Tantárgy kódja
CGF1002
Tantárgy neve
Csoportos gyakorlat II.
Tantárgy angol neve
Practice in Group II.
Kredit
3
Félévi követelmény
Gyakorlati jegy
Heti óraszám
0 + 3
Elmélet
+ Gyakorlat
Előkövetelmény
CGF1001
Ajánlott félév
2
Cél
A hallgató ismereteket szerezzen mindazon alkalmazott alapelvekről, tevékenységekről, módszerekről, amelyek a csecsemő-és kisgyermeknevelő feladatkörébe tartoznak; valamint megismerje az adott csoport tárgyi, személyi környezetét és a csoporthoz tartozó gyermekek egyéni tulajdonságait. További cél a hallgató motiváltságának, elhivatottságának megerősítése, a szakmai adottságok és jártasságok fejlesztése. Kompetenciák:
? Az adott korosztály nevelési, gondozási, ápolási, táplálási feladatainak és az egészséges fejlődéshez szükséges higiénés, életmódbeli, kulturális, kommunikációs szokások kialakításának módszertani lehetőségeinek elsajátítása.
? A korai nevelés pedagógiai módszereinek elsajátítása és alkalmazása.
? Szakterületükön vezetői feladatok ellátásának elsajátítása.
? Szolgáltatások szervezésére a kisgyermekeket nevelő családok, valamint a gyermekgondozáson levő anyák számára.
? Gyermekintézményben a gyermekek állapotának, szükségleteinek megfelelő körülmények és feladatok meghatározása, illetve a csecsemő- és kisgyermek korosztály nevelési, fejlesztési feladatainak ellátása.
? A gyermeki fejlődéshez szükséges környezet, berendezési tárgyak, eszközök, eljárások, illetve digitális adathordozók, elektronikus információs rendszerek célnak megfelelő kiválasztása és alkalmazása.
? Megfelelő szakmai identitás kialakítása, a személyes kompetenciák és kompetenciahatárok felismerése, tudatos kezelése, önreflexió képességével.
? Csoportmunkában való munkavégzés képessége.
Cél angol
The purpose of the exercise is that students know the nursery carers.
Tartalom
Helyszín: bölcsőde, családi napközi, gyermekotthon, óvoda. A hallgató tanulmányozza és tájékozódik: A intézmény és a gondozónő szakmai programjairól, A szülőkkel való egyéni és csoportos találkozások szervezéséről és lebonyolításáról, A gyermekek folyamatos napirendjéről, A gondozónő és munkatársai munkarendjéről és az egyéni munkaszervezésről, A gyermekcsoportra vonatkozó szervezési, vezetési módszerekről.
Tartalom angol
The students study and inquire: the institution and the nurse professional programs, individual and group meetings with parents, the agenda of the children, organizational and management methods for children's groups.
Számonkérés
gyakorlati jegy
Számonkérés angol
Term grade
Irodalom
A bölcsődei nevelés-gondozás szakmai szabályai. Módszertani levél. Szociálpolitikai és Munkaügyi Intézet, Bp., 2009. 5-19.o. Folyamatos napirend a bölcsődében. Módszertani levél. Bölcsődék Országos Módszertani Intézete, Bp., 1982. Bölcsődei adaptáció. Módszertani levél. In: Előadások-közlemények-dokumentumok. Módszertani levelek, irányelvek. Bölcsődék Országos Módszertani Intézete, Bp., 1982. Szülővel történő fokozatos bölcsődei beszoktatás. Kiegészító módszertani útmutató a fokozatos beszoktatás c. módszertani levélhez. Bölcsődék Országos Módszertani Intézete, Bp., 1982. Jegyzet a bölcsődei és csecsemőotthoni gondozónők részére. Szerk.: Tardos Anna. ETI, 1981. 37-59.o
Irodalom angol
A bölcsődei nevelés-gondozás szakmai szabályai. Módszertani levél. Szociálpolitikai és Munkaügyi Intézet, Bp., 2009. 5-19.o. Folyamatos napirend a bölcsődében. Módszertani levél. Bölcsődék Országos Módszertani Intézete, Bp., 1982. Bölcsődei adaptáció. Módszertani levél. In: Előadások-közlemények-dokumentumok. Módszertani levelek, irányelvek. Bölcsődék Országos Módszertani Intézete, Bp., 1982. Szülővel történő fokozatos bölcsődei beszoktatás. Kiegészító módszertani útmutató a fokozatos beszoktatás c. módszertani levélhez. Bölcsődék Országos Módszertani Intézete, Bp., 1982. Jegyzet a bölcsődei és csecsemőotthoni gondozónők részére. Szerk.: Tardos Anna. ETI, 1981. 37-59.o
Tantárgyfelelős intézet kódja
TAI
Tantárgyfelelős oktató
Dr. Jenei Terézia