Tantárgy kódja
PDM2103
Tantárgy neve
Esetelemzés
Tantárgy angol neve
Pedagogy Case Study
Kredit
2
Félévi követelmény
Minősített aláírás
Heti óraszám
0 + 2
Elmélet
+ Gyakorlat
Előkövetelmény
5 féléves képzésben: PDM1010
Ajánlott félév
2 (5 féléves képzésben 4)
Cél
A pedagógiai folyamat résztvevői (tanuló-pedagógus-szülő) közötti hatékony együttműködést biztosító képességek és kapcsolati kultúra fejlesztése, az iskolai konfliktusok eredményes megoldását szolgáló módszerek és helyzetgyakorlatok alapján. A hallgatók önismeretének, szociális készségeinek, problémaérzékenységüknek, elfogadó attitűdjüknek, elemzési képességüknek a fejlesztése szakmai-pedagógiai szempontok érvényesülésén keresztül. A hallgatók gyakorlataikon szerzett tapasztalatainak feldolgozása.
Cél angol
To develope the problem solving sensitivity, the ability of social skills, making professional opinions, and the attitude of acceptance.
Tartalom
A kurzus során a hallgatók képesek lesznek kifejleszteni magukban olyan érzékenységet, amely birtokában a feszültséget gerjesztő helyzetek megelőzésének, kezelésének, és magának a pedagógiai folyamatnak a szabályozójává válnak. Az elemzések segítik a hallgatóknak felismerni és értelmezni a kapcsolati rendszerek rejtett indulatait, indítékait. A hallgatók megtanulják a konfliktusok és játszmák közötti hasonlóságokat és eltéréseket, bizonyos típusú konfrontációk ismétlődésének hátterét az egyes személyiségeknél. A hallgatók megismerkednek a pedagóguspályán gyakorta ismétlődő konfliktusok és játszmák következtében fellépő kiégés veszélyeivel szembeni mentálhigiénés önsegítő technikák lehetőségeivel.
Tartalom angol
in the pedagogue’s profession.
Számonkérés
minősített aláírás
Számonkérés angol
signature with qualification
Irodalom
D’Orta, Marcello (2001): Én reméljük megúszom. Európa Kiadó, Budapest
Járó Katalin (szerk., 2001): Játszmák nélkül. Helikon Kiadó, Budapest
Járó Katalin (2005): Sors mint döntés: az érzelmek felfedezése és felszabadítása. Helikon Kiadó.
Budapest
Stewart-V. Joines (1994): A TA-MA. Xénia Könyvkiadó, Budapest
F. Várkonyi Zsuzsa (2005): Tanulom magam. Magyar KK. Kiadó, Budapest
Irodalom angol
D’Orta, Marcello (2001): Én reméljük megúszom. Európa Kiadó, Budapest
Járó Katalin (szerk., 2001): Játszmák nélkül. Helikon Kiadó, Budapest
Járó Katalin (2005): Sors mint döntés: az érzelmek felfedezése és felszabadítása. Helikon Kiadó.
Budapest
Stewart-V. Joines (1994): A TA-MA. Xénia Könyvkiadó, Budapest
F. Várkonyi Zsuzsa (2005): Tanulom magam. Magyar KK. Kiadó, Budapest
Tantárgyfelelős intézet kódja
API
Tantárgyfelelős oktató
Dr. Torkos Katalin