Főoldal > 2016/2017. tanév > Tanítási stratégiák a vizuális nevelésben

Tantárgy kódja

VKM1001

Tantárgy neve

Tanítási stratégiák a vizuális nevelésben

Tantárgy angol neve

Teaching Strategies of Visual Education

Kredit

2

Félévi követelmény

Gyakorlati jegy

Heti óraszám

0 + 2
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

1 (5 féléves képzésben 2)

Cél

A tanegység második blokkjának elsődleges célja a saját tanítási stratégia kialakítása az elméleti modellek áttanulmányozása alapján. A vizuális nevelés folyamatában a tananyaghoz leginkább adekvát, leghatékonyabb munkaformák és módszerek, valamint a választható értékelési modellek, stratégiák megismerése, alkalmazásuk lehetőségei.

Cél angol

The forming of the own tutorial strategy is the primary aim of the second block of the doctrine unit based on the theoretical models' examination. In the process of the visual upbringing to the curriculum mostly adequate, most efficient work ones and methods, and the eligible assessment models', the cognition's of strategies, their application's opportunities.

Tartalom

Feladat és tevékenység alkalmazó rendszerei. A munkaformák tananyag orientált alkalmazása a vizuális nevelésben. Tanítási egységekhez rendelt módszerek típusai a vizuális és környezetkultúra tanításában. A szemléltetés. A projekt és a feladatsor. A komplex vizuális nevelés. A vizuális képességek és ismeretek értékelésének formái. A diagnosztikus, a formatív, a szummatív, a kritérium és a normaorientált értékelés. Tanórai, az év végi értékelés, a záró, és felvételi vizsgaértékelés, az értékelés kvantitatív és kvalitatív szempontjai. A tanári munka értékelése (az önértékelés szempontjai és a pedagógiai szakmai értékelés jelentősége). Értékelési stratégiák kialakítása. Értékelés és osztályozás a vizuális nevelés különböző tevékenységtípusainál.

Tartalom angol

The work ones curriculum oriented his application in the visual upbringing. To tutorial units ordered the types of methods the visual one and in the teaching of an environment culture. The demonstration. The project and the task row. The complex visual one is upbringing. The forms of the assessment of the visual abilities and knowledge. Lesson, the year-end assessment, the closing one, and the quantitative and qualitative viewpoints of entrance examination assessment, the assessment. The assessment of the teacher work. The forming of assessment strategies.

Számonkérés

gyakorlati jegy

Számonkérés angol

term grade

Irodalom

Horváth Attila: Kooperatív technikák. Hatékonyság a nevelésben. Budapest, é.n., OKI - IFA - Kárpáti Andrea: Vizuális nevelés: vizsga és projekt módszer. In. Mérés, értékelés, vizsga 3. Országos Közoktatási Intézet, Budapest, 1997. - M.Nádasi Mária: Projektoktatás Oktatás-módszertani Kiskönyvtár, Gondolat Kiadói Kör, ELTE BP. 2003 - Kárpáti Andrea: Projekt rendszerű vizsga a vizuális nevelésben. Új pedagógiai szemle 1995/11. - Bodóczky István: Értékelés a vizuális-művészeti nevelésben. Kézirat. 1998.

Irodalom angol

Horváth Attila: Kooperatív technikák. Hatékonyság a nevelésben. Budapest, é.n., OKI - IFA - Kárpáti Andrea: Vizuális nevelés: vizsga és projekt módszer. In. Mérés, értékelés, vizsga 3. Országos Közoktatási Intézet, Budapest, 1997. - M.Nádasi Mária: Projektoktatás Oktatás-módszertani Kiskönyvtár, Gondolat Kiadói Kör, ELTE BP. 2003 - Kárpáti Andrea: Projekt rendszerű vizsga a vizuális nevelésben. Új pedagógiai szemle 1995/11. - Bodóczky István: Értékelés a vizuális-művészeti nevelésben. Kézirat. 1998.

Tantárgyfelelős intézet kódja

VKI

Tantárgyfelelős oktató

Dr. Szabó Attila Sándor DLA