Tantárgy kódja
PST1231L
Tantárgy neve
Nemzetközi együttműködés a hatékony matematikatanításért
Kredit
3
Félévi követelmény
Gyakorlati jegy
Féléves órszám
0 + 9
Elmélet
+ Gyakorlat
Ajánlott félév
4
Cél
A matematikatanárok ismerjék a főbb nemzetközi matematikatanítási szervezeteket, konferenciákat munkacsoportokat, kutató-fejlesztő központokat, on-line közösségeket és lehetőség szerint kapcsolódjanak be ilyenek munkájába.
Cél angol
Participants should learn about the major international organizations and research centers in mathematical education.
Tartalom
The International Commission on Mathematical Instruction (ICMI). International Congress on Mathematical Education (ICME). Az utóbbi néhány kongresszus programja és munkacsoportjai. International Commission for the Study and Improvement of Mathematics Teaching / Commission Internationale pour l'Étude et l'Amélioration de l'Enseignement des Mathématiques (CIEAEM).
The European Mathematical Information Service (EMIS).
Varga Tamás matematika módszertani napok (ELTE). Rátz László vándorgyűlés (Bolyai János MT)
Centre for Innovation in Mathematics Teaching (CIMT, University of Plymouth): InterMEP. Collaborative Practice in Continuing Professional Development (CPD). International Comparative Study on Mathematics Teacher Training (ICSMTT)
Enrich Project (University of Cambridge).
Math Education and Technology, International Education Software (Japán).
Matematika versenyek, (további) fejlesztések, szoftverek honlapjai a világhálón.
Tartalom angol
The International Commission on Mathematical Instruction (ICMI). International Congress on Mathematical Education (ICME). International Commission for the Study and Improvement of Mathematics Teaching / Commission Internationale pour l'Étude et l'Amélioration de l'Enseignement des Mathématiques (CIEAEM).
The European Mathematical Information Service (EMIS).
Centre for Innovation in Mathematics Teaching (CIMT, University of Plymouth): InterMEP. Collaborative Practice in Continuing Professional Development (CPD). International Comparative Study on Mathematics Teacher Training (ICSMTT)
Enrich Project (University of Cambridge).
Math Education and Technology, International Education Software (Japán).
Számonkérés
Gyakorlati jegy egyéni feladatok alapján.
Számonkérés angol
Term grade based on individual task.
Irodalom
1. Dr. Czeglédy István: Matematika tantárgypedagógia I., Bessenyei Kiadó, Nyíregyháza, 2002.
2. Dr. Csapó Benő: Tudás és iskola, Műszaki Könyvkiadó, Budapest, 2004.
3. Ambrus Gabriella és Ambrus András: Szakmódszertani kiegészítő jegyzet. ELTE, 2013
4. ELTE Munkaközösség: Matematika Módszertani Példatár. ELTE, 2013.
Irodalom angol
1. Richard Skemp: The psychology of learning mathematics. L. Erlbaum Associates, 1987
2. Didactics and Mathematics: The Art and Science of Learning and Teaching Mathematics. Creative Publications, 1978
3. Alan Bishop,M.A. (Ken) Clements,Christine Keitel-Kreidt,Jeremy Kilpatrick,Colette Laborde: International Handbook of Mathematics Education. Springer, 1996.
3. Jerome Bruner:Thew Culture of Education. Harvard University Press, 1996.
4. Hungarian textbooks.
Tantárgyfelelős intézet kódja
MII
Tantárgyfelelős oktató
Dr. Kovács Zoltán