Főoldal > 2016/2017. tanév > Kollaboratív tanítási gyakorlat II. Csoport előtti tanítás, illetve megfigyelés*

Tantárgy kódja

PST1233L

Tantárgy neve

Kollaboratív tanítási gyakorlat II. Csoport előtti tanítás, illetve megfigyelés*

Kredit

4

Félévi követelmény

Minősített aláírás

Féléves órszám

0 + 6
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

4

Cél

Gyakorlat és önbizalom szerzése kollegák csoportja előtti bemutató tanításban. Gyakorlat szerzése óramegfigyelésben, lejegyzésében, reprodukálásában.

Cél angol

Collaborative planning of mathematics lessons.

Tartalom

A kollaboratív tanítási gyakorlat szervezési modellje: A résztvevők legfeljebb hatos csoportokba osztva együttműködnek a közös óratervezésben és óraelemzésben. Minden csoport három órát tervez és elemez közösen. A csoport hat különböző (önkéntes vagy kijelölt) tagja tartja meg a csoport előtti órákat valamelyik gyakorlóiskolában vagy valamelyik hallgató iskolájában. Mindegyik óra előtt legalább egy héttel a csoport 3 órás közös tervezést végez (az előzőleg megállapodott órára, egyénileg vagy e-kapcsolatban felkészülve erre) szakvezető, mentor vagy/és akadémiai oktató vezetésével. Az óra után a csoportok 1 órás közös elemzést végeznek a vezetővel, majd konzultációs napon 1 órás plenáris elemzés és értékelés történik az összes csoport részvételével az összes óráról. A csoport előtti tanító tervezete alapján megtartja a bemutató órát. Óra után feljegyzést készít az óráról és az ott történtekről –ha nem azonnal következik a megbeszélés. A hospitáló óra közben folyamatos feljegyzéseket eszközöl előre elkészített űrlapon vagy tiszta lapon. Közben vagy óra után megjegyzéseit, értékelő véleményét is lejegyzi. Hasznos lehet a munkamegosztás: X felveszi az órát vagy részleteit. Y előre tervezett statisztikai lapon jegyzetel. Z komplex feljegyzést készít.

Tartalom angol

Collaborative planning of mathematics lessons.

Számonkérés

gyakorlati jegy

Számonkérés angol

term grade

Irodalom

1. Dr. Czeglédy István (ed): Matematika tantárgypedagógia, Bessenyei Kiadó, Nyíregyháza, 2002. 2. Balassa Katalin: Iskolai kísérlet a vezetőtanári munka és a tanítási gyakorlat tartalmi megújítására. Magyar Pedagógia 3. szám, 1998.

Irodalom angol

1. Jerome Bruner: The Culture of Education. Harvard University Press, 1996. 2. Robert J. Sternberg and Talia Ben-Zeev (eds.): The Nature of mathematical Thinking. Lawrence Erlbaum Associates, Publishers, Mahwah, NJ. 1996.

Tantárgyfelelős intézet kódja

MII

Tantárgyfelelős oktató

Dr. Kovács Zoltán