Főoldal > 2016/2017. tanév > Úszás és egyéb vízisportok elmélete és szakmódszertana

Tantárgy kódja

TNM1006

Tantárgy neve

Úszás és egyéb vízisportok elmélete és szakmódszertana

Tantárgy angol neve

Methodology and theory of swimming and other water sports

Kredit

2

Félévi követelmény

Vizsga

Heti óraszám

0 + 2
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

1 v 2 (5 féléves képzésben 2)

Cél

A hallgatók szerezzenek ismereteket a már korábban tanult úszásnemek technikájáról, biomechanikájáról, élettanáról, elméletéről. Ismerjék meg az úszás szerepét a személyiségfejlesztésben, a testi-lelki egészség megőrzésében, megtartásában és az egészségtudatos magatartás kialakításában. Kapjanak széleskörű ismereteket az úszás prevenciós, rekreációs, rehabilitációs fontosságáról. Ismerjék meg az úszás sajátosságait és különbségeit más motoros cselekvésekhez képest. Tájékozódjanak a legújabb hazai és nemzetközi úszásoktatási módszerekben és alkalmazzák őket a gyakorlatban. Cél, hogy képessé váljanak megoldani az úszásoktatás mai (általános iskolai, illetve egyéb szervezeti kereteken belüli) problémáit, hogy hatékonyan tudják az úszást tanítani. Legyenek informáltak az úszásoktatásban.

Cél angol

The aim of the course is to get the students knoledges with the up-to-date theory as well as the methodological procedures of studied swimming technics in earlier. The students have to get knowledge about the all technics, biomechanics, physiology and theory. Get the information about swimming effect on zhe developement of personality, preserve the somatic and mental health, evolve the health-conscious.Get the knoledges effect of the swimming in the prevention and the rehabilitation. Students know the newest national and international teaching methods in the swimming.

Tartalom

A kurzus az alábbi kérdéseket veti fel: Melyek az úszásoktatás és a vízhez szoktatás módszertanának legújabb pedagógiai aspektusai? Milyen a mai korszerű úszásoktatási modell? Az úszás oktatása során milyen problémákkal szembesül az oktató pedagógus, hogy lehet ezeket megoldani? Melyek az úszásoktatást hatékonyan elősegítő oktatási stratégiák, módszerek, szervezési módok, oktatási eszközök? Az elsajátított mozgásanyag kreatív alkalmazása.

Tartalom angol

The newest methods of water acclimatization. What is the most modern swimming teaching method?Problems solution in the swimming education.Effective teaching methods, strategis,organization methods and the instuments.Creative teaching and using the knoledges.

Számonkérés

félévközi zh kollokvium

Számonkérés angol

mid-term test examination

Irodalom

TÓTH Á. (2002): Úszásoktatás. Karaprint 17 Kft, SE. TSK, Budapest TÓTH Á., SÓS CS., EGRESSY J. (2007): Úszás edzésmódszertan. Kara Viva Média Hollding, SE. TSK, Budapest KIRICSI J. (2002): Úszásoktatás kisiskolások számára. SE Testnevelési és Sporttudományi Kar, Budapest GRIEHRL, J., HAHN, M. (2005): Úszás. Cser Kiadó, Budapest KISS M., (2005): A versenyúszás alapjainak oktatása. Jedlik Oktatási Stúdió, Budapest Az érvényben lévő szabálykönyv

Irodalom angol

TÓTH Á. (2002): Úszásoktatás. Karaprint 17 Kft, SE. TSK, Budapest TÓTH Á., SÓS CS., EGRESSY J. (2007): Úszás edzésmódszertan. Kara Viva Média Hollding, SE. TSK, Budapest KIRICSI J. (2002): Úszásoktatás kisiskolások számára. SE Testnevelési és Sporttudományi Kar, Budapest GRIEHRL, J., HAHN, M. (2005): Úszás. Cser Kiadó, Budapest KISS M., (2005): A versenyúszás alapjainak oktatása. Jedlik Oktatási Stúdió, Budapest Az érvényben lévő szabálykönyv

Tantárgyfelelős intézet kódja

TSI

Tantárgyfelelős oktató

Dr. Vajda Ildikó