Főoldal > 2016/2017. tanév > Egészségmagatartás fejlesztése az iskolában

Tantárgy kódja

PSF1226L

Tantárgy neve

Egészségmagatartás fejlesztése az iskolában

Kredit

3

Félévi követelmény

Gyakorlati jegy

Féléves órszám

0 + 10
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

4

Cél

A tárgy célja, hogy a hallgatók megismerjék az egészségmagatartás iskolai fejlesztési lehetőségeit.

Cél angol

The aim of the course to provide information on the developmental opportunities of health behavior.

Tartalom

A kurzus a következő témaköröket tekinti át: a serdülőkor egészségpszichológiája; a serdülők egészségmagatartását magyarázó társas-kognitív modellek és az ezekre alapozható, serdülőknek szóló prevenciós programok; az egyes egészségkárosító viselkedések (táplálkozás-túlsúly, fizikai inaktivitás dohányzás, alkoholfogyasztás, rizikós szexuális magatartás) és egészséget fejlesztő viselkedések (pl. testedzés, egészségtudatos döntések) bio-pszicho-szocio-kulturális meghatározói serdülőkorban; a stressz és a stressz kezelésének módszerei gyermek és serdülőkorban; a serdülőkori depresszió, szorongás, öndestruktív viselkedés (öngyilkosság) primer prevenciós megközelítései; az iskola mint az egészségfejlesztés színtere: komplex iskolai prevenciós programok – nemzetközi példák és a hazai gyakorlat bemutatása; az életkészség (life skills) programok és alkalmazásuk serdülőkorban.

Tartalom angol

Main tasks of the course: Health psychology in adolescence. Social cognitive models which explain the health behavior in adolescence. Health pervention programs in adolescence. Bio-psycho- social determinants of health-risk behavior (overweight, physical inactivity, smoking, alcohol use and risky sexual activity) and health behavior (physical activity and health-conscious decisions) in adolescence. Stress and coping in childhood and adolescence. Primer prevention of depression, anxiety and self-destructing behavior (self-violence) in adolescence. Complex school programs in pervention. Life skills programs and its use in adolescence.

Számonkérés

gyakorlati jegy

Számonkérés angol

term grade

Irodalom

Demetrovics Zs., Urbán R., Kökönyei Gy. (szerk) (2007) Iskolai egészségpszichológia. Budapest: L’Harmattan. Pikó B. (szerk.) (2010) Védőfaktorok nyomában. A káros szenvedélyek megelőzése és egészségfejlesztés serdülőkorban. L’Harmattan, Budapest.

Irodalom angol

Demetrovics Zs., Urbán R., Kökönyei Gy. (szerk) (2007) Iskolai egészségpszichológia. Budapest: L’Harmattan. Pikó B. (szerk.) (2010) Védőfaktorok nyomában. A káros szenvedélyek megelőzése és egészségfejlesztés serdülőkorban. L’Harmattan, Budapest.

Tantárgyfelelős intézet kódja

API

Tantárgyfelelős oktató

Dr. Margitics Ferenc