Főoldal > 2016/2017. tanév > Sportjátékok elmélete és módszertana III.

Tantárgy kódja

TNM1009

Tantárgy neve

Sportjátékok elmélete és módszertana III.

Tantárgy angol neve

Methodology and theory of sport games II.

Kredit

2

Félévi követelmény

Vizsga

Heti óraszám

0 + 2
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

1 ( 5 féléves képzésben 3)

Cél

Megismertetni a hallgatókkal a sportág korszerű elméletét, a játék során felhasználható testnevelési játékok szerepét és az oktatás alapvető szakmódszertani alapelveit, eljárásait. Speciálisan felkészíteni őket a sportág eredményes oktatására az iskolai és az egyesületi keretek között.

Cél angol

Tech the theory of modern handball, the roles of sports games using in a handball game, basic methodological principles. Special training for effective handball teaching in schools

Tartalom

A kézilabdázás oktatását előkészítő testnevelési játékok szerepének bemutatása, és a sportág megszerettetése ezeken keresztül. A tárgy oktatásának kapcsolata más sportjátékok oktatásával. A játék alapelemeinek oktatásmódszertana, az előkészítő és rávezető gyakorlatok kreatív beépítése az oktatásba. Támadási és védekezési feladatok, és azok alkalmazási lehetőségeinek bemutatása. A közeli és középtávoli zónákból történő kapuralövések elleni védekezés gyakorlati ismeretei. Strand kézilabda specialitása, és bemutatása. Tehetségek felismerése és tehetséggondozás. Szabályismeret, játékvezetői, illetve versenybírói ismeretek és gyakorlottság.

Tartalom angol

Course program: Showing the importance of the sports game sin teaching handball and their innovative applications. Relationships with other sports games. Methodology of teaching the basis of the game. Showing the importance of preparation and tracking practices. Attack and defense tasks and their presentations. Beach handball specialities. Knowledge of rules Competencies: Be aware of the schools’ handball education process. Organizational ability. Provide fun expriencein creating team sports.

Számonkérés

félévközi zh kollokvium

Számonkérés angol

mid-term test examination

Irodalom

BAUMBERGER, J. (szerk.) (2001): 704 kézilabda játék és gyakorlat. Dialóg Campus Kiadó, Budapest-Pécs, 173. ISBN: 9789639123 HORVÁTH J., JUHÁSZ I., MOCSAI L., NÉMETH A. (2004): Kézilabda. Papirusz Duola Kiadó, Budapest, 173. ISBN: 9789638634078. JUHÁSZ I., KOVÁCS L., MOCSAI L. (2004): Kézilabda II. kötet. Papirusz Duola Kiadó, Budapest, 194. ISBN: 963 497 061 3. SZABÓ J. (2004): Kézilabdázás. Technika. Taktika. Oktatás. JGYF Kiadó, Szeged, 266. ISBN: 963-9167-82-7. NEMZETKÖZI KÉZILABDA SZÖVETSÉG (2011): Kézilabda játékszabályok

Irodalom angol

BAUMBERGER, J. (szerk.) (2001): 704 kézilabda játék és gyakorlat. Dialóg Campus Kiadó, Budapest-Pécs, 173. ISBN: 9789639123 HORVÁTH J., JUHÁSZ I., MOCSAI L., NÉMETH A. (2004): Kézilabda. Papirusz Duola Kiadó, Budapest, 173. ISBN: 9789638634078. JUHÁSZ I., KOVÁCS L., MOCSAI L. (2004): Kézilabda II. kötet. Papirusz Duola Kiadó, Budapest, 194. ISBN: 963 497 061 3. SZABÓ J. (2004): Kézilabdázás. Technika. Taktika. Oktatás. JGYF Kiadó, Szeged, 266. ISBN: 963-9167-82-7. NEMZETKÖZI KÉZILABDA SZÖVETSÉG (2011): Kézilabda játékszabályok

Tantárgyfelelős intézet kódja

TSI

Tantárgyfelelős oktató

Dr. Kiss Kálmán