Főoldal > 2016/2017. tanév > A tanítás - tanulás szervezése a vizuális nevelésben

Tantárgy kódja

VKM1003

Tantárgy neve

A tanítás - tanulás szervezése a vizuális nevelésben

Tantárgy angol neve

Organising of Teaching - Learning in Visual Education

Kredit

2

Félévi követelmény

Gyakorlati jegy

Heti óraszám

0 + 2
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

1 (5 féléves képzésben 4)

Cél

A tanegység negyedik blokkja segítséget kíván nyújtani a hallgatóknak, a vizuális és környezetkultúra tantárgy tantervi követelmények megismerésében és rendszerezésében, valamint az önálló, kreatív és innovatív tananyagszerkesztés, óratervezés megvalósításában.

Cél angol

The fourth block of the doctrine unit wishes to offer the listeners help, the visual one and environment culture subject in the cognition of curricular requirements and his systematisation, and in the realisation of the independent, creative and innovative curriculum editing, a lesson plan.

Tartalom

A tanterv, a tanmenet és a tananyag tartalmi és periodikus összefüggései a vizuális nevelés, vizuális kommunikáció és a médiapedagógia, médianevelés folyamatában. A tanterv tartalmi szabályozásának szerepe és folyamata a hazai és a nemzetközi gyakorlatban (az adott területen). A vizuális és környezetkultúra műveltségterület tananyagtartalma az egyes életkori szakaszokhoz harmonizálva. A vizuális kultúra műveltségterület helye az alaptantervben (NAT), más tantervekben és az iskolai programban, a helyi tantervben. Más műveltségterületek vizuális vonatkozásai, koncentrációs lehetőségek. A tanmenet és a tananyag felépítésének összefüggései. Innovatív tartalmi kezdeményezések a tanmenet összeállításában. Tanmenet - projektek, projekt – tanmenetek. Önálló óraterv – modellek kidolgozása, a tananyag tartalmi megújításának igényével.

Tartalom angol

The content and periodic contexts of the curriculum, the syllabus and the curriculum the visual upbringing, visual communication and in the process of the media pedagogy, media upbringing. The role of the content regulation of the curriculum and his process the domestic one and in the international practice (on the given area). The visual one and environment culture the curriculum content of an education area to the single age sections adjusted.

Számonkérés

gyakorlati jegy

Számonkérés angol

term grade

Irodalom

Ballér Endre: Tanterv és tantervi reform. Tankönyvkiadó, Bp., 1981. - Mátrai Zsuzsa: Tanterv és vizsga külföldön. Akadémiai kiadó, Bp., 1991. - Nemzeti alaptanterv. OM Bp., 2003. - Bodóczky István, Sándor Zsuzsa: Tölgyfa program. Komplex vizuális nevelési tanterv. Helikon, Budapest, 1998 - Sándor Zsuzsa: Tantervelemzés és a tanítás elemzése. Eötvös József Kiadó, Bp., 1997.

Irodalom angol

Ballér Endre: Tanterv és tantervi reform. Tankönyvkiadó, Bp., 1981. - Mátrai Zsuzsa: Tanterv és vizsga külföldön. Akadémiai kiadó, Bp., 1991. - Nemzeti alaptanterv. OM Bp., 2003. - Bodóczky István, Sándor Zsuzsa: Tölgyfa program. Komplex vizuális nevelési tanterv. Helikon, Budapest, 1998 - Sándor Zsuzsa: Tantervelemzés és a tanítás elemzése. Eötvös József Kiadó, Bp., 1997.

Tantárgyfelelős intézet kódja

VKI

Tantárgyfelelős oktató

Dr. Szabó Attila Sándor DLA