. Oktatásmódszertani Kiskönyvtár V. Gondolat Kiadói Kör, Budapest
Irodalom angol
Benedek András-Koltai Dénes-Szekeres Tamás-Vass László (2008): A felnőttképzés módszertani kérdései. NSZFI Budapest. Csoma Gyula(2005):Andragógiai szemelvények. Bevezetés a felnőttképzés tanulmányozásába. Nyitott könyv, Budapest. Koltai Dénes-Lada László(2006): Az andragógia korszerű eszközeiről és módszereiről. Nemzeti Felnőttképzési Intézet, Budapest. Kraiciné Szokoly Mária(2004): Felnőtképzési módszertár. Új Mandátum Kiadó, Budapest. N. Nádasi Mária (2003): A projektoktatás. Oktatásmódszertani Kiskönyvtár V. Gondolat Kiadói Kör, Budapest
Tantárgyfelelős intézet kódja
API
Tantárgyfelelős oktató
Dr. Hollósi Hajnalka Zsuzsanna