Tantárgy kódja
PSI1230L
Tantárgy neve
Gyermek szociális és életviteli kompetenciáinak fejlesztése
Kredit
4
Félévi követelmény
Gyakorlati jegy
Féléves órszám
0 + 15
Elmélet
+ Gyakorlat
Ajánlott félév
3
Cél
A szociális és életviteli kompetenciák körében olyan attitűdök, készségek és képességek tartoznak, melyek alapját képezik az egyén belső személyes harmóniájának és társadalmi beilleszkedésének egyaránt.
Cél angol
Social and lifestyle competences are attitudes and skills which are considered to be the basis of the social conformity and the basis of the indivifual’s mental well-being.
Tartalom
A tantárgy főbb tematikai csomópontjai:
- az önbizalom, az öntudatos és a környezetért is felelős magatartás
- a világgal szembeni pozitív beállítódás és a demokrácia tisztelete
- a tolerancia
- az értelmes kockázatok vállalásának bátorsága
- a reális énkép kialakításának képessége
- a frusztráció elviselése
- a reális egyéni célok kitűzésének és követésének képessége, a szabályok és a vágyak összehangolásának képessége
- cselekvési alternatívák meglátásának képessége, a döntési képesség, a kezdeményező képesség, az akaraterő és a kitartás
- az empátia
- a kommunikációs és kooperációs készség, a vitázó- és érvelőképesség, valamint a konfliktustűrő, konfliktuskezelő és megoldó képesség elemzése.
Tartalom angol
The main topics of the course:
-self-confidence; self-conscious behavior
-positive attitudes toward the world
-tolerance
-risk behaviors
-developing real self- image
-frustration tolerance
-goal management
-empathy
-communicative and cooperative skills
Számonkérés
minősített aláírás
Számonkérés angol
signature with qualification
Irodalom
• Aronson, E. (1978): The jigsaw classroom. Sage Publications, www.jigsaw.org
• Bagdy Emőke – Telkes József (2000): Személyiségfejlesztő módszerek az iskolában. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.
• Halász G. – Lannert, J. szerk. (2003): Jelentés a magyar közoktatásról. OKI, Budapest.
• Lannert, J. (2004): Hatékonyság, eredményesség, méltányosság. Új Pedagógiai Szemle, 12, 3-16. o.
Irodalom angol
• Aronson, E. (1978): The jigsaw classroom. Sage Publications, www.jigsaw.org
• Bagdy Emőke – Telkes József (2000): Személyiségfejlesztő módszerek az iskolában. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.
• Halász G. – Lannert, J. szerk. (2003): Jelentés a magyar közoktatásról. OKI, Budapest.
• Lannert, J. (2004): Hatékonyság, eredményesség, méltányosság. Új Pedagógiai Szemle, 12, 3-16. o.
Tantárgyfelelős intézet kódja
API
Tantárgyfelelős oktató
Vassné dr. Figula Erika
Ekvivalencia
INM2100L