Tantárgy kódja
TNM1006
Tantárgy neve
Úszás és egyéb vízisportok elmélete és szakmódszertana
Tantárgy angol neve
Methodology and theory of swimming and other water sports
Kredit
2
Félévi követelmény
Vizsga
Heti óraszám
0 + 2
Elmélet
+ Gyakorlat
Ajánlott félév
1 v 2 (5 féléves képzésben 2)
Cél
A hallgatók szerezzenek ismereteket a már korábban tanult úszásnemek technikájáról,
biomechanikájáról, élettanáról, elméletéről. Ismerjék meg az úszás szerepét a személyiségfejlesztésben, a
testi-lelki egészség megőrzésében, megtartásában és az egészségtudatos magatartás kialakításában.
Kapjanak széleskörű ismereteket az úszás prevenciós, rekreációs, rehabilitációs fontosságáról. Ismerjék
meg az úszás sajátosságait és különbségeit más motoros cselekvésekhez képest. Tájékozódjanak a
legújabb hazai és nemzetközi úszásoktatási módszerekben és alkalmazzák őket a gyakorlatban. Cél, hogy
képessé váljanak megoldani az úszásoktatás mai (általános iskolai, illetve egyéb szervezeti kereteken
belüli) problémáit, hogy hatékonyan tudják az úszást tanítani. Legyenek informáltak az úszásoktatásban.
Cél angol
The aim of the course is to get the students knoledges with the up-to-date theory as well as the methodological procedures of studied swimming technics in earlier. The students have to get knowledge about the all technics, biomechanics, physiology and theory. Get the information about swimming effect on zhe developement of personality, preserve the somatic and mental health, evolve the health-conscious.Get the knoledges effect of the swimming in the prevention and the rehabilitation. Students know the newest national and international teaching methods in the swimming.
Tartalom
A kurzus az alábbi kérdéseket veti fel:
Melyek az úszásoktatás és a vízhez szoktatás módszertanának legújabb pedagógiai aspektusai? Milyen a
mai korszerű úszásoktatási modell? Az úszás oktatása során milyen problémákkal szembesül az oktató
pedagógus, hogy lehet ezeket megoldani? Melyek az úszásoktatást hatékonyan elősegítő oktatási
stratégiák, módszerek, szervezési módok, oktatási eszközök?
Az elsajátított mozgásanyag kreatív alkalmazása.
Tartalom angol
The newest methods of water acclimatization. What is the most modern swimming teaching method?Problems solution in the swimming education.Effective teaching methods, strategis,organization methods and the instuments.Creative teaching and using the knoledges.
Számonkérés
félévközi zh
kollokvium
Számonkérés angol
mid-term test
examination
Irodalom
TÓTH Á. (2002): Úszásoktatás. Karaprint 17 Kft, SE. TSK, Budapest
TÓTH Á., SÓS CS., EGRESSY J. (2007): Úszás edzésmódszertan. Kara Viva Média Hollding, SE. TSK, Budapest
KIRICSI J. (2002): Úszásoktatás kisiskolások számára. SE Testnevelési és Sporttudományi Kar, Budapest
GRIEHRL, J., HAHN, M. (2005): Úszás. Cser Kiadó, Budapest
KISS M., (2005): A versenyúszás alapjainak oktatása. Jedlik Oktatási Stúdió, Budapest
Az érvényben lévő szabálykönyv
Irodalom angol
TÓTH Á. (2002): Úszásoktatás. Karaprint 17 Kft, SE. TSK, Budapest
TÓTH Á., SÓS CS., EGRESSY J. (2007): Úszás edzésmódszertan. Kara Viva Média Hollding, SE. TSK, Budapest
KIRICSI J. (2002): Úszásoktatás kisiskolások számára. SE Testnevelési és Sporttudományi Kar, Budapest
GRIEHRL, J., HAHN, M. (2005): Úszás. Cser Kiadó, Budapest
KISS M., (2005): A versenyúszás alapjainak oktatása. Jedlik Oktatási Stúdió, Budapest
Az érvényben lévő szabálykönyv
Tantárgyfelelős intézet kódja
TSI
Tantárgyfelelős oktató
Dr. Vajda Ildikó