Főoldal > 2016/2017. tanév > Pedagógus-szerep a tehetségfejlesztésben

Tantárgy kódja

PSG1127L

Tantárgy neve

Pedagógus-szerep a tehetségfejlesztésben

Kredit

4

Félévi követelmény

Gyakorlati jegy

Féléves órszám

0 + 15
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

3

Cél

A hallgató ismerje meg és sajátítsa el a pedagógus szerep fontosságát, a tehetséges gyermekek fejlesztésében. Ismerje meg azokat a pedagógiai és pszichológiai eljárásokat, melyeket a pedagógiai gyakorlatban alkalmazhat. Ismerje a pedagógusokkal szembeni elvárásokat, speciális kihívásokat. Legyen képes mentori tevékenység végzésére.

Cél angol

The students acquire the importance of pedagogue role in talent support. Students acquire those pedagogic and psychological methods, supporting methods which can be used in pedagogic practice. Let the students recognize the expectations opposite the pedagogue role and special challenges. Let the students be capable mentor activity

Tartalom

A pedagógusokkal szembeni elvárások. A pedagógusi szerep. A mentor, a mentorság. A pedagógus személyiségének felmérése és fejlesztése: domináns jellemzők, hiteles én-közlés, kongruencia, empátia, akceptálás, facilitási és mentori készségek felmérése és fejlesztése, a személyiségnek, mint munkaeszköznek s a hatékony kommunikáció bázisának fejlesztése, a felmérő és fejlesztő készségek fejlesztése, feltáró, karbantartó és kezelési készségek. Speciális jegyek erősítése, – teacher self service, – én-dinamika térkép

Tartalom angol

• The expectations opposite the pedagogue role • Role of pedagogue • The mentor and the mentor activity • Pedagogue personality: dominant characteristics, accurate self representation, congruence, empathy, acceptance, surveying and improving mentor activity, improving personality, communication skills, surveying and improving skills, treatment skills. • Special characteristic: teacher self service, self dynamic map.

Számonkérés

gyakorlati jegy

Számonkérés angol

term grade

Irodalom

• N Kollár Katalin – Szabó Éva (2004): Pszichológia pedagógusoknak. Osiris Kiadó, Bp. 418-451. • Bagdy Emőke (szerk.)(1996): A pedagógus hivatásszemélyisége. KLTE Pszichológiai Intézet, Debrecen • Balogh László – Tóth László (szerk.)(1996): Pszichológia a tanárképzésben. KLTE. Pedagógiai-Pszichológiai Tanszék Debrecen. • Brandt, H.(1998): A pedagógusok szerepe a tehetségek oktatásában. In: Herskovits Mária és Polonkai Mária (szerk.): Tehetség és társadalom. Debrecen. • Dávid Imre – Páskuné Kiss Judit(1994): Kommunikációs képességek fejlesztése. MTA Pszichológiai Intézet

Irodalom angol

• N Kollár Katalin – Szabó Éva (2004): Pszichológia pedagógusoknak. Osiris Kiadó, Bp. 418-451. • Bagdy Emőke (szerk.)(1996): A pedagógus hivatásszemélyisége. KLTE Pszichológiai Intézet, Debrecen • Balogh László – Tóth László (szerk.)(1996): Pszichológia a tanárképzésben. KLTE. Pedagógiai-Pszichológiai Tanszék Debrecen. • Brandt, H.(1998): A pedagógusok szerepe a tehetségek oktatásában. In: Herskovits Mária és Polonkai Mária (szerk.): Tehetség és társadalom. Debrecen. • Dávid Imre – Páskuné Kiss Judit(1994): Kommunikációs képességek fejlesztése. MTA Pszichológiai Intézet

Tantárgyfelelős intézet kódja

API

Tantárgyfelelős oktató

Dr. Pauwlik Zsuzsa Orsika