Főoldal > 2016/2017. tanév > Gazdagító programok metodikája

Tantárgy kódja

PSG1224L

Tantárgy neve

Gazdagító programok metodikája

Kredit

3

Félévi követelmény

Gyakorlati jegy

Féléves órszám

0 + 10
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

4

Cél

A tantárgy tanításának célja, hogy a hallgató elsajátítsa a gazdagító programokat. Ezáltal ismerje a gazdagítás fogalmát, a gazdagító programok típusait, a fejlesztés tanmenetbe történő beillesztését. Legyen képes csoportos tréningeken gondolkodás kreativitás és társas készségek fejlesztésére. Váljon elkötelezetté a tehetségfejlesztés iránt.

Cél angol

The goal of the subject is that students get acquainted with enrichment projects. Familiarize the concept of enrichment, the types of enrichment projects, insertion of improvement in syllabus. Let students be capable of thinking, creativity and social skills development in group trainings. Let students committed to divorcing for the talent support.

Tartalom

A gazdagítás fogalma. Hollongwort és Passov koncepciója. A Kaplan féle horizontális és vertikális gazdagítás. A gazdagító programok három típusa Renzullinál. Csoportos tréningek. Tartalomirányú és folyamatirányú fejlesztés. A gazdagítás legmagasabb szintje, az alkotó program előkészítése, támogatása és a kimeneti szakasz biztosítása. Gazdagítás az iskolában.

Tartalom angol

• The concept of enrichment • Concept of Hollongwort and Passov • Horizontal and vertical enrichment of Kaplan • Renzulli’s three types of enrichment projects • Group trainings • Subject and process development • The highest level of enrichment, creative program preparation, support and insure output • Enrichment in school

Számonkérés

gyakorlati jegy

Számonkérés angol

term grade

Irodalom

• Bagdy Emőke – Telkes József (1988): Személyiségfejlesztő módszerek az iskolában. Tankönyvkiadó, Bp. • Dávid Imre – Bóta Margit - Páskuné Kiss Judit (2002): Tehetségkutatás. Kossuth Egyetemi Kiadó, Debrecen. • Tóth László (2011): Képességstruktúrák és iskolai teljesítmény. Didakt Kiadó, Debrecen.

Irodalom angol

• Bagdy Emőke – Telkes József (1988): Személyiségfejlesztő módszerek az iskolában. Tankönyvkiadó, Bp. • Dávid Imre – Bóta Margit - Páskuné Kiss Judit (2002): Tehetségkutatás. Kossuth Egyetemi Kiadó, Debrecen. • Tóth László (2011): Képességstruktúrák és iskolai teljesítmény. Didakt Kiadó, Debrecen.

Tantárgyfelelős intézet kódja

API

Tantárgyfelelős oktató

Harsányiné Petneházi Ágnes