Tantárgy kódja
VKM1001
Tantárgy neve
Tanítási stratégiák a vizuális nevelésben
Tantárgy angol neve
Teaching Strategies of Visual Education
Kredit
2
Félévi követelmény
Gyakorlati jegy
Heti óraszám
0 + 2
Elmélet
+ Gyakorlat
Ajánlott félév
1 (5 féléves képzésben 2)
Cél
A tanegység második blokkjának elsődleges célja a saját tanítási stratégia kialakítása az elméleti modellek áttanulmányozása alapján. A vizuális nevelés folyamatában a tananyaghoz leginkább adekvát, leghatékonyabb munkaformák és módszerek, valamint a választható értékelési modellek, stratégiák megismerése, alkalmazásuk lehetőségei.
Cél angol
The forming of the own tutorial strategy is the primary aim of the second block of the doctrine unit based on the theoretical models' examination. In the process of the visual upbringing to the curriculum mostly adequate, most efficient work ones and methods, and the eligible assessment models', the cognition's of strategies, their application's opportunities.
Tartalom
Feladat és tevékenység alkalmazó rendszerei. A munkaformák tananyag orientált alkalmazása a vizuális nevelésben. Tanítási egységekhez rendelt módszerek típusai a vizuális és környezetkultúra tanításában. A szemléltetés. A projekt és a feladatsor. A komplex vizuális nevelés. A vizuális képességek és ismeretek értékelésének formái. A diagnosztikus, a formatív, a szummatív, a kritérium és a normaorientált értékelés. Tanórai, az év végi értékelés, a záró, és felvételi vizsgaértékelés, az értékelés kvantitatív és kvalitatív szempontjai. A tanári munka értékelése (az önértékelés szempontjai és a pedagógiai szakmai értékelés jelentősége). Értékelési stratégiák kialakítása. Értékelés és osztályozás a vizuális nevelés különböző tevékenységtípusainál.
Tartalom angol
The work ones curriculum oriented his application in the visual upbringing. To tutorial units ordered the types of methods the visual one and in the teaching of an environment culture. The demonstration. The project and the task row. The complex visual one is upbringing. The forms of the assessment of the visual abilities and knowledge. Lesson, the year-end assessment, the closing one, and the quantitative and qualitative viewpoints of entrance examination assessment, the assessment. The assessment of the teacher work. The forming of assessment strategies.
Számonkérés
gyakorlati jegy
Számonkérés angol
term grade
Irodalom
Horváth Attila: Kooperatív technikák. Hatékonyság a nevelésben. Budapest, é.n., OKI - IFA
- Kárpáti Andrea: Vizuális nevelés: vizsga és projekt módszer. In. Mérés, értékelés, vizsga 3. Országos Közoktatási Intézet, Budapest, 1997.
- M.Nádasi Mária: Projektoktatás Oktatás-módszertani Kiskönyvtár, Gondolat Kiadói Kör, ELTE BP. 2003 - Kárpáti Andrea: Projekt rendszerű vizsga a vizuális nevelésben. Új pedagógiai szemle 1995/11. - Bodóczky István: Értékelés a vizuális-művészeti nevelésben. Kézirat. 1998.
Irodalom angol
Horváth Attila: Kooperatív technikák. Hatékonyság a nevelésben. Budapest, é.n., OKI - IFA
- Kárpáti Andrea: Vizuális nevelés: vizsga és projekt módszer. In. Mérés, értékelés, vizsga 3. Országos Közoktatási Intézet, Budapest, 1997.
- M.Nádasi Mária: Projektoktatás Oktatás-módszertani Kiskönyvtár, Gondolat Kiadói Kör, ELTE BP. 2003 - Kárpáti Andrea: Projekt rendszerű vizsga a vizuális nevelésben. Új pedagógiai szemle 1995/11. - Bodóczky István: Értékelés a vizuális-művészeti nevelésben. Kézirat. 1998.
Tantárgyfelelős intézet kódja
VKI
Tantárgyfelelős oktató
Dr. Szabó Attila Sándor DLA