Tantárgy kódja
TNM1015
Tantárgy neve
Testnevelés tanítás módszertana I.
Tantárgy angol neve
Methodology of teaching PE I.
Kredit
2
Félévi követelmény
Gyakorlati jegy
Heti óraszám
1 + 1
Elmélet
+ Gyakorlat
Ajánlott félév
1
Cél
Olyan speciális eljárások összességével ismerteti meg a hallgatót, amelyek a tanítási-tanulási
folyamat motoros és kognitív aspektusának tudatos transzferáló eszközeként alkalmazhatók a tanórai és a
tanórán kívüli testnevelésben. Legyen tekintettel az egyes korosztályok oktatási ismereteinek és
mértékének szintjére. Ezekkel a módszerekkel biztosítja a tanulók fizikai képességeinek egészséges
fejlődését, és a biztonságos testgyakorlást.
Cél angol
The students learn to design complex physical education lessons, to drive, which you can document in accordance with the format and content requirements to prepare.
Tartalom
Általános elméleti ismeretek: módszertan fogalmának fejlődése a testnevelésben – történeti
áttekintés.
Az oktatási folyamat legkisebb önálló egysége: a testnevelés óra.
Ismeretek és készségek a testnevelési óra és a sportfoglalkozás szervezésére és vezetésére, általános, és
speciális szervezési feladatok a testnevelésben. Megismerteti a hallgatókat olyan korszerű eszközökkel,
eszközrendszerekkel, szervezeti formák alkalmazásával, amelyek a tananyag jellegének és a tanulók
felkészültségének, valamint fejlettségi szintjének megfelel.
Tartalom angol
The main part of the design of the clock.
the main body of the watch movement exercise disciplines teaching material appropriate forms of employment.
School physical education shadowing. Making shadowing logs.
Számonkérés
gyakorlati jegy
Számonkérés angol
term grade
Irodalom
ARDAY A. (szerk.)(2001): A testnevelés tanítása. Tanári kézikönyv felső tagozatos pedagógusok
számára. Korona Kiadó, Budapest, 224.
BÓDIS I- né. (szerk.) (1999): Testnevelés tanítás és módszertan. Szöveggyűjtemény.
Bessenyei György Könyvkiadó, Nyíregyháza, 160.
MAKSZIN I. (2007): A testnevelés elmélete és módszertana. Dialóg – Campus Kiadó, Budapest – Pécs, 302.
RÉTSÁGI E. (2004): A testnevelés tantárgypedagógiája. Dialóg – Campus Kiadó, Budapest – Pécs, 254.
HONFI L. (2011): Gimnasztika. Elektronikus tankönyv –
http://tamop412a.ttk.pte.hu/TSI/Honfi%20Laszlo%20-%20Gimnasztika/Gimnasztika.pdf
2013. 05. 01.
TESIM. Testnevelés Módszertani Könyvek MDSZ, Budapest
Irodalom angol
ARDAY A. (szerk.)(2001): A testnevelés tanítása. Tanári kézikönyv felső tagozatos pedagógusok
számára. Korona Kiadó, Budapest, 224.
BÓDIS I- né. (szerk.) (1999): Testnevelés tanítás és módszertan. Szöveggyűjtemény.
Bessenyei György Könyvkiadó, Nyíregyháza, 160.
MAKSZIN I. (2007): A testnevelés elmélete és módszertana. Dialóg – Campus Kiadó, Budapest – Pécs, 302.
RÉTSÁGI E. (2004): A testnevelés tantárgypedagógiája. Dialóg – Campus Kiadó, Budapest – Pécs, 254.
HONFI L. (2011): Gimnasztika. Elektronikus tankönyv –
http://tamop412a.ttk.pte.hu/TSI/Honfi%20Laszlo%20-%20Gimnasztika/Gimnasztika.pdf
2013. 05. 01.
TESIM. Testnevelés Módszertani Könyvek MDSZ, Budapest
Tantárgyfelelős intézet kódja
TSI
Tantárgyfelelős oktató
Pásztorné dr. Batta Klára