Főoldal > 2016/2017. tanév > Távoktatás

Tantárgy kódja

ITM2001

Tantárgy neve

Távoktatás

Tantárgy angol neve

Distance Learning

Kredit

2

Félévi követelmény

Gyakorlati jegy

Heti óraszám

0 + 2
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

1 vagy 2 (5 féléves képzésben 3)

Cél

A tantárgy keretében a hallgatók megismerik a távoktatáshoz szükséges feltétel rendszert, beleértve a hardver és szoftver környezetet. Megtanulják az e-learning célját és módszereit, hogy aztán képesek legyenek egy tananyag ilyen módszerekkel történő feldolgozására.

Cél angol

During this course students learn about requirements of distance education systems, including hardware and software environment. They learn the purpose and methods of e-learning, to then be capable of processing curriculum in this way. The course will strengthen the development of competences such as the applicability of information and communication in learning, challenges and development of e-learning tools, learning experiences, Setting up a learning environment by the development of a given ICT field. Application possibilities of electronic educational materials and distance learning technologies.

Tartalom

A távoktatás fogalma. A távoktatási keretrendszer fogalma. Az e-learning és típusai. A hardver környezet. A távoktatási rendszer hálózati és munkaállomás (lokális környezeti) jellemzői. A jó távoktatási anyagok speciális vonásai. A Moodle rendszer. A távoktatási programok fejlesztésének fázisai. A probléma-elemzés folyamata. Tervezési és fejlesztési feladatok. Adat-előkészítés, tárolás, segédeszközök. Oldalak tartalmi és formai tervezése, elemzése, készítése. Multimédia fejlesztő eszközök. Az előállításhoz felhasználható programcsomagok. A multimédia alkalmazások kezelése távoktatási keretrendszerben. Multimédia elemek összeállítása a távoktatási tananyagokhoz. Alkalmazási mintapéldák elemzése.

Tartalom angol

The concept of distance learning. The concept of distance learning framework. E-learning and its types. The hardware environment. Network and workstation environment characteristics of the distance education system. Special features of good e-learning materials. The Moodle system. Phases of the development of distance learning programs. The process of problem analysis. Planning and development tasks. Data preparation, storage and utilities. Design, analysis and creation of page contents. Multimedia development tools. Software packages for production. Management of multimedia applications in elearning frameworks. Compilation of multimedia elements for e-learning courses. Analysis of application examples.

Számonkérés

gyakorlati jegy

Számonkérés angol

term grade

Irodalom

Horváth Katalin: Távoktatási tananyagok fejlesztésének módszertani kérdései, Doktori értekezés, http://www.inf.elte.hu/karunkrol/szolgaltatasok/konyvtar/Lists/Doktori%20disszertcik %20adatbzisa/Attachments/41/Horváth_Katalin_Ertekezes.pdf, 2006. Hegyesi Franciska: A kommunikációs interakciók szerepe egy keretrendszeren belül. - Multimédia az oktatásban konferencia, Budapest, http://conf.uni- obuda.hu//multimedia2007/33_HegyesiFranciska.pdf, 2007. Kovács Ilma: Új Út a távoktatásban, Magyar Elektronikus Könyvtár, http://mek.oszk.hu/02500/02584/02584.pdf Kovács Ilma: Az elektronikus tanulásról, Holnap Kiadó, 2007.

Irodalom angol

Rosenberg, Marc J.(2001): E-learning – Strategies for Delivering Knowledge in the Digital Age, McGraw-Hill, 2001.

Tantárgyfelelős intézet kódja

MII

Tantárgyfelelős oktató

Nagy Zsolt