Tantárgy kódja
PSF1127L
Tantárgy neve
Személyes hatékonyság fejlesztő tréning
Kredit
4
Félévi követelmény
Gyakorlati jegy
Féléves órszám
0 + 15
Elmélet
+ Gyakorlat
Ajánlott félév
3
Cél
A hallgató legyen képes a segítő kapcsolatban empátiára, bizalomra és hitelességre. Ismerje a mentálhigiénés munka alapszabályait (önkéntesség, titoktartás és kompetencia). Legyen érzékeny a hátrányos társadalmi helyzetből, a szegénységből, az előítéletektől övezett kisebbségi létből fakadó nehézségekre. Legyen képes mások és saját lelki egészségének megőrzésére. A minősítés, elítélés és megítélés nélküli elfogadásra.
Cél angol
The aim of the course is developing the students’ self-efficacy in the field (in which) regarding to the teaching and educational work, significant and important.
The goals are: developing empathy, communication skill of the students, conflict tolerance and resolution skills, for having a real self-knowledge can be managed effectively the problems which occurred during the educational work.
The main object of the course is shaping an attitude, which take into account the psychological factors of the teachers’ work.
Tartalom
A mentálhigiénés szakirányú képzettséggel rendelkezők szemléletének formálásában meghatározó az élményen alapuló kapcsolati készségek kialakítása, a saját személyiség hatótényezőinek tudatos kezelése. Mindez meghatározott idejű önismereti képzés alapján lehetséges, melynek során különböző kiscsoportos technikák használatosak. Az önismereti folyamat mindig reflektálni igyekszik arra, hogy nem kiscsoportos vezetésre tanít, hanem a saját szakterületen felhasználandó önismereti élmények és tudás megszerzésére irányul.
Az én-azonosság tudatosítása. Az önismereti érzékenység fokozása. Én-feltárás saját tempóban. Az érzelmek, az értékek feltárása. Kötődések bemutatása. Az életút és élettörténés bemutatása.
Tartalom angol
Preparatory phase
Personal consultation of the applicants.
Forming phase
Starting of the group, group building, developing the personal and the group goals, forming of the rules.
Work phase
Preparation of the work phase.
(Discussing the personal meaning of “teacher” and “schoolmastery”, related emotions of the issue, and treating of these feelings.)
Personal memories of school years.
(Values, norms, problems. Treating of these and solutions of them.)
Analyzing of the present structure of the school system.
Thinking over the communicational relationships (with children, parents, teachers, collages, helper stuff), revealing the potential difficulties.
Communication development.
Value exploration.
Characteristics of the ideal pedagogue, comparing to the own personality for it.
Developing the personality traits which important to the teachers’ work.
Discussing of the aptitude for a teacher.
Framing additional aims, creating development plan.
Completion phase
Comparing the goals of the group and the person with the realized results and experience.
Evaluation of the group work.
Giving feedback to the course and the trainer.
Számonkérés
gyakorlati jegy
Számonkérés angol
term grade
Irodalom
Bagdy Emőke (2005): Pszichofitness. Animula Kiadó, Budapest
Balogh Béla - Popper Péter (2005): Mit tehetünk magunkért? Az ember belső lehetőségei.
Mesterkurzus. Saxum, Budapest
Popper Péter (1991): Belső utakon. Relaxa, Budapest
Irodalom angol
Bagdy Emőke (2005): Pszichofitness. Animula Kiadó, Budapest
Balogh Béla - Popper Péter (2005): Mit tehetünk magunkért? Az ember belső lehetőségei.
Mesterkurzus. Saxum, Budapest
Popper Péter (1991): Belső utakon. Relaxa, Budapest
Tantárgyfelelős intézet kódja
API
Tantárgyfelelős oktató
Vassné dr. Figula Erika