Tantárgy kódja
VKM1100
Tantárgy neve
A vizuális nevelés tendenciái
Tantárgy angol neve
Tendency of Visual Education
Kredit
2
Félévi követelmény
Vizsga
Heti óraszám
2 + 0
Elmélet
+ Gyakorlat
Ajánlott félév
1
Cél
A vizuális nevelés tendenciáinak megismerése segítséget kíván nyújtani a hallgatóknak, a vizuális és környezetkultúra tantárgy tanításának korszerű, innovatív szervezésében. Betekintést nyújt a különböző vizuális ismeretfeldolgozások nemzetközi és hazai áramlataiba, hogy azt képes legyen, egyéniségre szabottan alkalmazni a pedagógiai gyakorlatban.
Cél angol
The students' cognition wishes to offer the tendencies of the visual upbringing help, the visual one and environment culture in the modern, innovative organization of the teaching of a subject. Allows the international and domestic currents of the different visual knowledge processings to be examined, that it let him be capable, one cut to fit individuality to apply in the pedagogic practice.
Tartalom
A vizuális nevelés múltja és jelene. A vizuális kommunikáció, mint népszerű esztétikai nevelési alternatíva. A vizuális nevelés és kommunikáció pedagógiai rendszerének elméletei. A vizuális nevelés reformálásának lehetőségei, élménypedagógiai megközelítések.
A különböző tantervek mozgóképkultúra és médiaismeret műveltségterületei, modulja. A médianevelés, a médiapedagógia hazai és nemzetközi gyakorlata, tartalmi kapcsolódása a vizuális kommunikációhoz és beépülése a helyi tantervekbe. A komplex vizuális nevelés. Multimédiás alkalmazási lehetőségek a vizuális nevelésben. Integrációs és koncentrációs lehetőségek az egyes tárgyak és tanegységek között.
Múzeumkommunikációs, múzeumpedagógiai törekvések a művészetoktatás tradícióinak ismeretében.
A vizuális és környezetkultúra műveltségterület helye a vizuális nevelésben.
A projektoktatás Észak-európai és hazai alkalmazása a tananyag metodikai megújításának igénye.
Tartalom angol
The visual upbringing is his past and his present. The visual communication, than popular aesthetic educational alternative. The theories of the pedagogic system of the visual upbringing and communication. The visual upbringing is the opportunities of him reforming, an experience pedagogy approach.The different curricula are the education areas of a motion picture culture and media knowledge, his modules. The media upbringing, the domestic and international practice of the media pedagogy, content one being attached to the visual communication and his infiltration into the local curricula. The complex visual one is upbringing. Multimedia opportunities of application in the visual upbringing. Integrational and concentration opportunities between the single objects and doctrine units. Museum communication, museum pedagogy endeavours in the knowledge of the traditions of the art education.
The visual one and an environment culture are the places of an education area in the visual upbringing.
The North European and domestic application of the project education is the claim of the methodology reformation of the curriculum.
Számonkérés
kollokvium
Számonkérés angol
exam
Irodalom
Ballér Endre: Tanterv és tantervi reform. Tankönyvkiadó, Bp., 1981.
- Mátrai Zsuzsa: Tanterv és vizsga külföldön. Akadémiai kiadó, Bp., 1991.
- Bodóczky I., Sándor Zs.: Tölgyfa program. Komplex vizuális nevelési tanterv. Helikon, Bp., 1998
- Kárpáti Andrea: Bevezetés a vizuális kommunikáció tanításához. Nemzeti Tankönyvkiadó, Bp., 1995.
- Bodóczky István (szerk.): Vizuális művészeti projektek az oktatásban. MIE módszertani füzetek Bp. 2002
Irodalom angol
Ballér Endre: Tanterv és tantervi reform. Tankönyvkiadó, Bp., 1981.
- Mátrai Zsuzsa: Tanterv és vizsga külföldön. Akadémiai kiadó, Bp., 1991.
- Bodóczky I., Sándor Zs.: Tölgyfa program. Komplex vizuális nevelési tanterv. Helikon, Bp., 1998
- Kárpáti Andrea: Bevezetés a vizuális kommunikáció tanításához. Nemzeti Tankönyvkiadó, Bp., 1995.
- Bodóczky István (szerk.): Vizuális művészeti projektek az oktatásban. MIE módszertani füzetek Bp. 2002
Tantárgyfelelős intézet kódja
VKI
Tantárgyfelelős oktató
Tarnóczi József