Főoldal > 2016/2017. tanév > Kooperatív technikák

Tantárgy kódja

PSI1229L

Tantárgy neve

Kooperatív technikák

Kredit

3

Félévi követelmény

Vizsga

Féléves órszám

10 + 0
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

4

Cél

A hallgatók megismerik a kooperatív tanulás elméleti hátterét, sajátélményt szereznek a leggyakoribb kooperatív eljárások alkalmazásáról. Kellő módszertani ismeretet szereznek az együttműködésen alapuló tanulás megszervezéséről. A kurzus hozzájárul a hallgatók szociális kompetenciájának fejlődéséhez.

Cél angol

Students will learn about cooperative learning theoretical background, their will be experienced in application of the most frequent co-operative procedures. They will acquired adequate methodological knowledge in the organization of collaborative learning. The course will contribute to the development of students' social skills.

Tartalom

A kooperatív tanulás elméleti alapjai. A kooperatív technikák és fejlesztő hatásuk a kapcsolódó kompetenciákra. Kooperatív módszerek, csoportépítési technikák, legszükségesebb eszköztár („kópéláda”). Modellhelyzetekben („mintha…” helyzetben) különböző kooperatív technikák kipróbálása, az alkalmazás eredményességének javítása. (A hallgatók sajátélmény alapján, reflektív módon tökéletesítik az egyes technikák alkalmazását.) A kooperatív tanulás beépítése az oktatási folyamatba. A sajátos nevelési igényű tanulók részvétele az együttműködő tanulásban. Közvetlen és közvetett információgyűjtés a kooperatív tanulásszervezésről – hospitálás tanórán, valamint minta/modell óravázlatok elemzése. Önálló hallgatói feladat: kooperatív oktatási stratégia kidolgozása 2-3 tanórára valamilyen tantárgyi/életvezetési ismerethez.

Tartalom angol

The theory of cooperative learning. The cooperative techniques and their impact on competencies development. Cooperative methods, team building techniques, the most necessary toolkit. To test various cooperative techniques in model situations ("as if ..." situations) to improve the effectiveness of the application. (The students based on own experiences, perfecting the use of certain techniques in reflective way.) The integration of cooperative learning in educational process. The participation of students with special educational needs in collaborative learning. Direct and indirect information collecting about cooperative learning organization - shadowing curricular and analysis of sample / model lesson plans. Independent student task: to work out cooperative education strategy for 2-3 lessons in some academic subjects / life management skills.

Számonkérés

vizsga (kollokvium)

Számonkérés angol

examination (terminal examinations)

Irodalom

Horváth Attila: A kooperatív tanulás alapelemei http://www.hkt2000.hu/kpk/kpk.html Orbán Józsefné: Tanítók és tanárok felkészítése a kooperatív (együttműködő) tanulásra, tanulásszervezésre -„a tanulásirányítás megújítása” http://www.hkt2000.hu/kpm/orban/doj3.html  Spencer Kagan (2004): Kooperatív tanulás. Ökonet, Budapest.  Vastagh Zoltán: Kooperatív pedagógiai stratégiák az iskolában I. http://www.hkt2000.hu/kpm/vastagh/vzlink1.html

Irodalom angol

Horváth Attila: A kooperatív tanulás alapelemei http://www.hkt2000.hu/kpk/kpk.html Orbán Józsefné: Tanítók és tanárok felkészítése a kooperatív (együttműködő) tanulásra, tanulásszervezésre -„a tanulásirányítás megújítása” http://www.hkt2000.hu/kpm/orban/doj3.html  Spencer Kagan (2004): Kooperatív tanulás. Ökonet, Budapest.  Vastagh Zoltán: Kooperatív pedagógiai stratégiák az iskolában I. http://www.hkt2000.hu/kpm/vastagh/vzlink1.html

Tantárgyfelelős intézet kódja

API

Tantárgyfelelős oktató

Dr. Márton Sára Katalin

Ekvivalencia

INM2101L