Főoldal > 2016/2017. tanév > Kreativitási modellek a vizuális nevelésben

Tantárgy kódja

VKM1002

Tantárgy neve

Kreativitási modellek a vizuális nevelésben

Tantárgy angol neve

Creativity in Visual Education

Kredit

2

Félévi követelmény

Vizsga

Heti óraszám

2 + 0
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

1 (5 féléves képzésben 3)

Cél

A vizuális és környezetkultúra tanításában bekövetkezett szemléletváltások bemutatása révén, lehetőséget adni a hallgatóknak a paradigmaváltások okainak feltárására, valamint a művészi tehetség, illetve a művészi - hétköznapi kreativitás fogalmának tisztázása okán, azok alapvető szerepének meghatározására a vizuális nevelésben.

Cél angol

The visual one and an environment culture ensued through the presentation of changes of view in his teaching, to provide an opportunity to the reasons of the paradigm shifts for the listeners' exploration, and the artistic talent, concerned the artistic one - the clarification of the concept of everyday creativity his reason, they onto the definition of his fundamental role in the visual upbringing.

Tartalom

A kreativitás és a tehetség szemlélet fogalmainak szerepe a vizuális nevelés történetében. Az akadémiai és a Bauhaus – modell hasonlóságai és különbözőségei. A kreativitás kutatás főbb irányzatai, a keleti és a nyugati kreativitás felfogás. A kreativitás megnyilvánulásának különböző területei. A kreatív képességek (a kreativitásban szerepet játszó életkor függő tényezők, az alkotásban szerepet játszó folyamatok). A kreativitásra nevelés szükségessége, lehetőségei a közoktatásban, a művészeti nevelésben. Kreatív tanórai feladatok és azok értékelése (példákkal). Joseph Beuys és Erdély Miklós szellemisége a vizuális nevelésben. A környezet- és tárgykultúra és az identitás, az identitásváltoztatás összefüggései.

Tartalom angol

The creativity and the talent are the roles of the concepts of a view in the story of the visual upbringing. The academic one and Bauhaus – a model's similarities and his distinctnesses. The creativity the more capital tendencies of research, the eastern one and the western creativity notion. His areas differing for the manifestation of the creativity. Onto the creativity the necessity of upbringing, his opportunities in the public education, the artistic upbringing.

Számonkérés

kollokvium

Számonkérés angol

exam

Irodalom

Erika Landau: A kreativitás pszichológiája. Tankönyvkiadó, Budapest, 1974. - Klein Sándor: A kreativitás pszichológiája in. Ranschburg Jenő: Tehetséggondozás az iskolában. Tankönyvkiadó, Budapest, 1989. - Bodóczky István: Az alkotóképesség fejlesztése. MIF jegyzet. 1999. - Balogh László, Herskovits Mária, Tóth László: A tehetségfejlesztés pszichológiája. KLTE, Debrecen, 1994. - Spiel, Christian: Creativity, some new perspectives on a never old concept. In.: High Ability Studies. 1998. June.

Irodalom angol

Erika Landau: A kreativitás pszichológiája. Tankönyvkiadó, Budapest, 1974. - Klein Sándor: A kreativitás pszichológiája in. Ranschburg Jenő: Tehetséggondozás az iskolában. Tankönyvkiadó, Budapest, 1989. - Bodóczky István: Az alkotóképesség fejlesztése. MIF jegyzet. 1999. - Balogh László, Herskovits Mária, Tóth László: A tehetségfejlesztés pszichológiája. KLTE, Debrecen, 1994. - Spiel, Christian: Creativity, some new perspectives on a never old concept. In.: High Ability Studies. 1998. June.F5

Tantárgyfelelős intézet kódja

VKI

Tantárgyfelelős oktató

Dr. Szabó Attila Sándor DLA