Főoldal > 2016/2017. tanév > Tanári képességek fejlesztése - tehetséggondozása

Tantárgy kódja

TNM1017

Tantárgy neve

Tanári képességek fejlesztése - tehetséggondozása

Tantárgy angol neve

Developing teaching skills and talent care

Kredit

2

Félévi követelmény

Gyakorlati jegy

Heti óraszám

1 + 0
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

1 v 2 (5 féléves képzésben 4)

Cél

A tantárgy teljesítésével a hallgató tisztában lesz a különféle képességekkel rendelkező tanulók felkészítésének sajátosságaival; különös tekintettel a tehetséges tanulók felkészítésére. Rendelkezni fog az információs társadalom által elvárt tanári képességekkel. Tisztában lesz a legújabb pedagógiai- és alkalmazott pszichológiai kutatások oktatási gyakorlatban való alkalmazásának szükségességével.

Cél angol

The aim of these courses is to introduce the student to the newest research results of Sport pedagogy and Sport Psychology and how they can use this knowledge in practical pedagogy.

Tartalom

Alapfogalmak értelmezése (tehetség, ügyesség stb.). A sportági kiválasztás sajátosságai. Történeti áttekintés az iskola szerepváltozásáról a kezdetektől, az információs társadalomig. Kialakítandó kompetenciák: Képes legyen adekvát válaszreakciókat adni a tanári mesterséggel kapcsolatos (oktató, nevelő, segítő) információs technológia kihívásokra. Alakuljanak ki új kompetenciák, képességek- és készségkomponensek a korszerű testnevelő tanári mesterség gyakorlására. Szerezzen olyan szakmai módszertani felkészültséget, mely lehetővé teszi számára a tehetségek felismerését és a tehetséggondozás feladatainak ellátását (mentorálás).

Tartalom angol

Students receive theoretical and practical knowledge in the next fields: - communication in the PE lesson, - risk-taking in the PE lesson, - Team building in the PE lesson. - recognition and care of sports talents. - have to create new and modern competences and abilities necessary for the PE teacher profession.

Számonkérés

gyakorlati jegy

Számonkérés angol

term grade

Irodalom

GYARMATHY É. (2006): A tehetség fogalma, összetevői, típusai és azonosítása. ELTE Eötvös Kiadó, Budapest, 215. ISBN: 9634638503. BOGNÁR J. (2010): Pedagógiai és sportpedagógiai ismeretek – Jegyzet, Önkormányzati Minisztérium, Budapest, 146. ISBN: 1-884737-21-8. MÓNUS A. (szerk.) (2005): Iskolai testnevelés, utánpótlás – nevelés, tehetséggondozás. In: IV. Országos Sporttudományi Konferencia Kiadványa. 32-45. ISBN: 978-963-06-7748-6. SARKA F. (2001): Új kihívások a tehetséggondozásban. Letöltve: 2010.05.20. www.borsodped.sulinet.hu/dokumentumok/.../Tehetseggondozas.doc SAÁD J. (2006): A tanítás minősége. Új Pedagógiai Szemle, 12. 25-28. ISSN: 1215-1807.

Irodalom angol

GYARMATHY É. (2006): A tehetség fogalma, összetevői, típusai és azonosítása. ELTE Eötvös Kiadó, Budapest, 215. ISBN: 9634638503. BOGNÁR J. (2010): Pedagógiai és sportpedagógiai ismeretek – Jegyzet, Önkormányzati Minisztérium, Budapest, 146. ISBN: 1-884737-21-8. MÓNUS A. (szerk.) (2005): Iskolai testnevelés, utánpótlás – nevelés, tehetséggondozás. In: IV. Országos Sporttudományi Konferencia Kiadványa. 32-45. ISBN: 978-963-06-7748-6. SARKA F. (2001): Új kihívások a tehetséggondozásban. Letöltve: 2010.05.20. www.borsodped.sulinet.hu/dokumentumok/.../Tehetseggondozas.doc SAÁD J. (2006): A tanítás minősége. Új Pedagógiai Szemle, 12. 25-28. ISSN: 1215-1807.

Tantárgyfelelős intézet kódja

TSI

Tantárgyfelelős oktató

Pásztorné dr. Batta Klára