Főoldal > 2016/2017. tanév > Marketingkommunikáció

Tantárgy kódja

KMF2323

Tantárgy neve

Marketingkommunikáció

Tantárgy angol neve

Marketing Communication

Kredit

3

Félévi követelmény

Gyakorlati jegy

Heti óraszám

1 + 1
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

3

Cél

A hallgatók megismerik a fogyasztói célcsoportok magatartásának jellemzőit, a háttérfolyamatokat. Alkalmassá válnak ismereteik gyakorlati alkalmazására, munkájuk során a megfelelő tömegkommunikációs eszközök kiválasztására. Fejlődik döntési képességük, önállóságuk, helyzetfelismerésük.

Cél angol

Students will learn about the processes and behavior of the consumer target groups. and their work will be relevant to the mass media will be chosen on practice. They develop decision-making ability, autonomy and situational.

Tartalom

A marketingkommunikáció folyamata, funkciói. A marketing információs rendszere. A marketingkommunikáció helye, szerepe a vállalati marketingtevékenységben és határterületei. ATL, OTL, BTL eszközök bemutatása. A kommunikációs mix összeállítása, hatékonyságuk mérése. A reklámköltségvetés meghatározása. A médiaválasztást befolyásoló tényezők. A marketingkommunikáció fogalomköre. Határterületek. ATL, BTL eszközök. Az OTL a ma és a közeljövő marketingkommunikációja (internet és telekommunikáció). A médiatervezés a gyakorlatban. Nemzetközi trendek. Jó gyakorlatok, esettanulmány.

Tartalom angol

The marketing communication process functions. The marketing information system. The location of marketing communications, the role of corporate marketing. ATL, BTL, OTL presentation tools. The communication mix compilation. Advertising budgets. Media planning practice, international trends and best practices.

Számonkérés

Aláírás a gyakorlatokon való részvétel (80%). Prezentáció és gyakorlati zh megírása.

Számonkérés angol

Signature: participation in internship (80%), preparation of presentations. Practical task of writing the study period.

Irodalom

Fazekas Ildikó; Harsányi Dávid - Marketingkommunikáció, Szókratész Külgazdasági Akadémia, Budapest; Sas I. (2012): Reklám és pszichológia a webkorszakban. Kommunikációs Akadémia Könyvkiadó, Budapest, ISBN 9789638905413; Bernard Brochand - Jacques Lendrevie (2004): A reklám alapkönyve, KJK Kerszöv, Budapest, ISBN 9632247930; Steve John –Stuart Thomson – Sandra Oliver (2009): PR +PA. PR stratégia és Public Affairs lobbizás. Akadémia Kiadó. Budapest, ISBN 9789630587440; Philip Kotler et al. (2008): Marketing menedzsment. Akadémiai Könyvkiadó. Budapest, ISBN 9789630583459

Irodalom angol

Fazekas Ildikó; Harsányi Dávid - Marketingkommunikáció, Szókratész Külgazdasági Akadémia, Budapest; Sas I. (2012): Reklám és pszichológia a webkorszakban. Kommunikációs Akadémia Könyvkiadó, Budapest, ISBN 9789638905413; Bernard Brochand - Jacques Lendrevie (2004): A reklám alapkönyve, KJK Kerszöv, Budapest, ISBN 9632247930; Steve John –Stuart Thomson – Sandra Oliver (2009): PR +PA. PR stratégia és Public Affairs lobbizás. Akadémia Kiadó. Budapest, ISBN 9789630587440; Philip Kotler et al. (2008): Marketing menedzsment. Akadémiai Könyvkiadó. Budapest, ISBN 9789630583459

Tantárgyfelelős intézet kódja

GTI

Tantárgyfelelős oktató

Dr. Szakál Zoltán Zsolt