Főoldal > 2016/2017. tanév > Neveléstudományi ismeretterjesztés módszertana

Tantárgy kódja

PDM1011

Tantárgy neve

Neveléstudományi ismeretterjesztés módszertana

Tantárgy angol neve

Methodology in Education Documentaries

Kredit

4

Félévi követelmény

Gyakorlati jegy

Heti óraszám

0 + 2
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

1 (5 féléves képzésben 3)

Cél

A hallgatók megismerik az igényes, tudományos ismeretterjesztés leggyakoribb típusait, szervezeti formáit, megjelenésének színtereit. Alapvető módszertani ismeretekre tesznek szert azáltal, hogy elemi szintű bevezetést kapnak az újságírásba, előadások, konferenciák nyári akadémiák szervezésébe, interjú, riportkészítésbe, beszélgetések/vitavezetésbe valamint oktatási/nevelési tanácsadásba, melyek lehetővé teszik, hogy segítő, tanácsadói (szakértői) módon működjenek közre nevelési tárgykörű programok létrejöttében. Kompetenciájukkal járuljanak hozzá a pedagógiai kultúra terjesztéséhez, hogy a nevelésről társadalmi párbeszéd induljon.

Cél angol

Goals: Through the course, students will be able to develop knowledge of certain groups of society, approach of pedagogy introduce results of research, get acquainted with the functioning of drivers of the information society, offered opportunities by today’s media

Tartalom

Pedagógiai újságírás, hír, ismeretterjesztő cikk módszertani sajátosságai. (internet-újság?) Ismeretterjesztő előadás, előadás-sorozat (tanfolyam) módszertana. Interjúkészítés, stúdióbeszélgetések, vitavezetés módszertani problémái. Televíziós neveléstudományi ismeretterjesztő műsorok tartalmi, dramaturgiai, film formanyelvi, esztétikai és etikai sajátosságai.

Tartalom angol

Methodology specialties of Pedagogy journalism, news, documentary. Methodology of documentary presentation, series of presentations (course). Methodological problems of interviewing, studio talks, argument conduction. Content related, dramaturgical, film directorial, aesthetic and ethical characteristics of television documentaries on Education. Knowledge management in education institutes. Specialties of further training projects, practical work of preparing them in public and tertiary education. Teacher further training forms, scenes, the pedagogue’s existence penetrating further trainings.

Számonkérés

Évközi tanulmányi követelmény: módszertani ismeretek gyűjtése, Választás alapján (1) „A jövő iskolája” projekt megvalósítása, dokumentálása. (2) „Hogyan készíthetünk jó prezentációt?” Kb. 10 oldal terjedelemben írásbeli munka készítése (3) Lapszemle a közoktatási/köznevelési rendszer aktuális kérdéseiről. Értékelés:gyakorlati jegy

Számonkérés angol

Mid-term requirements: Collecting methodology skills, (1) do the „school of the future” project,documentation. (2) "How to make an effective presentation?" make a written work that is approx.10 pages), (3)Press review about current events of public educational system. Evaluation: Term grade

Irodalom

Buckingem, David (2005): Médiaoktatás. Új Mandátum Kiadó, Budapest Knoll, Jörg (1996): Tanfolyam és szeminárium-módszertan. Német Népfőiskolai Szövetség Nemzetközi Együttműködési Intézete, Budapest Koncz István-Nagy Andor (2000): Médiapszichológia-médiapedagógia. Budapest Steinmetz, Ralf (1997): Multimédia. Bevezetés és alapok. Springer Kiadó, Budapest T. Kiss Tamás (1989): A közművelődés és ismeretterjesztés metodikája. (Szöveg- és szemelvénygyűjtemény). Tankönyvkiadó, Budapest

Irodalom angol

Buckingem, David (2005): Médiaoktatás. Új Mandátum Kiadó, Budapest Knoll, Jörg (1996): Tanfolyam és szeminárium-módszertan. Német Népfőiskolai Szövetség Nemzetközi Együttműködési Intézete, Budapest Koncz István-Nagy Andor (2000): Médiapszichológia-médiapedagógia. Budapest Steinmetz, Ralf (1997): Multimédia. Bevezetés és alapok. Springer Kiadó, Budapest T. Kiss Tamás (1989): A közművelődés és ismeretterjesztés metodikája. (Szöveg- és szemelvénygyűjtemény). Tankönyvkiadó, Budapest

Tantárgyfelelős intézet kódja

TAI

Tantárgyfelelős oktató

Kissné dr. Rusvai Julianna