Tantárgy kódja
PSK1226L
Tantárgy neve
Nyelvi kompetenciamérés és értékelés
Kredit
5
Félévi követelmény
Gyakorlati jegy
Féléves órszám
0 + 15
Elmélet
+ Gyakorlat
Ajánlott félév
4
Cél
Bevezetni a hallgatókat az idegennyelvi-tudás mérésének és értékelésének elméletébe és
gyakorlati alkalmazásába, különös tekintettel a nyelvi készségek tesztelésére. Bemutatni a
pedagógiai értékelési tevékenységhez szükséges kutatás-módszertani és matematikai
ismereteket.
Megismertetni a nyelvi teljesítmény mérésének helyével és szerepével az alkalmazott
nyelvészetben, bemutatni a nyelvi tesztek kialakulását és fejlődését a pszichometriai
kutatások tükrében.
Cél angol
To introduce students into the theory and practice of foreign language testing and evaluation with special attention to testing language skills. The place and role of measuring language achievement in applied linguistics, the emergence and development of language tests in light of psychometric research. Defining the concepts of testing, measurement, and evaluation, specifications of language tests, phases of test construction, criteria of validity and reliability, features of objective and subjective tests
Tartalom
A kurzus foglakozik a teszt, a mérés és az értékelés fogalmának definiálásával, a nyelvi
teszt specifikációjával, a tesztírás fázisaival, a teszt megbízhatóságának és hitelességének
kritériumaival, az objektív és a szubjektív tesztek sajátosságaival. A foglalkozások
hivatottak a különböző nyelvi készségek tesztelésére alkalmas mérőeszközök
bemutatására, a hazai és nemzetközi nyelvvizsga-rendszerek követelményeinek
megismertetésére, feladatírásra, tesztszerkesztésre, valamint az értékelés gyakorlatában
nyert adatok feldolgozására és értelmezésére
Tartalom angol
Acquaint students with different measuring instruments, and requirements of O-level and A-level exams. Characteristics of objective and subjective tests. Writing exam tasks, testing them, the role of test banks. Familiarise students with different national and international language exams. Levels of the Common European Framework of Reference for languages and their usage. Some basic concepts of empiric research. Units of investigation: concepts of samples, population, discrete and continuous variables
Számonkérés
Az előadásokon és a szemináriumokon való rendszeres részvételen kívül sikeres írásbeli vizsga az érdemjegy megszerzésének előfeltétele. Sikertelen vizsga esetén a hallgató két alkalommal javíthat
Számonkérés angol
Grading will be based on regular participation in the lectures and seminars throughout the term, and a pass grade at the written exam constitute prerequisites for a successful exam grade. In case of failure, students are given two more opportunities to upgrade their marks
Irodalom
Alderson, J. C., Clapham, C. - Wall, D. 1995. Language Test Construction and Evaluation. Cambridge: Cambridge University Press. ISBN 0 521 47255 5 Bachman, L. F. - A. D. Cohen (eds.), 1998. Interfaces between Second Language Acquisition and Language Testing Research. Cambridge: Cambridge University Press. ISBN 0-521-64963-3 Hock, I. 2003. Test Construction and Validation. Budapest: Akadémia. ISBN 963-05-8033-0 Mihai, F. M. 2010. Assessing English Language Learners in the Content Areas. A Research-intoPractice Guide for Educators. University of Michigan Press. ISBN-13: 978-0472034
Irodalom angol
Alderson, J. C., Clapham, C. - Wall, D. 1995. Language Test Construction and Evaluation. Cambridge: Cambridge University Press. ISBN 0 521 47255 5 Bachman, L. F. - A. D. Cohen (eds.), 1998. Interfaces between Second Language Acquisition and Language Testing Research. Cambridge: Cambridge University Press. ISBN 0-521-64963-3 Hock, I. 2003. Test Construction and Validation. Budapest: Akadémia. ISBN 963-05-8033-0 Mihai, F. M. 2010. Assessing English Language Learners in the Content Areas. A Research-intoPractice Guide for Educators. University of Michigan Press. ISBN-13: 978-0472034
Tantárgyfelelős intézet kódja
NYI
Tantárgyfelelős oktató
Dr. Szerencsi Mária Katalin