Tantárgy kódja
KMF2316
Tantárgy neve
Public Relation
Tantárgy angol neve
Public Relation
Kredit
4
Félévi követelmény
Vizsga
Heti óraszám
2 + 1
Elmélet
+ Gyakorlat
Ajánlott félév
3
Cél
A hallgatók megismerik a PR gyakorlati folyamatait, a tervezés elméletét, technikáit és metodikáját, a kommunikáció krízis során a média intézményeit, a kapcsolattartás sajátosságait, a társadalmi kommunikáció területeinek problémáit, különös tekintettel a szervezeti kommunikációra. Képesek lesznek az elsajátított technikák segítségével szakmai programok lebonyolítására, kifejező prezentációk megtartására, üzleti és általános információk közlésére. Alkalmassá válnak a társadalmi kommunikáció alapvető intézményeiben kommunikációs munka végzésére.
Cél angol
Students will learn about the processes PR, design theory. They will be able to develop professional programs. Students learn about international trends. They will be able to social communication, stoke holder for presentations, business communication. Students learn about the media institutions, communication distinctive features. They will be able to manage the crisis
Tartalom
Tervek a public relations tevékenységben. Stratégiai terv. Akció terv-kampány terv. Taktikai terv. A public relations tevékenység munkafolyamata. RACE-modell. A munkafolyamat minimális minőségi követelményei. A tervezés szakmai folyamata. A tervezés kezdete: analízis. SWOT analízis. Háttéranalízis és problématérkép. Az akció céljainak a kitűzése. Célcsoportok képzése a PR munkában. A jó sajtókapcsolat eszközei, feltételei, sajtócsapdák. A sajtóval való kapcsolattartás sajátosságai, sajtótájékoztató folyamata, lebonyolítása. Időzítés tervezése. A két-és háromdimenziós tervezés gyakorlata. Költségtervezés. A PR program kiértékelése. Tervezési szempontok. A szakmai gyakorlattal kapcsolatos követelmények. A PR tervek megvalósításának követelményei. A PR reakciók típusai.
Tartalom angol
Plans for the PR activities. Strategic plan. Action Plan, plan campaigns, tactical plan. The public relations activities workflow. RACE model. The minimum requirements for the quality of the work process. The professional design process. The design is from: analysis, SWOT analysis. Background Analysis and problem wallpaper. The action of setting goals. Training target group for PR work. The target group training Signitzer's theory. 4C model (Cross Cultural Consumer Characterization). Determination of the messages. Design communication tools. Tools of good press relations, conditions, media trap. Relations with the press features, press conference process has been completed. Timing Planning. The two-and three-dimensional design practice. Cost planning. Evaluate your PR program. Design considerations. requirements relating to professional practice. A PR plans for implementation of the requirements. PR types of reactions.
Számonkérés
A hallgatók a félév során házi dolgozatot készítenek, félév végén szóbeli vizsga, értékelése vizsgajeggyel. 2db zárthelyi dolgozat.
Számonkérés angol
The students develop a home assignment. The term ends by an oral examination, evaluated by a normal grade. 2 classroom test.
Irodalom
Nyárádi Gáborné – Szeles Péter (2005): Public Relation I-II. Perfekt Kiadó, Budapest, ISBN 97896339460660; Véghné Faddi Andrea (2008): Marketing és PR alapismeretek, Műszaki Könyvkiadó, Budapest, ISBN 9789631660579; Steve John –Stuart Thomson – Sandra Oliver (2009): PR +PA. PR stratégia és Public Affairs lobbizás. Akadémia Kiadó. Budapest, ISBN 9789630587440; Domokos Lajos (2005): Press and PR, Domokos Press and PR Kft., Budapest, ISBN 9638544023; Barlai Róbert – Kővágó György (2004): Krízismenedzsment, kríziskommunikáció. Századvég Kiadó, Budapest, ISBN 963921189
Irodalom angol
Nyárádi Gáborné – Szeles Péter (2005): Public Relation I-II. Perfekt Kiadó, Budapest, ISBN 97896339460660; Véghné Faddi Andrea (2008): Marketing és PR alapismeretek, Műszaki Könyvkiadó, Budapest, ISBN 9789631660579; Steve John –Stuart Thomson – Sandra Oliver (2009): PR +PA. PR stratégia és Public Affairs lobbizás. Akadémia Kiadó. Budapest, ISBN 9789630587440; Domokos Lajos (2005): Press and PR, Domokos Press and PR Kft., Budapest, ISBN 9638544023; Barlai Róbert – Kővágó György (2004): Krízismenedzsment, kríziskommunikáció. Századvég Kiadó, Budapest, ISBN 963921189
Tantárgyfelelős intézet kódja
GTI
Tantárgyfelelős oktató
Dr. Szakál Zoltán Zsolt