Tantárgy kódja
TNM1009
Tantárgy neve
Sportjátékok elmélete és módszertana III.
Tantárgy angol neve
Methodology and theory of sport games II.
Kredit
2
Félévi követelmény
Vizsga
Heti óraszám
0 + 2
Elmélet
+ Gyakorlat
Ajánlott félév
1 ( 5 féléves képzésben 3)
Cél
Megismertetni a hallgatókkal a sportág korszerű elméletét, a játék során felhasználható
testnevelési játékok szerepét és az oktatás alapvető szakmódszertani alapelveit, eljárásait. Speciálisan
felkészíteni őket a sportág eredményes oktatására az iskolai és az egyesületi keretek között.
Cél angol
Tech the theory of modern handball, the roles of sports games using in a handball game, basic methodological principles. Special training for effective handball teaching in schools
Tartalom
A kézilabdázás oktatását előkészítő testnevelési játékok szerepének bemutatása, és a sportág
megszerettetése ezeken keresztül. A tárgy oktatásának kapcsolata más sportjátékok oktatásával. A játék
alapelemeinek oktatásmódszertana, az előkészítő és rávezető gyakorlatok kreatív beépítése az oktatásba.
Támadási és védekezési feladatok, és azok alkalmazási lehetőségeinek bemutatása. A közeli és középtávoli
zónákból történő kapuralövések elleni védekezés gyakorlati ismeretei. Strand kézilabda
specialitása, és bemutatása. Tehetségek felismerése és tehetséggondozás. Szabályismeret, játékvezetői,
illetve versenybírói ismeretek és gyakorlottság.
Tartalom angol
Course program:
Showing the importance of the sports game sin teaching handball and their innovative applications. Relationships with other sports games. Methodology of teaching the basis of the game. Showing the importance of preparation and tracking practices. Attack and defense tasks and their presentations. Beach handball specialities. Knowledge of rules
Competencies:
Be aware of the schools’ handball education process. Organizational ability. Provide fun expriencein creating team sports.
Számonkérés
félévközi zh
kollokvium
Számonkérés angol
mid-term test
examination
Irodalom
BAUMBERGER, J. (szerk.) (2001): 704 kézilabda játék és gyakorlat. Dialóg Campus Kiadó, Budapest-Pécs, 173. ISBN: 9789639123
HORVÁTH J., JUHÁSZ I., MOCSAI L., NÉMETH A. (2004): Kézilabda. Papirusz Duola Kiadó, Budapest, 173. ISBN: 9789638634078.
JUHÁSZ I., KOVÁCS L., MOCSAI L. (2004): Kézilabda II. kötet. Papirusz Duola Kiadó, Budapest, 194. ISBN: 963 497 061 3.
SZABÓ J. (2004): Kézilabdázás. Technika. Taktika. Oktatás. JGYF Kiadó, Szeged, 266. ISBN: 963-9167-82-7.
NEMZETKÖZI KÉZILABDA SZÖVETSÉG (2011): Kézilabda játékszabályok
Irodalom angol
BAUMBERGER, J. (szerk.) (2001): 704 kézilabda játék és gyakorlat. Dialóg Campus Kiadó, Budapest-Pécs, 173. ISBN: 9789639123
HORVÁTH J., JUHÁSZ I., MOCSAI L., NÉMETH A. (2004): Kézilabda. Papirusz Duola Kiadó, Budapest, 173. ISBN: 9789638634078.
JUHÁSZ I., KOVÁCS L., MOCSAI L. (2004): Kézilabda II. kötet. Papirusz Duola Kiadó, Budapest, 194. ISBN: 963 497 061 3.
SZABÓ J. (2004): Kézilabdázás. Technika. Taktika. Oktatás. JGYF Kiadó, Szeged, 266. ISBN: 963-9167-82-7.
NEMZETKÖZI KÉZILABDA SZÖVETSÉG (2011): Kézilabda játékszabályok
Tantárgyfelelős intézet kódja
TSI
Tantárgyfelelős oktató
Dr. Kiss Kálmán