Főoldal > 2016/2017. tanév > Grammatikai kompetencia

Tantárgy kódja

PSK1120L

Tantárgy neve

Grammatikai kompetencia

Kredit

4

Félévi követelmény

Gyakorlati jegy

Féléves órszám

0 + 15
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

3

Cél

A gyakorló nyelvtanárok számára lehetőséget nyújtani az angol leíró nyelvtan és a nyelvtanítás módszertana közötti kapcsolat jobb megismerésére, és saját ismereteik fejlesztésére. A kurzus bemutatja a nyelvtan fontosságát a kommunikatív nyelvtanításban is. Megcélozza a nyelvtanulók problémáinak tudatosítását, hogy a nyelvtanárok megismerhessék az idegen nyelvtan tanításának legújabb és legeredményesebb formáit.

Cél angol

The aim of the course is to enrich the knowledge of grammar of the practising teachers and to provide opportunity to realize the deep relationship between descriptive grammar and the methodology of teaching English.

Tartalom

A hagyományos leíró nyelvtanokkal ellentétben a funkcionális megközelítés dominál, azaz a nyelv kommunikatív funkcióját tekinti elsődlegesnek. Megismertet a nyelvi-nyelvtani választásokat befolyásoló számos tényezővel; az angol nyelvtant nem izoláltan, hanem a jelentéssel, a nyelvhasználattal, a szöveggel, a szókinccsel való összefüggésében elemzi. Foglalkozik a taníthatóság kérdésével, a kompetencia - performancia kettősségével, és támaszkodik számítógépes programokra a nyelvtani jelenségek korrekt használatának rögzítéséhez.

Tartalom angol

Contrary to traditional grammars, the functional approach is adopted here which considers communicative function a priority. English grammar is viewed in a broader context , in close relationship with meaning, use of language, vocabulary and text.

Számonkérés

Házi feladatok következetes elkészítése, egy zárthelyi dolgozat minimum átmenő jegyet eredményező megírása .

Számonkérés angol

home assignments, one sit-in paper with a passing grade

Irodalom

Arndt,V., Harvey,P. Nuttall, J. 2000. Alive to Language. Perspectives on language awareness for English Language Teachers. Cambridge: Cambridge University Press. Bloor, T.& Bloor, M. 1995. The functional Analysis of English. London: Edward Arnold.Hewings,M. 2005. Advanced grammar in use. Cambridge: Cambridge University Press. Hinke, E.,& S. Fotos (Eds.), New perspectives on grammar teaching in second language classrooms. London: Laurence Erlbaum.Parrott, M. 2000. Grammar for English Language Teachers. Cambridge: Cambridge University Press.Yiang,N. 2007. Selective integration of linguistic knowledge in adult second language learning. Language learning, 51 (1): 1-33.

Irodalom angol

Arndt,V., Harvey,P. Nuttall, J. 2000. Alive to Language. Perspectives on language awareness for English Language Teachers. Cambridge: Cambridge University Press. Bloor, T.& Bloor, M. 1995. The functional Analysis of English. London: Edward Arnold.Hewings,M. 2005. Advanced grammar in use. Cambridge: Cambridge University Press. Hinke, E.,& S. Fotos (Eds.), New perspectives on grammar teaching in second language classrooms. London: Laurence Erlbaum.Parrott, M. 2000. Grammar for English Language Teachers. Cambridge: Cambridge University Press.Yiang,N. 2007. Selective integration of linguistic knowledge in adult second language learning. Language learning, 51 (1): 1-33.

Tantárgyfelelős intézet kódja

NYI

Tantárgyfelelős oktató

Dr. Ajtay-Horváth Magda