Főoldal > 2016/2017. tanév > Tömegkommunikáció szociológiája

Tantárgy kódja

KMF2211

Tantárgy neve

Tömegkommunikáció szociológiája

Tantárgy angol neve

Sociology of Mass Communications

Kredit

2

Félévi követelmény

Vizsga

Heti óraszám

2 + 0
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

2

Cél

A tömegkommunikáció kommunikáció szociológiája kurzus a társadalom kommunikációs rendszerét vizsgálja, különös tekintettel az információáramlás intézményeire, működési sajátosságaira, hatásmechanizmusaira. A hallgatók elsajátítják a közléselméleti alapfogalmakat, megismerik a társadalmi kommunikációs folyamatok kulturális-jogi kereteit, a közvélemény kialakulásának és polarizálódásának törvényszerűségeit, a média valóságkonstruáló szerepét és szocializációs hatásait.

Cél angol

This course is designed to give students a broad introduction to the field of mass communication. During the course: Explore the historical development and current structure of the mass media. Examine the processes of creating, distributing, and exhibiting mass media content for diverse audiences. Discuss the legal and ethical issues facing media outlets. Think critically about the changing role of the mass media in our society.

Tartalom

A társadalom kommunikációs rendszere. Információszükséglet és a szervezett hírtovábbítás. Információs hiányjelenségek és társadalmi hatásuk. A társadalmi nyilvánosság és korlátai. A közvélemény kommunikációs szerkezete. A látens közvélemény szociológiai problémái. Hatásvizsgálatok – a tömegkommunikáció kutatásának módszerei. A tömegkommunikáció társadalmi hatása a vélemények alakulására. A tömegkommunikáció személyiségformáló hatásai. Kommunikációs rétegződés és a kommunikátorok rétegződése.

Tartalom angol

Role of media in society, History of different forms of media, small newspapers, development of radio and TV, Committees in broadcasting Techniques, News agencies, printing technology and production methods, Syndicates, specialized areas of journalism. Impact of media on audience, media effects, limitations, Mass campaigns, different form of media. Communication and theories of social change, Role of media in social change, development communication. Mass Communication Research, techniques, process and tools. Advertising and public relation

Számonkérés

kollokvium – szóbeli vizsga

Számonkérés angol

Examination Assessment: oral examination

Irodalom

Angelusz Róbert: Kommunikáló társadalom. Ferenczy Kiadó, Budapest, 1995. Vitál Attila (szerk.): Tömegkommunikáció. Möbius Print, Nyíregyháza, 2002.

Irodalom angol

Angelusz Róbert: Kommunikáló társadalom. Ferenczy Kiadó, Budapest, 1995. Vitál Attila (szerk.): Tömegkommunikáció. Möbius Print, Nyíregyháza, 2002.

Tantárgyfelelős intézet kódja

TKI

Tantárgyfelelős oktató

Barabásné dr. Kárpáti Dóra