Főoldal > 2016/2017. tanév > Esetelemzés

Tantárgy kódja

PDM2103

Tantárgy neve

Esetelemzés

Tantárgy angol neve

Pedagogy Case Study

Kredit

2

Félévi követelmény

Minősített aláírás

Heti óraszám

0 + 2
Elmélet + Gyakorlat

Előkövetelmény

5 féléves képzésben: PDM1010

Ajánlott félév

2 (5 féléves képzésben 4)

Cél

A pedagógiai folyamat résztvevői (tanuló-pedagógus-szülő) közötti hatékony együttműködést biztosító képességek és kapcsolati kultúra fejlesztése, az iskolai konfliktusok eredményes megoldását szolgáló módszerek és helyzetgyakorlatok alapján. A hallgatók önismeretének, szociális készségeinek, problémaérzékenységüknek, elfogadó attitűdjüknek, elemzési képességüknek a fejlesztése szakmai-pedagógiai szempontok érvényesülésén keresztül. A hallgatók gyakorlataikon szerzett tapasztalatainak feldolgozása.

Cél angol

To develope the problem solving sensitivity, the ability of social skills, making professional opinions, and the attitude of acceptance.

Tartalom

A kurzus során a hallgatók képesek lesznek kifejleszteni magukban olyan érzékenységet, amely birtokában a feszültséget gerjesztő helyzetek megelőzésének, kezelésének, és magának a pedagógiai folyamatnak a szabályozójává válnak. Az elemzések segítik a hallgatóknak felismerni és értelmezni a kapcsolati rendszerek rejtett indulatait, indítékait. A hallgatók megtanulják a konfliktusok és játszmák közötti hasonlóságokat és eltéréseket, bizonyos típusú konfrontációk ismétlődésének hátterét az egyes személyiségeknél. A hallgatók megismerkednek a pedagóguspályán gyakorta ismétlődő konfliktusok és játszmák következtében fellépő kiégés veszélyeivel szembeni mentálhigiénés önsegítő technikák lehetőségeivel.

Tartalom angol

in the pedagogue’s profession.

Számonkérés

minősített aláírás

Számonkérés angol

signature with qualification

Irodalom

 D’Orta, Marcello (2001): Én reméljük megúszom. Európa Kiadó, Budapest  Járó Katalin (szerk., 2001): Játszmák nélkül. Helikon Kiadó, Budapest  Járó Katalin (2005): Sors mint döntés: az érzelmek felfedezése és felszabadítása. Helikon Kiadó. Budapest  Stewart-V. Joines (1994): A TA-MA. Xénia Könyvkiadó, Budapest  F. Várkonyi Zsuzsa (2005): Tanulom magam. Magyar KK. Kiadó, Budapest

Irodalom angol

 D’Orta, Marcello (2001): Én reméljük megúszom. Európa Kiadó, Budapest  Járó Katalin (szerk., 2001): Játszmák nélkül. Helikon Kiadó, Budapest  Járó Katalin (2005): Sors mint döntés: az érzelmek felfedezése és felszabadítása. Helikon Kiadó. Budapest  Stewart-V. Joines (1994): A TA-MA. Xénia Könyvkiadó, Budapest  F. Várkonyi Zsuzsa (2005): Tanulom magam. Magyar KK. Kiadó, Budapest

Tantárgyfelelős intézet kódja

API

Tantárgyfelelős oktató

Dr. Torkos Katalin