Főoldal > 2016/2017. tanév > Nemzetközi együttműködés a hatékony matematikatanításért

Tantárgy kódja

PST1231L

Tantárgy neve

Nemzetközi együttműködés a hatékony matematikatanításért

Kredit

3

Félévi követelmény

Gyakorlati jegy

Féléves órszám

0 + 9
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

4

Cél

A matematikatanárok ismerjék a főbb nemzetközi matematikatanítási szervezeteket, konferenciákat munkacsoportokat, kutató-fejlesztő központokat, on-line közösségeket és lehetőség szerint kapcsolódjanak be ilyenek munkájába.

Cél angol

Participants should learn about the major international organizations and research centers in mathematical education.

Tartalom

The International Commission on Mathematical Instruction (ICMI). International Congress on Mathematical Education (ICME). Az utóbbi néhány kongresszus programja és munkacsoportjai. International Commission for the Study and Improvement of Mathematics Teaching / Commission Internationale pour l'Étude et l'Amélioration de l'Enseignement des Mathématiques (CIEAEM). The European Mathematical Information Service (EMIS). Varga Tamás matematika módszertani napok (ELTE). Rátz László vándorgyűlés (Bolyai János MT) Centre for Innovation in Mathematics Teaching (CIMT, University of Plymouth): InterMEP. Collaborative Practice in Continuing Professional Development (CPD). International Comparative Study on Mathematics Teacher Training (ICSMTT) Enrich Project (University of Cambridge). Math Education and Technology, International Education Software (Japán). Matematika versenyek, (további) fejlesztések, szoftverek honlapjai a világhálón.

Tartalom angol

The International Commission on Mathematical Instruction (ICMI). International Congress on Mathematical Education (ICME). International  Commission for the Study and Improvement of Mathematics Teaching / Commission Internationale pour l'Étude et l'Amélioration de l'Enseignement des Mathématiques (CIEAEM). The European Mathematical Information Service (EMIS). Centre for Innovation in Mathematics Teaching (CIMT, University of Plymouth): InterMEP. Collaborative Practice in Continuing Professional Development (CPD). International Comparative Study on Mathematics Teacher Training (ICSMTT) Enrich Project (University of Cambridge). Math Education and Technology, International Education Software (Japán).

Számonkérés

Gyakorlati jegy egyéni feladatok alapján.

Számonkérés angol

Term grade based on individual task.

Irodalom

1. Dr. Czeglédy István: Matematika tantárgypedagógia I., Bessenyei Kiadó, Nyíregyháza, 2002. 2. Dr. Csapó Benő: Tudás és iskola, Műszaki Könyvkiadó, Budapest, 2004. 3. Ambrus Gabriella és Ambrus András: Szakmódszertani kiegészítő jegyzet. ELTE, 2013 4. ELTE Munkaközösség: Matematika Módszertani Példatár. ELTE, 2013.

Irodalom angol

1. Richard Skemp: The psychology of learning mathematics. L. Erlbaum Associates, 1987 2. Didactics and Mathematics: The Art and Science of Learning and Teaching Mathematics. Creative Publications, 1978 3. Alan Bishop,M.A. (Ken) Clements,Christine Keitel-Kreidt,Jeremy Kilpatrick,Colette Laborde: International Handbook of Mathematics Education. Springer, 1996. 3. Jerome Bruner:Thew Culture of Education. Harvard University Press, 1996. 4. Hungarian textbooks.

Tantárgyfelelős intézet kódja

MII

Tantárgyfelelős oktató

Dr. Kovács Zoltán