Főoldal > 2016/2017. tanév > Nyelvi kompetenciamérés és értékelés

Tantárgy kódja

PSK1226L

Tantárgy neve

Nyelvi kompetenciamérés és értékelés

Kredit

5

Félévi követelmény

Gyakorlati jegy

Féléves órszám

0 + 15
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

4

Cél

Bevezetni a hallgatókat az idegennyelvi-tudás mérésének és értékelésének elméletébe és gyakorlati alkalmazásába, különös tekintettel a nyelvi készségek tesztelésére. Bemutatni a pedagógiai értékelési tevékenységhez szükséges kutatás-módszertani és matematikai ismereteket. Megismertetni a nyelvi teljesítmény mérésének helyével és szerepével az alkalmazott nyelvészetben, bemutatni a nyelvi tesztek kialakulását és fejlődését a pszichometriai kutatások tükrében.

Cél angol

To introduce students into the theory and practice of foreign language testing and evaluation with special attention to testing language skills. The place and role of measuring language achievement in applied linguistics, the emergence and development of language tests in light of psychometric research. Defining the concepts of testing, measurement, and evaluation, specifications of language tests, phases of test construction, criteria of validity and reliability, features of objective and subjective tests

Tartalom

A kurzus foglakozik a teszt, a mérés és az értékelés fogalmának definiálásával, a nyelvi teszt specifikációjával, a tesztírás fázisaival, a teszt megbízhatóságának és hitelességének kritériumaival, az objektív és a szubjektív tesztek sajátosságaival. A foglalkozások hivatottak a különböző nyelvi készségek tesztelésére alkalmas mérőeszközök bemutatására, a hazai és nemzetközi nyelvvizsga-rendszerek követelményeinek megismertetésére, feladatírásra, tesztszerkesztésre, valamint az értékelés gyakorlatában nyert adatok feldolgozására és értelmezésére

Tartalom angol

Acquaint students with different measuring instruments, and requirements of O-level and A-level exams. Characteristics of objective and subjective tests. Writing exam tasks, testing them, the role of test banks. Familiarise students with different national and international language exams. Levels of the Common European Framework of Reference for languages and their usage. Some basic concepts of empiric research. Units of investigation: concepts of samples, population, discrete and continuous variables

Számonkérés

Az előadásokon és a szemináriumokon való rendszeres részvételen kívül sikeres írásbeli vizsga az érdemjegy megszerzésének előfeltétele. Sikertelen vizsga esetén a hallgató két alkalommal javíthat

Számonkérés angol

Grading will be based on regular participation in the lectures and seminars throughout the term, and a pass grade at the written exam constitute prerequisites for a successful exam grade. In case of failure, students are given two more opportunities to upgrade their marks

Irodalom

Alderson, J. C., Clapham, C. - Wall, D. 1995. Language Test Construction and Evaluation. Cambridge: Cambridge University Press. ISBN 0 521 47255 5 Bachman, L. F. - A. D. Cohen (eds.), 1998. Interfaces between Second Language Acquisition and Language Testing Research. Cambridge: Cambridge University Press. ISBN 0-521-64963-3 Hock, I. 2003. Test Construction and Validation. Budapest: Akadémia. ISBN 963-05-8033-0 Mihai, F. M. 2010. Assessing English Language Learners in the Content Areas. A Research-intoPractice Guide for Educators. University of Michigan Press. ISBN-13: 978-0472034

Irodalom angol

Alderson, J. C., Clapham, C. - Wall, D. 1995. Language Test Construction and Evaluation. Cambridge: Cambridge University Press. ISBN 0 521 47255 5 Bachman, L. F. - A. D. Cohen (eds.), 1998. Interfaces between Second Language Acquisition and Language Testing Research. Cambridge: Cambridge University Press. ISBN 0-521-64963-3 Hock, I. 2003. Test Construction and Validation. Budapest: Akadémia. ISBN 963-05-8033-0 Mihai, F. M. 2010. Assessing English Language Learners in the Content Areas. A Research-intoPractice Guide for Educators. University of Michigan Press. ISBN-13: 978-0472034

Tantárgyfelelős intézet kódja

NYI

Tantárgyfelelős oktató

Dr. Szerencsi Mária Katalin