Főoldal > 2016/2017. tanév > A tanulók szociális hatékonyságának fejlesztése I.

Tantárgy kódja

PSG1130L

Tantárgy neve

A tanulók szociális hatékonyságának fejlesztése I.

Kredit

3

Félévi követelmény

Minősített aláírás

Féléves órszám

15 + 0
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

3

Cél

A szociális kompetenciák körébe olyan attitűdök , készségek és képességek tartoznak, melyek alapját képezik az egyén belső személyes harmóniájának és társadalmi beilleszkedésének egyaránt. A tanulói személyiség fejlesztése.

Cél angol

Social competence includes that kind of attitudes, skills and abilities which found the personal inner harmony and social conformity too. Development of student’s personality

Tartalom

A tantárgy főbb tematikai csomópontjai:? Az önbizalom, reális énkép kialakításának képessége,?a világgal szembeni pozitív beállítódás és a demokrácia tisztelete, a tolerancia,?az értelmes kockázatok vállalásának bátorsága, ?a reális egyéni célok kitűzésének és követésének képessége, a szabályok és a vágyak összehangolásának képessége,?cselekvési alternatívák meglátásának képessége, a döntési képesség , az akaraterő , a kitartás, és az empátia fejlesztése

Tartalom angol

• Self-confidence, ability of forming realistic self, positive attitude to the world, respect for democracy, tolerance, bravery of shoulder reasonable risk, ability of setting and attending realistic personal goals, ability of phasing rules and wishes, ability of visualization different kind of activities, decisiveness, willpower, development of strength and empathy.

Számonkérés

minőstített aláírás

Számonkérés angol

signature with qualification

Irodalom

• Bagdy Emőke – Telkes József (2000): Személyiségfejlesztő módszerek az iskolában. Tankönyvkiadó, Bp. • Carl R. Rogers (2008): Találkozások- a személyközpontú csoport. Edge 2000 Kiadó, Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, Budapest • Rudas János (2009): Javne örökösei. Fejlesztő tréningcsoportok – elvek, módszerek, gyakorlatcsomagok. Lélekben Otthon Kiadó, Győr. • Rudas János (2006): Delphi örökösei. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest

Irodalom angol

• Bagdy Emőke – Telkes József (2000): Személyiségfejlesztő módszerek az iskolában. Tankönyvkiadó, Bp. • Carl R. Rogers (2008): Találkozások- a személyközpontú csoport. Edge 2000 Kiadó, Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, Budapest • Rudas János (2009): Javne örökösei. Fejlesztő tréningcsoportok – elvek, módszerek, gyakorlatcsomagok. Lélekben Otthon Kiadó, Győr. • Rudas János (2006): Delphi örökösei. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest

Tantárgyfelelős intézet kódja

API

Tantárgyfelelős oktató

Vassné dr. Figula Erika