Tantárgy kódja
KMF2323
Tantárgy neve
Marketingkommunikáció
Tantárgy angol neve
Marketing Communication
Kredit
3
Félévi követelmény
Gyakorlati jegy
Heti óraszám
1 + 1
Elmélet
+ Gyakorlat
Ajánlott félév
3
Cél
A hallgatók megismerik a fogyasztói célcsoportok magatartásának jellemzőit, a háttérfolyamatokat. Alkalmassá válnak ismereteik gyakorlati alkalmazására, munkájuk során a megfelelő tömegkommunikációs eszközök kiválasztására. Fejlődik döntési képességük, önállóságuk, helyzetfelismerésük.
Cél angol
Students will learn about the processes and behavior of the consumer target groups. and their work will be relevant to the mass media will be chosen on practice. They develop decision-making ability, autonomy and situational.
Tartalom
A marketingkommunikáció folyamata, funkciói. A marketing információs rendszere. A marketingkommunikáció helye, szerepe a vállalati marketingtevékenységben és határterületei. ATL, OTL, BTL eszközök bemutatása. A kommunikációs mix összeállítása, hatékonyságuk mérése. A reklámköltségvetés meghatározása. A médiaválasztást befolyásoló tényezők.
A marketingkommunikáció fogalomköre. Határterületek. ATL, BTL eszközök. Az OTL a ma és a közeljövő marketingkommunikációja (internet és telekommunikáció). A médiatervezés a gyakorlatban. Nemzetközi trendek. Jó gyakorlatok, esettanulmány.
Tartalom angol
The marketing communication process functions. The marketing information system. The location of marketing communications, the role of corporate marketing. ATL, BTL, OTL presentation tools. The communication mix compilation. Advertising budgets. Media planning practice, international trends and best practices.
Számonkérés
Aláírás a gyakorlatokon való részvétel (80%). Prezentáció és gyakorlati zh megírása.
Számonkérés angol
Signature: participation in internship (80%), preparation of presentations. Practical task of writing the study period.
Irodalom
Fazekas Ildikó; Harsányi Dávid - Marketingkommunikáció, Szókratész Külgazdasági Akadémia, Budapest; Sas I. (2012): Reklám és pszichológia a webkorszakban. Kommunikációs Akadémia Könyvkiadó, Budapest, ISBN 9789638905413; Bernard Brochand - Jacques Lendrevie (2004): A reklám alapkönyve, KJK Kerszöv, Budapest, ISBN 9632247930; Steve John –Stuart Thomson – Sandra Oliver (2009): PR +PA. PR stratégia és Public Affairs lobbizás. Akadémia Kiadó. Budapest, ISBN 9789630587440; Philip Kotler et al. (2008): Marketing menedzsment. Akadémiai Könyvkiadó. Budapest, ISBN 9789630583459
Irodalom angol
Fazekas Ildikó; Harsányi Dávid - Marketingkommunikáció, Szókratész Külgazdasági Akadémia, Budapest; Sas I. (2012): Reklám és pszichológia a webkorszakban. Kommunikációs Akadémia Könyvkiadó, Budapest, ISBN 9789638905413; Bernard Brochand - Jacques Lendrevie (2004): A reklám alapkönyve, KJK Kerszöv, Budapest, ISBN 9632247930; Steve John –Stuart Thomson – Sandra Oliver (2009): PR +PA. PR stratégia és Public Affairs lobbizás. Akadémia Kiadó. Budapest, ISBN 9789630587440; Philip Kotler et al. (2008): Marketing menedzsment. Akadémiai Könyvkiadó. Budapest, ISBN 9789630583459
Tantárgyfelelős intézet kódja
GTI
Tantárgyfelelős oktató
Dr. Szakál Zoltán Zsolt