Tantárgy kódja
PSK1225L
Tantárgy neve
Kompetencia alapú angol tantárgy-pedagógia
Kredit
6
Félévi követelmény
Vizsga
Féléves órszám
15 + 0
Elmélet
+ Gyakorlat
Ajánlott félév
4
Cél
A kurzus célkitűzése, hogy az újfajta nyelvoktatási modellek és módszerek elterjedésével, mint amilyen a kompetencia alapú nyelvoktatás is, felkészítse a szaktanárokat, hogy minél magasabb színvonalon feleljenek meg az új kihívásoknak. Fontos, hogy a nyelvtanárok rendelkezzenek az angol nyelv és kultúra iránti motivációval és elkötelezettséggel, magas fokú együttműködési, alkotó és kommunikációs képességgel, valamint a problémamegoldó gondolkodás képességével.
Cél angol
The primary objective of the course is to prepare teachers of English to meet recent challenges at the highest possible level by introducing them to the latest language teaching models and methods, including competence-based language teaching. Would-be teachers of English should be motivated to acquire not only the language but also the cultural background, and they are expected to be totally cooperative, to have creative and communicative skills in addition to having problem-solving skills
Tartalom
Az európai uniós elvárásoknak is megfelelő kulcskompetenciákat és angol nyelvi kompetenciát csak a módszertanilag sokszínűen felkészített nyelvtanárok tudják a tanulókban kialakítani. Ennek előfeltétele, hogy tisztában legyenek a legújabb tudományos kutatási eredményekkel, azok nyelvészeti, kulturális és pedagógiai vonatkozásaival. A csoportmunka jelentősége a kompetencia alapú nyelvpedagógiában. Az osztályteremben végezhető kutatási módszerek specialitása, az empirikus vizsgálódás célja, típusai. Az adatgyűjtés, feldolgozás és elemzés mikéntje. A különféle kreatív nyelvpedagógiai kutatások módszerei.
Tartalom angol
Language teachers are able to live up to EU expectations with regard to the appropriate key competences and English language competences, if they are endowed with an arsenal of methods. To meet these requirements, English teachers need to be familiar with the latest scientific research results, and their linguistic, cultural and pedagogic dimensions. The significance of group-work in competence-based language pedagogy. Specific features of classroom research, aims and types of empirical investigation. Data collection, ways of processing and analysing. Methods of various creative language pedagogic research.
Számonkérés
szóbeli vizsga
Számonkérés angol
Oral exam at the end of the term.
Irodalom
Dörnyei, Z. (2007). Research methods in applied linguistics. Oxford: Oxford UniversityPress. Hinkel, E. (Ed.) (2005). Handbook of research in second language teaching and learning. Lawrence Erlbaum. Larsen-Freeman, D., & Anderson, M. (2011). Techniques and principles in language teaching. (3rd ed.). Oxford: Oxford University Press. Mackey, A., & Gass, S. (2005). Second language research: Methodology and design. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum. Norton, B., & Toohey, K. (Eds.) (2004). Critical pedagogies and language learning. Cambridge: Cambridge University Press.
Irodalom angol
Dörnyei, Z. (2007). Research methods in applied linguistics. Oxford: Oxford UniversityPress. Hinkel, E. (Ed.) (2005). Handbook of research in second language teaching and learning. Lawrence Erlbaum. Larsen-Freeman, D., & Anderson, M. (2011). Techniques and principles in language teaching. (3rd ed.). Oxford: Oxford University Press. Mackey, A., & Gass, S. (2005). Second language research: Methodology and design. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum. Norton, B., & Toohey, K. (Eds.) (2004). Critical pedagogies and language learning. Cambridge: Cambridge University Press.
Tantárgyfelelős intézet kódja
NYI
Tantárgyfelelős oktató
Dr. Szerencsi Mária Katalin