Tantárgy kódja
VKM1101
Tantárgy neve
Kreatív feladattervezés
Tantárgy angol neve
Planing of Creative Tasks
Kredit
3
Félévi követelmény
Gyakorlati jegy
Heti óraszám
0 + 3
Elmélet
+ Gyakorlat
Ajánlott félév
2
Cél
A kreatív feladattervezés, a vizuális nevelés élménypedagógiai megközelítésével módszert és koncepciót kíván kialakítani, a szakmai ismeretek széleskörű, ötletes, kreatív felhasználására, a mindenkori megtanítandó tananyaghoz rendelve. A projektfeladatokra koncentrált ismeretszerzés alkalmazásának elsajátítása, s elsősorban a kreatív vizuális gondolkodást a pedagógiai gyakorlatra is megfelelő szinten átültetni képes tevékenységkör kialakítása, fejlesztése és szinten tartása a tantárgy legfontosabb feladata. E tanegység általánosan megalapozója a tanári mesterségen belül megkövetelhető szakmai kompetenciáknak.
Cél angol
The creative task planning, the visual upbringing wish to develop a method and a concept with his experience pedagogy approach, prescribed onto the wide-ranging, witty, creative use of the technical knowledges, to the all-time curriculum to be taught The acquisition of the application of the learning concentrated onto the project tasks, and the forming of an activity circle, his development are able to translate the creative visual thinking into the pedagogic practice on a suitable level primarily and keeping him on a level the most important task of the subject. This doctrine unit universally laying the foundations for the vocational competences which can be requested inside the teacher trade.
Tartalom
A projekt módszer, mint a kreatív feladattervezés alapja. A feladattervezés gyakorlata a vizuális nevelésben. Hazai és nemzetközi példák feladatsorokra és művészeti projektekre. Ötletbörze és motivációs bázis az ismeretkörökhöz kapcsolva. A feladattervezés és a feladat-végrehajtás metodológiai lépései, a problémamegoldás struktúrája. A munkaformák, módszerek és a feladattípusok variálhatósági lehetőségei a tanítási – tanulási folyamat során. Projektfeladat és projektnapló tervezése és kivitelezése különböző korosztályokhoz igazítva.
Tartalom angol
The project method, than the basis of the creative data planning. The data planning is his practice in the visual upbringing. Domestic and international examples onto task rows and artistic projects. It is a brainstorming and a motivational base bound to scopes of knowledge. The structure of the task planning and the methodology steps of the task execution, the problem solving.The work ones, methods and the task types variálhatósági his opportunities the tutorial one – in the course of a learning process. The planning of a project task and a project diary and his implementation are different tailored to age groups.
Számonkérés
gyakorlati jegy
Számonkérés angol
term grade
Irodalom
A NAGY GYIK KÖNYV – Kézikönyv a vizuális neveléshez, Budapest, 1997, Aula Kiadó
- Faragó László – Kiss Árpád: Az új nevelés kérdései. Budapest, 1949, Egyetemi Nyomda, 121-123.o.
- Trencsényi László (szerk.): Világkerék. Komplex művészetpedagógiai projektek az Iskolafejlesztési Központ gyűjteményéből Budapest, 1991, OKI – IFA.
- Bodóczky István: Vizuális nevelés II. feladatgyűjtemény és tanári kézikönyv a 7-12 évfolyamok számára. Budapest, 1998. Helikon Kiadó
- Bodóczky István (szerk.): Vizuális művészeti projektek az oktatásban. MIE módszertani füzetek Bp. 2002
Irodalom angol
A NAGY GYIK KÖNYV – Kézikönyv a vizuális neveléshez, Budapest, 1997, Aula Kiadó
- Faragó László – Kiss Árpád: Az új nevelés kérdései. Budapest, 1949, Egyetemi Nyomda, 121-123.o.
- Trencsényi László (szerk.): Világkerék. Komplex művészetpedagógiai projektek az Iskolafejlesztési Központ gyűjteményéből Budapest, 1991, OKI – IFA.
- Bodóczky István: Vizuális nevelés II. feladatgyűjtemény és tanári kézikönyv a 7-12 évfolyamok számára. Budapest, 1998. Helikon Kiadó
- Bodóczky István (szerk.): Vizuális művészeti projektek az oktatásban. MIE módszertani füzetek Bp. 2002
Tantárgyfelelős intézet kódja
VKI
Tantárgyfelelős oktató
Dr. Orosz Csaba