Főoldal > 2016/2017. tanév > Kompetencia alapú hatékony matematika tanítás-tanulás

Tantárgy kódja

PST1119L

Tantárgy neve

Kompetencia alapú hatékony matematika tanítás-tanulás

Kredit

3

Félévi követelmény

Gyakorlati jegy

Féléves órszám

0 + 9
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

3

Cél

Megmutatni a hallgatóknak: azért tanítjuk a matematikát, hogy a társadalmi beilleszkedéshez nélkülözhetetlen pszichés tulajdonságokat, kompetenciákat kialakítsuk, fejlesszük a tanulókban.

Cél angol

The aim of the course is that participants should develop their understanding of mathematical skill and competence.

Tartalom

A tananyag feldolgozása során olyan feladatsorok összeállítására, elemzésére, értékelésére kerül sor, amelyekkel az alább felsorolt kompetenciákat fejleszteni tudjuk: - Algoritmikus gondolkodás - Értelmes, elemző olvasás - Számolási készség - Ítéletalkotás, döntés - Tervezés - Problémamegoldás, ismeretek alkalmazása - Konstrukciós képesség - Függvényszerű gondolkodásmód - Helyes következtetésekre való képesség - Motiváltság

Tartalom angol

The ability to use language, symbols and text interactively in mathematics. Communication in, with and about mathematics. Handling mathematical symbols and formalism. Representing mathematical entities. reasoning mathematically (following and assessing arguments and chains of arguments, knowing what a mathematical proof is.) Modelling mathematically. Posing and solving mathematical problems.

Számonkérés

Gyakorlati jegy két évközi dolgozat alapján.

Számonkérés angol

Term grade based on 2  mid-term tests.

Irodalom

1. Dr. Czeglédy István: Matematika tantárgypedagógia I., Bessenyei Kiadó, Nyíregyháza, 2002. 2. Dr. Csapó Benő: Tudás és iskola, Műszaki Könyvkiadó, Budapest, 2004. 3. Ambrus Gabriella és Ambrus András: Szakmódszertani kiegészítő jegyzet. ELTE, 2013 4. ELTE Munkaközösség: Matematika Módszertani Példatár. ELTE, 2013.

Irodalom angol

1. Richard Skemp: The psychology of learning mathematics. L. Erlbaum Associates, 1987 2. Didactics and Mathematics: The Art and Science of Learning and Teaching Mathematics. Creative Publications, 1978 3. Alan Bishop,M.A. (Ken) Clements,Christine Keitel-Kreidt,Jeremy Kilpatrick,Colette Laborde: International Handbook of Mathematics Education. Springer, 1996. 3. Jerome Bruner:Thew Culture of Education. Harvard University Press, 1996. 4. Hungarian textbooks.

Tantárgyfelelős intézet kódja

MII

Tantárgyfelelős oktató

Dr. Kovács Zoltán

Ekvivalencia

MTM1005L