Tantárgy kódja
ADM2209
Tantárgy neve
Marketing és PR a felnőttoktatásban
Tantárgy angol neve
Marketing and PR in the Higher Education
Kredit
3
Félévi követelmény
Vizsga
Heti óraszám
2 + 0
Elmélet
+ Gyakorlat
Ajánlott félév
2
Cél
A tantárgy gyakorlatorientáltan és elméleti megalapozottsággal mutatja be a marketing azon sajátosságait, amely az alap marketing ismereteken túl egy speciális ismeretkört jelent. A zolgáltatásmarketing specifikumai a felnőttképzésben is jelen vannak. Az előadónak nemcsak magát kell eladnia, hanem szolgáltatását is. Hitelesnek és innovatívnak kell lenni, amelyhez szükségesek a marketing ismeretek. A marketing és a PR alkalmazása szintén elengedhetetlen ahhoz, hogy a pozitív légkör kialakulhasson az andragógus, illetve a cége és környezete között.
Cél angol
A practice-oriented course. Theoretical models show the particularities of marketing. The goal is to learn marketing services, focusing on the area of adult education. Andragogists have knowledge of marketing and public relations.
Tartalom
A képzés során a szolgáltatásmarketing specifikumaival ismerkednek a hallgatók. A szolgáltatás, így az oktatás jellemzőiről, marketing sajátosságairól hallgatnak előadást. A HIPI-elv alkalmazása, valamint az esettanulmányok jól megvilágítják a lényeget és kellő elméleti ismeretanyagot feltételeznek. A félév második részében a nonprofit szektor sajátosságain túl a public relations ismeretek andragógiai szektorra vonatkozó ismeretanyagát kapják meg a hallgatók. Esettanulmányok és tréningjellegű feladatok elvégzésére is sor kerül.
Tartalom angol
The trainee specialized areas of marketing services. The hipi principle, good practices. Operation of the non-profit sector, PR and communication tasks. Training assignments and case studies in marketing and public relations area of adult education.
Számonkérés
A hallgatók a félév során házi dolgozatot készítenek, félév végén szóbeli vizsga, értékelése vizsgajeggyel. 2 zárthelyi dolgozat.
Számonkérés angol
The students develop a home assignment. The term ends by an oral examination, evaluated by a normal grade. 2 classroom test.
Irodalom
Dinya L. –Farkas F. – Hetesi E.- Veres Z. (2004): Non-business marketing és menedzsment. Akadémia Kiadó, Budapest; Kotler, P.- Keller, K. L. (2008): Marketing menedzsment. Akadémiai kiadó, Budapest; Little, E. – Marandi, E. (2005): Kapcsolati marketing. Akadémiai Kiadó, Budapest; Nyárádi Gáborné – Szeles Péter (2001): Public Relation I-II. Perfekt Kiadó, Budapest; Veres Z. (2009): A szolgáltatásmarketing alapkönyve. Akadémiai Kiadó, Budapest
Irodalom angol
Dinya L. –Farkas F. – Hetesi E.- Veres Z. (2004): Non-business marketing és menedzsment. Akadémia Kiadó, Budapest; Kotler, P.- Keller, K. L. (2008): Marketing menedzsment. Akadémiai kiadó, Budapest; Little, E. – Marandi, E. (2005): Kapcsolati marketing. Akadémiai Kiadó, Budapest; Nyárádi Gáborné – Szeles Péter (2001): Public Relation I-II. Perfekt Kiadó, Budapest; Veres Z. (2009): A szolgáltatásmarketing alapkönyve. Akadémiai Kiadó, Budapest
Tantárgyfelelős intézet kódja
GTI
Tantárgyfelelős oktató
Dr. Szakál Zoltán Zsolt