Főoldal > 2016/2017. tanév > A művészettörténet és a műelemzés tanításának módszertana

Tantárgy kódja

VKM1004

Tantárgy neve

A művészettörténet és a műelemzés tanításának módszertana

Tantárgy angol neve

Teaching of Art History

Kredit

2

Félévi követelmény

Vizsga

Heti óraszám

2 + 0
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

1 (5 féléves képzésben 3)

Cél

A művészettörténet és a műelemzés tanítása sajátosságainak feltárása az egyes korosztályok tükrében, a hazai és a nemzetközi gyakorlat bemutatásával. Egy-egy adott korosztályra kivetítve, feladatokon és feladatsorokon keresztül feltérképezni a művészettörténet és műelemzés tanításának szempontjait, helyét és szerepét a vizuális nevelésen belül, valamint használható módszerek széles skáláját prezentálni a hallgatók pedagógiai munkájához.

Cél angol

The exploration of the peculiarities of the art history and the teaching of the work analysis in the mirror of the single age groups, the domestic one and with the presentation of the international practice. Projected onto a given age group, to map the viewpoints of the teaching of the art history and an Artifical analysis through tasks and task rows, his place and his role inside the visual upbringing, and to present the wide scale of useful methods to the students' pedagogic work.

Tartalom

A művészettörténet és a műelemzés tanításának hazai és nemzetközi története, tendenciái. A műalkotások és a közönség viszonya. A műalkotás, mint élményforrás. Múzeumkommunikációs törekvések helye a tanítási-tanulási folyamatban. Műalkotások, mint ismerethordozó szurrogátumok a műelemzés tanításában. A műalkotásokkal való kapcsolatteremtés lehetséges útjai, módszerek az elemzéshez, megértéshez, a feladat és feladatsor tervezéshez. Élménypedagógia és dramatikus tanítás. Projektfeladatok tervezése különböző korosztályok művészettörténeti tanulmányaihoz.

Tartalom angol

The art history and the Artifical analysis are the domestic and international story of his teaching, his tendencies. The relation of the works of art and the audience. The work of art, than experience source. The place of museum communication endeavours the tanítási-tanulási in a process. Works of art, than knowledge carrier substitutes in the teaching of the work analysis. A műalkotásokkal való kapcsolatteremtés lehetséges útjai, módszerek az elemzéshez, megértéshez, a feladat és feladatsor tervezéshez. Élménypedagógia és dramatikus tanítás. Projektfeladatok tervezése különböző korosztályok művészettörténeti tanulmányaihoz. With the works of art truth the possible roads of contacting, methods to the analysis, understanding, the task and task row to planning. Experience pedagogy and dramatic teaching. The planning of project tasks to the art historical studies of different age groups.

Számonkérés

kollokvium

Számonkérés angol

exam

Irodalom

Beke László: Műalkotások elemzése. Tankönyvkiadó, Budapest, 1993 - Kárpáti Andrea: Művészet és élet I-II. Helikon kiadó, Bp., 1997-1998. - Deszpot Gabriella: Öskor, Ókor, Újkor I-II. Feladatgyűjtemény Helikon K., Bp., 1997-98 - Rézművesné Nagy Ildikó (szerk.): Nézzük meg együtt. Akadémiai kiadó, Bp., 1992 - Tatai Erzsébet: Műelemzés. Enciklopédia kiadó Budapest, 2003.

Irodalom angol

Beke László: Műalkotások elemzése. Tankönyvkiadó, Budapest, 1993 - Kárpáti Andrea: Művészet és élet I-II. Helikon kiadó, Bp., 1997-1998. - Deszpot Gabriella: Öskor, Ókor, Újkor I-II. Feladatgyűjtemény Helikon K., Bp., 1997-98 - Rézművesné Nagy Ildikó (szerk.): Nézzük meg együtt. Akadémiai kiadó, Bp., 1992 - Tatai Erzsébet: Műelemzés. Enciklopédia kiadó Budapest, 2003.

Tantárgyfelelős intézet kódja

VKI

Tantárgyfelelős oktató

Dr. Jankáné Dr. Puskás Bernadett