Főoldal > 2016/2017. tanév > Szövegalkotási kompetenciák fejlesztése

Tantárgy kódja

PSK1117L

Tantárgy neve

Szövegalkotási kompetenciák fejlesztése

Kredit

6

Félévi követelmény

Gyakorlati jegy

Féléves órszám

0 + 20
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

3

Cél

A kurzus célja, hogy a különböző nyelvvizsgarendszerek követelményeihez igazodva a szaktanárok megismerjék azokat a módszereket, amelyek révén a tanulók alkalmassá válnak önálló gondolatok és vélemények színvonalas írásbeli kifejtésére. A kurzus figyelmet fordít az informális és formális levélírás szempontjainak elsajátítására, továbbá a kreatív íráskészség, illetve a tudományos szakmai stílus adekvát használatának megismertetésére.

Cél angol

The objective of the course is, in harmony with the requirement systems of different language exams, to familiarise teachers with methods with which students will be able to express their thoughts and opinions at a high level both orally and in writing. The course gives emphasis to the aspects of writing formal and informal letters, essays, and getting to know the adequate use of creative writing skills and scholarly technical writing.

Tartalom

Újságcikk, értékelés, film-, könyv-, lemez- vagy színdarab-ismertető. Honlapon, internetes újságban rövid írásmű vagy vers publikálása. Fontos szerepet kap a szókincsfejlesztés, valamint az írásbeli kommunikációs kompetenciafejlesztés, különböző kontextusok által meghatározott stílus-és szövegtípusok. A tudományos és publicisztikai stílus ismérveit ötvöző esszé, valamint különböző fajtái, mint a véleménykifejtő, érvelő, vagy irodalmi esszé. Lényeges pontok és az azokat alátámasztó gondolatok megmagyarázása, információk szintetizálása. A nyelvjárási különbségek, az idiomatikus nyelvhasználat szerepének tudatosítása.

Tartalom angol

Newspaper article, review of books, films or plays. The publication of a short piece on the internet or in a newspaper. Special emphasis is given to vocabulary development, competence development in written communication, different style and text types determined by context. Styles of essay blending journalistic and scholarly registers, argumentative, opinion and literary essays. Important anchors in the text, supporting ideas, synthesizing information. Dialect variations, awareness of idiomatic language use.

Számonkérés

Gyakorlati jegy

Számonkérés angol

Term grade on the basis of home assignments

Irodalom

Csomay, E., & Szerdahelyi, J. (1997). Writing. A process approach composition book. Budapest: Nemzeti Tankönyvkiadó. Evans, V. (1998). Successful writing: Proficiency. Swansea: Express Publishing. Fulcher, G. (Ed.) (1996). Writing in the English language classroom. ELT Reviews. Longman essential activator. Put your ideas into words. (1997). London: Longman. White, R. V., & Arndt, V. (1992). Process writing. London: Longman.

Irodalom angol

Csomay, E., & Szerdahelyi, J. (1997). Writing. A process approach composition book. Budapest: Nemzeti Tankönyvkiadó. Evans, V. (1998). Successful writing: Proficiency. Swansea: Express Publishing. Fulcher, G. (Ed.) (1996). Writing in the English language classroom. ELT Reviews. Longman essential activator. Put your ideas into words. (1997). London: Longman. White, R. V., & Arndt, V. (1992). Process writing. London: Longman.

Tantárgyfelelős intézet kódja

NYI

Tantárgyfelelős oktató

Dr. Tukacs Tamás