Főoldal > 2016/2017. tanév > Testnevelés tanítás módszertana I.

Tantárgy kódja

TNM1015

Tantárgy neve

Testnevelés tanítás módszertana I.

Tantárgy angol neve

Methodology of teaching PE I.

Kredit

2

Félévi követelmény

Gyakorlati jegy

Heti óraszám

1 + 1
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

1

Cél

Olyan speciális eljárások összességével ismerteti meg a hallgatót, amelyek a tanítási-tanulási folyamat motoros és kognitív aspektusának tudatos transzferáló eszközeként alkalmazhatók a tanórai és a tanórán kívüli testnevelésben. Legyen tekintettel az egyes korosztályok oktatási ismereteinek és mértékének szintjére. Ezekkel a módszerekkel biztosítja a tanulók fizikai képességeinek egészséges fejlődését, és a biztonságos testgyakorlást.

Cél angol

The students learn to design complex physical education lessons, to drive, which you can document in accordance with the format and content requirements to prepare.

Tartalom

Általános elméleti ismeretek: módszertan fogalmának fejlődése a testnevelésben – történeti áttekintés. Az oktatási folyamat legkisebb önálló egysége: a testnevelés óra. Ismeretek és készségek a testnevelési óra és a sportfoglalkozás szervezésére és vezetésére, általános, és speciális szervezési feladatok a testnevelésben. Megismerteti a hallgatókat olyan korszerű eszközökkel, eszközrendszerekkel, szervezeti formák alkalmazásával, amelyek a tananyag jellegének és a tanulók felkészültségének, valamint fejlettségi szintjének megfelel.

Tartalom angol

The main part of the design of the clock. the main body of the watch movement exercise disciplines teaching material appropriate forms of employment. School physical education shadowing. Making shadowing logs.

Számonkérés

gyakorlati jegy

Számonkérés angol

term grade

Irodalom

ARDAY A. (szerk.)(2001): A testnevelés tanítása. Tanári kézikönyv felső tagozatos pedagógusok számára. Korona Kiadó, Budapest, 224. BÓDIS I- né. (szerk.) (1999): Testnevelés tanítás és módszertan. Szöveggyűjtemény. Bessenyei György Könyvkiadó, Nyíregyháza, 160. MAKSZIN I. (2007): A testnevelés elmélete és módszertana. Dialóg – Campus Kiadó, Budapest – Pécs, 302. RÉTSÁGI E. (2004): A testnevelés tantárgypedagógiája. Dialóg – Campus Kiadó, Budapest – Pécs, 254. HONFI L. (2011): Gimnasztika. Elektronikus tankönyv – http://tamop412a.ttk.pte.hu/TSI/Honfi%20Laszlo%20-%20Gimnasztika/Gimnasztika.pdf 2013. 05. 01. TESIM. Testnevelés Módszertani Könyvek MDSZ, Budapest

Irodalom angol

ARDAY A. (szerk.)(2001): A testnevelés tanítása. Tanári kézikönyv felső tagozatos pedagógusok számára. Korona Kiadó, Budapest, 224. BÓDIS I- né. (szerk.) (1999): Testnevelés tanítás és módszertan. Szöveggyűjtemény. Bessenyei György Könyvkiadó, Nyíregyháza, 160. MAKSZIN I. (2007): A testnevelés elmélete és módszertana. Dialóg – Campus Kiadó, Budapest – Pécs, 302. RÉTSÁGI E. (2004): A testnevelés tantárgypedagógiája. Dialóg – Campus Kiadó, Budapest – Pécs, 254. HONFI L. (2011): Gimnasztika. Elektronikus tankönyv – http://tamop412a.ttk.pte.hu/TSI/Honfi%20Laszlo%20-%20Gimnasztika/Gimnasztika.pdf 2013. 05. 01. TESIM. Testnevelés Módszertani Könyvek MDSZ, Budapest

Tantárgyfelelős intézet kódja

TSI

Tantárgyfelelős oktató

Pásztorné dr. Batta Klára