Tantárgy kódja
PSG1130L
Tantárgy neve
A tanulók szociális hatékonyságának fejlesztése I.
Kredit
3
Félévi követelmény
Minősített aláírás
Féléves órszám
15 + 0
Elmélet
+ Gyakorlat
Ajánlott félév
3
Cél
A szociális kompetenciák körébe olyan attitűdök , készségek és képességek
tartoznak, melyek alapját képezik az egyén belső személyes harmóniájának és társadalmi
beilleszkedésének egyaránt. A tanulói személyiség fejlesztése.
Cél angol
Social competence includes that kind of attitudes, skills and abilities which found the personal inner harmony and social conformity too. Development of student’s personality
Tartalom
A tantárgy főbb tematikai csomópontjai:?
Az önbizalom, reális énkép kialakításának képessége,?a világgal szembeni pozitív beállítódás és a demokrácia tisztelete, a tolerancia,?az értelmes kockázatok vállalásának bátorsága, ?a reális egyéni célok kitűzésének és követésének képessége, a szabályok és a vágyak összehangolásának képessége,?cselekvési alternatívák meglátásának képessége, a döntési képesség , az akaraterő , a kitartás, és az empátia fejlesztése
Tartalom angol
• Self-confidence, ability of forming realistic self, positive attitude to the world, respect for democracy, tolerance, bravery of shoulder reasonable risk, ability of setting and attending realistic personal goals, ability of phasing rules and wishes, ability of visualization different kind of activities, decisiveness, willpower, development of strength and empathy.
Számonkérés
minőstített aláírás
Számonkérés angol
signature with qualification
Irodalom
• Bagdy Emőke – Telkes József (2000): Személyiségfejlesztő módszerek az iskolában. Tankönyvkiadó, Bp.
• Carl R. Rogers (2008): Találkozások- a személyközpontú csoport. Edge 2000 Kiadó, Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, Budapest
• Rudas János (2009): Javne örökösei. Fejlesztő tréningcsoportok – elvek, módszerek, gyakorlatcsomagok. Lélekben Otthon Kiadó, Győr.
• Rudas János (2006): Delphi örökösei. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest
Irodalom angol
• Bagdy Emőke – Telkes József (2000): Személyiségfejlesztő módszerek az iskolában. Tankönyvkiadó, Bp.
• Carl R. Rogers (2008): Találkozások- a személyközpontú csoport. Edge 2000 Kiadó, Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, Budapest
• Rudas János (2009): Javne örökösei. Fejlesztő tréningcsoportok – elvek, módszerek, gyakorlatcsomagok. Lélekben Otthon Kiadó, Győr.
• Rudas János (2006): Delphi örökösei. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest
Tantárgyfelelős intézet kódja
API
Tantárgyfelelős oktató
Vassné dr. Figula Erika