Főoldal > 2016/2017. tanév > Az anyanyelvfejlesztés újabb paradigmái

Tantárgy kódja

PSP1125L

Tantárgy neve

Az anyanyelvfejlesztés újabb paradigmái

Kredit

4

Félévi követelmény

Gyakorlati jegy

Féléves órszám

0 + 15
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

3

Cél

Az anyanyelvi nevelés innovációiban, különös tekintettel a kompetencia alapú szakirodalomban való tájékozottság továbbfejlesztése.

Cél angol

The purpose of the course is to familiarize the students with innovation efforts in mother-tongue education, especially with competence-based innovation efforts and literature.

Tartalom

A tantárgy segítséget nyújt a korszerű anyanyelvi nevelés legújabb szakirodalmának áttekintéséhez: az anyanyelvi műveltség hordozóinak rendszere; programok, pl. RJR, RWCT; tankönyvek, segédanyagok. A megismert modellek, információhordozók hasznosításának lehetőségei az anyanyelvi órákon; az interaktív és reflektív tanulás lehetőségei; a kompetencia alapú tanítás értelmezése, alkalmazási formái.

Tartalom angol

The newest literature of mother tongue education. The carriers of mother tongue culture. Programs and service sin education, e.g. RJR, RWCT; school book sets and materials. The possibilities of interactive and reflective learning. The competency-based teaching and learning.

Számonkérés

gyakorlati jegy

Számonkérés angol

Term mark

Irodalom

Adamikné Jászó Anna-Hangay Zoltán: Nyelvi elemzések kézikönyve. Mozaik Oktatási Stúdió. Szeged, 1999. Bárdossy Ildikó–Dudás Margit–Pethőné-Nagy Csilla–Priskinné Rizner Erika: A kritikai gondolkodás fejlesztése. Az interaktív és reflektív tanulás lehetőségei. Pécsi Tudományegyetem. Pécs-Budapest, 2002. Kagan, Spencer 2001. Kooperatív tanulás (12–13. fejezet.) Önkonet Kft., Budapest. 12: 1–12: 21. Tóth Beatrix 2006. A szövegértés fejlesztésének elmélete és gyakorlata. Nyr. 4. szám http://www.c3.hu/~nyelvor/period/1304/ Tóth Beatrix 2002. Konstruktivista megközelítésű szövegfeldolgozási eljárások. In: Petőcz Éva (szerk.): Kommunikáció – nyelv – művészet. Az ELTE TÓFK Tudományos közleményei XX. Trezor Kiadó, Budapest. 91–102.

Irodalom angol

Adamikné Jászó Anna-Hangay Zoltán: Nyelvi elemzések kézikönyve. Mozaik Oktatási Stúdió. Szeged, 1999. Bárdossy Ildikó–Dudás Margit–Pethőné-Nagy Csilla–Priskinné Rizner Erika: A kritikai gondolkodás fejlesztése. Az interaktív és reflektív tanulás lehetőségei. Pécsi Tudományegyetem. Pécs-Budapest, 2002. Kagan, Spencer 2001. Kooperatív tanulás (12–13. fejezet.) Önkonet Kft., Budapest. 12: 1–12: 21. Tóth Beatrix 2006. A szövegértés fejlesztésének elmélete és gyakorlata. Nyr. 4. szám http://www.c3.hu/~nyelvor/period/1304/ Tóth Beatrix 2002. Konstruktivista megközelítésű szövegfeldolgozási eljárások. In: Petőcz Éva (szerk.): Kommunikáció – nyelv – művészet. Az ELTE TÓFK Tudományos közleményei XX. Trezor Kiadó, Budapest. 91–102.

Tantárgyfelelős intézet kódja

NYI

Tantárgyfelelős oktató

Dr. Pethő József