Főoldal > 2016/2017. tanév > Irodalmi szövegek interpretációs kompetenciája

Tantárgy kódja

PSK1224L

Tantárgy neve

Irodalmi szövegek interpretációs kompetenciája

Kredit

5

Félévi követelmény

Gyakorlati jegy

Féléves órszám

0 + 15
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

4

Cél

A kurzus célja, hogy rávezesse a nyelvtanárokat irodalmi, tehát összetett, bonyolultabb szövegek interpretálására és a bennük található stílusrétegek megkülönböztetésére. Hangsúlyt helyez a szöveg pontos megértésére, illetve a szöveg által sugallt asszociációk kibontására és megvitatására. Mindezek mellett a hallgatók nyelvtani ismereteinek bővítésére, fejlesztésére is sor kerül. A kurzus össze-hasonlító irodalmi tanulmányokat nyújt, és ilyen módon elmélyíti a szaktanároknak az angol nyelvű országok kulturális sokszínűségéről nyert korábbi ismereteit. Áttekinti a dráma, a líra és a narratív műfajok területén az elmúlt négy évtized irodalmi termését.

Cél angol

The course demonstrates to practising teachers the potentials that lie in more complex, literary texts. Beyond accurate understanding of the literar meaning, figurative language and connotative meanings are exploited. Literary texts provide excellent opportunities to broaden the cultural horizons of the teachers and students and also to enlarge the core curriculum in terms of vocabulary and grammar structures.

Tartalom

Bemutatja az angol nyelvű országok kortárs irodalmának legkiemelkedőbb képviselőit és kitér olyan elméleti kérdések megvilágítására is, mint amilyen a kulturális tradíció, kulturális pluralitás és regionalizmus az irodalomban. A foglalkozások tematikus áttekintést nyújtanak az angol, amerikai, ausztrál, kanadai és ír kortárs irodalmakról, lehetőséget adva műfaji szempontú, szűkebb vizsgálatokra, így az ír irodalom esetében a dráma kerülhet a középpontba (Brian Friel), a kanadai irodalomnál a regény (Margaret Atwood, Alice Munroe), az ausztrál irodalomnál az elbeszélés (Patrick White, David Malouf).

Tartalom angol

The course uses a selection of contemporary short stories and poems which serve as material of analysis

Számonkérés

Házi feladatok következetes elkészítése, egy zárthelyi dolgozat minimum átmenő jegyet eredményező megírása

Számonkérés angol

home assignments, one sit-in paper with a passing grade

Irodalom

Beach, R., Appleman,D., Hynds, S., Wilhelm.J.2011. Teaching Literature to Adolescents. Routledge.Daniels, S, H. Steineke, N. 2013. Texts and Lessons for Teaching Literature. National Louis University.Lazar, J. 2010. Literature and Language Teaching. Cambridge University Press. Cambridge Teacher Tarining and Development. Showalter, E. 2003. Teaching Literature. Blackwell. Webster, L., & Mertova, P. 2007. Using Narrative inquiry as a research method. London: Routledge

Irodalom angol

Beach, R., Appleman,D., Hynds, S., Wilhelm.J.2011. Teaching Literature to Adolescents. Routledge.Daniels, S, H. Steineke, N. 2013. Texts and Lessons for Teaching Literature. National Louis University.Lazar, J. 2010. Literature and Language Teaching. Cambridge University Press. Cambridge Teacher Tarining and Development. Showalter, E. 2003. Teaching Literature. Blackwell. Webster, L., & Mertova, P. 2007. Using Narrative inquiry as a research method. London: Routledge

Tantárgyfelelős intézet kódja

NYI

Tantárgyfelelős oktató

Dr. Ajtay-Horváth Magda