Főoldal > 2016/2017. tanév > A kreativitás pedagógiai alkalmazásai

Tantárgy kódja

PSG1220L

Tantárgy neve

A kreativitás pedagógiai alkalmazásai

Kredit

3

Félévi követelmény

Vizsga

Féléves órszám

10 + 0
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

4

Cél

A tantárgy elsajátításának célja, hogy a tehetség-összetevők közül legfontosabb elemmel, a kreativitással behatóan foglalkozzon a hallgató. Tudatosítsa a tehetség és kreativitás összefüggéseit, hogy a hallgató ismerje meg azokat a pedagógiai és pszichológiai eljárásokat, segítő módszereket, melyeket alkalmazni tudnak pedagógiai gyakorlatukban.

Cél angol

The goal of the subject is that students take up creativity what is the most important component of talent. Make real the correspondence of creativity and talent and to familiarize those pedagogic and psychological methods, supporting methods which can be used in pedagogic practice.

Tartalom

Kreativitás és közösség. A kreativitáskutatás története: Guilford, Torrance, Landau, Ritoók, Kalmár kutatásai. A kreatív gondolkodás: konvergens és divergens gondolkodás összehasonlítása. A divergens gondolkodás elemzése: problémalátás, átstrukturálás, fluencia, flexibilitás, originalitás, elaboráció. A kreatív személyiség jellemzői, tulajdonságai. A kreativitás folyamat-jellege, a kreativitás fejleszthetősége.

Tartalom angol

• Creativity and community • History of creativity’s research: researches of Guilford, Torrance, Landau, Ritoók and Kalmár • Creative thinking: comparative of convergent and divergent thinking. • Analyzing divergent thinking: problem transparence, reorganization, fluency, flexibility, originality and elaboration. • Characteristics and attributes of creative personality. • Substance of creativity, innovation of creativity

Számonkérés

kollokvium

Számonkérés angol

examination

Irodalom

• Erika Landau (1999): Bátorság a tehetséghez. Budapest Magyar Tehetséggondozó Társaság támogatásával Calibra Kiadó • Arthur Kostler (1998): A teremtés. Európa Kiadó, Bp. • Gergencsik Eszter (1987): Kreativitás és közösség. Tankönyvkiadó, Bp. • Kürti Jarmila (1989): Kreativitásfejlesztés kisiskoláskorban. Tankönyvkiadó, Bp. • Mező Ferenc(2004): A tehetség tanácsadás kézikönyve. Tehetségvadász Stúdió, Debrecen. • Mező Ferenc – Mező Katalin (2003): Kreatív és mégis iskolába jár! Tehetségvadász Stúdió, Debrecen

Irodalom angol

• Erika Landau (1999): Bátorság a tehetséghez. Budapest Magyar Tehetséggondozó Társaság támogatásával Calibra Kiadó • Arthur Kostler (1998): A teremtés. Európa Kiadó, Bp. • Gergencsik Eszter (1987): Kreativitás és közösség. Tankönyvkiadó, Bp. • Kürti Jarmila (1989): Kreativitásfejlesztés kisiskoláskorban. Tankönyvkiadó, Bp. • Mező Ferenc(2004): A tehetség tanácsadás kézikönyve. Tehetségvadász Stúdió, Debrecen. • Mező Ferenc – Mező Katalin (2003): Kreatív és mégis iskolába jár! Tehetségvadász Stúdió, Debrecen

Tantárgyfelelős intézet kódja

API

Tantárgyfelelős oktató

Szatmári Ágnes