Főoldal > 2016/2017. tanév > A természettudományos ismeretszerzés, képességfejlesztés iskolán kívüli formái

Tantárgy kódja

FIM1127

Tantárgy neve

A természettudományos ismeretszerzés, képességfejlesztés iskolán kívüli formái

Tantárgy angol neve

Methodology in Education Documentaries

Kredit

2

Félévi követelmény

Gyakorlati jegy


Heti óraszám

0 + 3
Elmélet + Gyakorlat

Előkövetelmény

5 féléves képzésben: FIM1224, FIM1225


Ajánlott félév

1 (5 féléves képzésben 4)

Cél

A hallgatók ismerjék meg a fizika (a természettudományok) iránti érdeklődés felkeltésének és ápolásának iskolán kívüli lehetőségeit, korszerű eszközeit és módszereit. A kurzus hozzájárul a megismerési, a kommunikációs, a problémamegoldó képességek, a képzelőerő fejlesztéséhez. Tudatosul az együttműködésre, a közös gondolkodásra, a munkamegosztásra nevelés fontossága.


Cél angol

0


Tartalom

Iskolán kívüli tanulói aktivitás („outdoors physics”) szervezeti formái: szakkörök (kísérletező szakkör, modell- és eszközkészítő szakkör, feladatmegoldó szakkör), szaktáborok, a játszóházak, klubjellegű foglalkozások (Fizikusklub, „Érdeklődésfejlesztő központ”), versenyek, vetélkedők. A természettudományos érdeklődés felébresztése és ápolása a mindennapjainkhoz kapcsolódó vagy a különböző ismeretterjesztő TV-csatornákon látható jelenségek, technikai alkalmazások bemutatásával, értelmezésével. A hétköznapi élethez kapcsolódó, természettudományos gyakorlati problémák felvetése, a lehetséges megoldások megkeresése. Az emberi alkotások, tevékenységek, tudományos és technikai felfedezések hatása a környezetre. A környezeti nevelés, illetve a fenntarthatóságra nevelés lehetőségei. Felkészítés a tudományos és az áltudományos hírek megkülönböztetésére, megfelelő kritikai elemzésére, cáfolatára. Módszerek és eljárások: kísérletek tervezése, végzése, elemzése; modellek tervezése, készítése, alkalmazása; projektek és laboratóriumi vizsgálatok tervezése, végrehajtása, kiértékelése; kooperatív tanulás egy-egy természettudományos probléma csoportmunkával történő feldolgozása során; szerepjátékok és szituációs játékok; problémamegoldás, természettudományi témájú filmek bemutatása és elemzése, megbeszélése, kutatómunka a könyvtárban és az interneten (›tanulók olvasási és szövegértő képességének fejlesztése).


Tartalom angol

0


Számonkérés

0


Számonkérés angol

0


Irodalom

0


Irodalom angol

0


Tantárgyfelelős intézet kódja

MAI

Tantárgyfelelős oktató

Dr. Beszeda Imre