Tantárgy kódja
TNM1017
Tantárgy neve
Tanári képességek fejlesztése - tehetséggondozása
Tantárgy angol neve
Developing teaching skills and talent care
Kredit
2
Félévi követelmény
Gyakorlati jegy
Heti óraszám
1 + 0
Elmélet
+ Gyakorlat
Ajánlott félév
1 v 2 (5 féléves képzésben 4)
Cél
A tantárgy teljesítésével a hallgató tisztában lesz a különféle képességekkel rendelkező tanulók
felkészítésének sajátosságaival; különös tekintettel a tehetséges tanulók felkészítésére.
Rendelkezni fog az információs társadalom által elvárt tanári képességekkel. Tisztában lesz a legújabb
pedagógiai- és alkalmazott pszichológiai kutatások oktatási gyakorlatban való alkalmazásának
szükségességével.
Cél angol
The aim of these courses is to introduce the student to the newest research results of Sport pedagogy and Sport Psychology and how they can use this knowledge in practical pedagogy.
Tartalom
Alapfogalmak értelmezése (tehetség, ügyesség stb.).
A sportági kiválasztás sajátosságai.
Történeti áttekintés az iskola szerepváltozásáról a kezdetektől, az információs társadalomig.
Kialakítandó kompetenciák:
Képes legyen adekvát válaszreakciókat adni a tanári mesterséggel kapcsolatos (oktató, nevelő,
segítő) információs technológia kihívásokra. Alakuljanak ki új kompetenciák, képességek- és
készségkomponensek a korszerű testnevelő tanári mesterség gyakorlására.
Szerezzen olyan szakmai módszertani felkészültséget, mely lehetővé teszi számára a tehetségek
felismerését és a tehetséggondozás feladatainak ellátását (mentorálás).
Tartalom angol
Students receive theoretical and practical knowledge in the next fields:
- communication in the PE lesson,
- risk-taking in the PE lesson,
- Team building in the PE lesson.
- recognition and care of sports talents.
- have to create new and modern competences and abilities necessary for the PE teacher profession.
Számonkérés
gyakorlati jegy
Számonkérés angol
term grade
Irodalom
GYARMATHY É. (2006): A tehetség fogalma, összetevői, típusai és azonosítása. ELTE Eötvös Kiadó, Budapest, 215. ISBN: 9634638503.
BOGNÁR J. (2010): Pedagógiai és sportpedagógiai ismeretek – Jegyzet, Önkormányzati Minisztérium, Budapest, 146. ISBN: 1-884737-21-8.
MÓNUS A. (szerk.) (2005): Iskolai testnevelés, utánpótlás – nevelés, tehetséggondozás. In: IV. Országos Sporttudományi Konferencia Kiadványa. 32-45. ISBN: 978-963-06-7748-6.
SARKA F. (2001): Új kihívások a tehetséggondozásban. Letöltve: 2010.05.20.
www.borsodped.sulinet.hu/dokumentumok/.../Tehetseggondozas.doc
SAÁD J. (2006): A tanítás minősége. Új Pedagógiai Szemle, 12. 25-28. ISSN: 1215-1807.
Irodalom angol
GYARMATHY É. (2006): A tehetség fogalma, összetevői, típusai és azonosítása. ELTE Eötvös Kiadó, Budapest, 215. ISBN: 9634638503.
BOGNÁR J. (2010): Pedagógiai és sportpedagógiai ismeretek – Jegyzet, Önkormányzati Minisztérium, Budapest, 146. ISBN: 1-884737-21-8.
MÓNUS A. (szerk.) (2005): Iskolai testnevelés, utánpótlás – nevelés, tehetséggondozás. In: IV. Országos Sporttudományi Konferencia Kiadványa. 32-45. ISBN: 978-963-06-7748-6.
SARKA F. (2001): Új kihívások a tehetséggondozásban. Letöltve: 2010.05.20.
www.borsodped.sulinet.hu/dokumentumok/.../Tehetseggondozas.doc
SAÁD J. (2006): A tanítás minősége. Új Pedagógiai Szemle, 12. 25-28. ISSN: 1215-1807.
Tantárgyfelelős intézet kódja
TSI
Tantárgyfelelős oktató
Pásztorné dr. Batta Klára